Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mitu pilvelõhkujat mahub Tallinna?

    Kõrghoonete ehitamine ei ole Tallinnas maa puudusest tingitud sundvalik, vaid tähendab linnapilti vürtsitavat arhitektuuri ja nauditavat vaadet kontori aknast, ütles Maakri Kvartali projekti vedaja Jaan Erelt. “Üks kõrghoone kümnendis on Tallinnas mõistlik tempo," ütles ta intervjuus.

    Toimub 23. mail. Registreeru pood.aripaev.ee/kinnisvaraarenduse-konverents

    Maakri kvartali detailplaneering algatati juba kaks kümnendit tagasi. Miks arendus vahepeal toppas?
    Detailplaneering kehtestati 2008. aasta lõpus ja 2011. aastal hakkasime edasi liikuma: arhitektuurikonkurss, arheoloogilised uuringud, eelprojekti koostamine, ehitusloa menetlus, põhiprojekti koostamine, I ehitusetapp, ehitushange, võtmed kätte ehitusleping. Olen Maakri Kvartali projekti juhtinud viimased viis aastat ja sellele ajale tagasi vaadates julgen arvata, et see projekt ei ole topanud mitte ühtegi päeva. Niimoodi neid suuri asju tehaksegi.
    Milliste raskustega olete pidanud silmitsi seisma?
    Peamiselt raskused ongi olnud. Projekteerimise ja ka ehitamise on muutnud väga keeruliseks mitte niivõrd suur maht, kuivõrd kvartali seitsme täiesti erineva hoone sidumine. Meil on kõrvuti üle 100 aasta vanad juugendstiilis arhitektuurimälestised ja 34meetristele puurvaiadele rajatud 110meetrine kõrghoone. Pealegi ehitame kogu kvartali valmis ühekorraga järgmise aasta maiks. Meil on võtmed kätte ehitusleping Merkoga. Merko kohta ütleks nii, et nendega on raske läbirääkimistel, aga kerge lahingus.
    Maakri Kvartali projekti vedaja Jaan Erelt kinnitab, et kvartali arendus ei ole toppama jäänud.Foto: Raul Mee
    Kahe suve jooksul tehti kogu kinnistul ulatuslikud arheoloogilised uuringud. Kõrvaltvaatajale võis ka sellest jääda mulje, et aeg läks ja projekt üksnes toppas.
    Miks ei ole Tallinnas viimase kümne aasta jooksul rohkem kõrghooneid ehitatud, kuigi teemaplaneering seda lubaks?
    Kui nüüd rääkida päris kõrgetest majadest ehk siis 100+ meetrit maapinnast, siis üks uus kõrghoone kümne aasta jooksul ongi Tallinna jaoks mõistlik tempo. Kõrghoonete ruutmeetri ehitusmaksumus ei ole kuigi odav ja nende ehitamine ei ole Tallinnas kindlasti tingitud maa puudusest, nagu metropolides. Meil on kõrghoone maamärk, linnapilti vürtsitav arhitektuur ja nauditav vaade kontori aknast, mitte sundvalik. Kui Tallinna kerkiks igal aastal uus kõrghoone, siis mida me nendega teeksime? Finantseeritud saavadki ainult parimad projektid.
    Kvartali ankurüürnikena on meedias nimetatud OP Panka, Seesam Insurance ASi ja EfTEN Capitali. Kui palju äripindadest on praeguseks, kui kvartali valmimiseni on jäänud ligikaudu aasta, lepingutega kaetud?
    Ütleme nii, et umbes pool teed on veel minna.
    Arvestades turul olevate äripindade küllust, kuidas kavatsete rentnikke leida?
    Pigem leiavad üürnikud meid. Me ei ole kunagi teinud agressiivset reklaamikampaaniat, oleme lihtsalt nähtaval. Juba Lenin ütles, et kinnisvara puhul on olulised kolm asja: asukoht, asukoht ja asukoht. Südalinnast vaadates tundub mulle vahel, et seda lihtsat tõde ollakse jälle kord unustamas…
    Kuidas iseloomustaksite A-klassi büroopindade turgu Tallinnas?
    Tallinna südalinna parimatele büroopindadele kolivad ettevõtted, keda oleme näinud järjepidevalt tegutsemas juba 20 aastat. Eelkõige muidugi finants- ja õigussektorist. Maakri Kvartalisse tulevad näiteks LEADELL Pilv Advokaadibüroo ja Kinnisvarabüroo Uus Maa. Taaskohtun ikka samade inimestega, kellega sai asju aetud juba siis, kui tänavapildis domineerisid veel Ladad ja Moskvitšid.
    Kus siis ikkagi asub Tallinna linnasüda ehk city?
    Pea iga perspektiivse arenduse kodulehel on meeltülendav tekst selle kohta, kuidas linnasüda kohe-kohe just sinna liigub. Minu jaoks pole Tallinna südalinn liikunud – see on endiselt kolme tuiksoone – Pärnu mnt, Estonia pst ja Rävala pst – vaheline ning nendega külgnev ala. Sellel alal on meie kõige uhkemad teatrid ja kontserdisaalid ning parimad koolid.
    Killuke ajalugu: Maakri asum
    Maakri asum on nime saanud värvalite perekonna Mackeri järgi. Neile kuulus Maakri 23 asunud värvimistöökoda. Kuna Maakri asumist voolas omal ajal läbi kiirevooluline Härjapea jõgi, tekkis sinna mitu vesiveskit, mis andsid jõu paberi- ja nahatööstusele.
    Maakri 19/21 krundile rajas Theodor Grünwald 1877. aastal nahavabriku, esimese Eesti ajal asus seal Union, nõukogude perioodil Kommunaar ja taasiseseisvumisel Linda. Tootmistegevuse kesklinnast lahkumisel sai endisest tööstusalast bürookompleks. 1990. aastatel seadis omanik Olav Miil eesmärgiks ehitada moodne ärikvartal. Maakri Kvartalis ongi ainult kontoripinnad ja toetavalt söögikohad ning kaubanduspinnad, aga ei ühtegi korterit.
    VAATA GALERIID:
    Maakri kvartali ehitusFoto: Raul Mee
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA infrastruktuuri buumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.