• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Edelaraudtee tahab Pärnu raudteed remontida

    RaudteeFoto: Postimees/Scanpix

    Edelaraudtee saatis eile pressiteate, kus teatas, et on valmis valitsuse investeeringuplaanist välja jäänud Lelle–Pärnu raudteelõiku täielikult omavahendistest remontima, kui saab vastutasuks kuni Rail Balticu tulekuni kehtiva reisijateveo lepingu.

    69,5 km pika Lelle–Pärnu raudtee kapitaalremont kasutatud materjalidega maksaks 17 miljonit eurot, remondi käigus tuleb välja vahetada välja kehvas seisukorras ballastkillustik, puitliiprid ning asendada rööpad kaasaegsete pikirööbastega, et vähendada müra ja vibratsiooni.
    Valitsuse otsus jätta rahastamata Lelle–Pärnu raudteelõik ei ole Edelaraudtee Infrastruktuuri ASi juhi Rain Kaarjase sõnul mõistlik, kuna see nõrgendab kogu Eesti raudteetaristut.
    “Riigi otsus on pettumust valmistav ning arusaamatu, kuna Pärnu raudtee on alati olnud Kesk-Eesti ja Pärnumaa elanikele transpordi tuiksoon, mis ühendab mitu tähtsat piirkonda,” üles Kaarjas. “Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi spetsialistid on sama meelt, sest valitsusse arutamiseks saadetud nimekiri sisaldas samuti Lelle–Pärnu lõigu rekonstrueerimist, meile teadmata põhjustel jäi aga lõik rahastuse saanud objektide nimekirjast välja.”
    Kaarjase kinnitusel on Edelaraudtee Infrastruktuuri AS valmis leidma rahalisi vahendeid, et raudtee 100%-lise omafinantseeringuga ära remontida, kui riik leiab, et raudteeühendus Pärnuga peaks säilima ning on nõus garanteerima reisijateveo lepingu vähemalt kuni Rail Balticu tulemiseni.
    “Riiklikus arengukavas Eesti 2030+ on ette nähtud Pärnu raudtee säilimine kuni Rail Balticuni, ent ilma rahastuseta ei ole võimalik Lelle–Pärnu lõiku kümme aastat üleval pidada. Sellest tulenevalt oleme valmis investeeringu ise ära tegema,” kinnitas Kaarjas. “Haapsalu puhul on näha, et raudtee taastamine on neli korda kallim kui remontimine, seega on praegu mõistlik aeg Pärnu korda teha.”
    Remondi järel saaks ettevõte juhi hinnangul tõsta kiiruse raudteel 120 km/h.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.