Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasiat vallutava Finnairi asepresident: turustage end jõulisemalt!

    Soome rahvuslik lennufirma Finnair on kasvanud Jaapani ja Hiina suunal Euroopa kõige suuremaks ja sellega maailmavallutusplaanid veel ei lõpe, rääkis Finnairi Aasia ja Okeaania suuna asepresident Jonne Lehtioksa.

    Aasia inimese jaoks tavaline Euroopa reis, mida iseloomustavad märksõnad nagu Pariis, Rooma ja Louis Vuitton, on asendunud uute kogemuste otsimisega. Balti riigid just seda annavadki.

     

    Jonne Lehtioksa,
    Finnairi asepresident
    Äripäevale antud intervjuus rääkis Finnairi Aasia ja Okeaania suuna asepresident Jonne Lehtioksa ka sellest, kuidas peaks Eestit Kaug-Idas reklaamima ning kui palju rohkem Aasia turiste nad loodavad lähiaastail Põhja-Euroopasse tuua.
    Aasia turistide arv meie regioonis on viimastel aastatel kõvasti kasvanud – ainuüksi Eestis viimase viie aasta jooksul kolm korda. Finnairil on Aasia turismituru avanemisel olnud suur roll. Kuidas olete edu saavutanud?
    Finnairi kogu strateegia on ühendada Aasia Euroopaga ning vastab tõele, et kogu Euroopa põhjaosa on hiljuti kõvasti populaarsust kogunud. Hansakultuuri segu tänapäevaga on Aasia inimestele väga eksootiline. Eriti on kasvanud turism Balti riikides, mis on Aasia inimeste seas väga trendikaks sihtkohaks. Aasia inimeste jaoks nii-öelda traditsiooniline Euroopa reis, mida iseloomustavad märksõnad nagu Pariis, Rooma ja Louis Vuitton, on asendunud uute kogemuste otsimisega. Balti riigid just seda annavadki.
    Mis on Finnairi põhiline müügiargument Põhja-Euroopa ja Balti riikide müümisel Aasia turistile.
    Meiega on reisiaeg Euroopasse kõige lühem. Esimene linn, mis Aasia poolt tulles vastu vaatab, on Helsingi. Paljudes ärides on lihtne konkurente kopeerida. Geograafilist eelist aga kopeerida ei saa. See ongi meie strateegia selgroog.
    Turustate kogu Läänemere ümbrust tervikuna.
    Jah. Ärireisid on meile väga tähtsad, kuid siia saabuvad turistid külastavad sageli tervet regiooni. Tulevad Helsingis lennuki pealt maha ning sõidavad kas laeva või lennukiga teise Skandinaavia või Balti linna edasi.
    50protsenti ja enamgi Finnairi käibest pärineb Aasiast. Ettevõte on võtnud eesmärgiks Aasia turu osakaal 70 protsendini kasvatada.
    Soomes ööbib igal aastal umbkaudu kümme korda rohkem Aasia turiste kui Eestis (232 000 vs. 25 000). Mida peaks teie arvates tegema, et neist rohkem üle Soome lahe tuua?
    Aitaksid tugevamad laeva- ja lennuühendused nii Eesti kui kogu Baltikumiga. Näen, et Aasia turistile peab asju müüma paketina - näe Baltimaid, näe Skandinaaviat! Paremad ühendused aitaksid sellele kõvasti kaasa.
    Küsin pisut nõu: kuidas soovitaksite Eestit Aasia turul reklaamida?
    Eesti suurimad eelised on teie ajalugu ehk nii-öelda hansakultuur ja samas tugev 21. sajandi riigi kuvand. Jaapanis, Hiinas, Koreas ja Singapuris nähakse Eestit väga trendika sihtkohana – Eesti tõmbab reisijaid, kes otsivad Euroopalt midagi uut, mida traditsioonilised Euroopa sihtkohad pakkuda ei suuda.
    Baltikum peaks ennast julgemalt ja jõulisemalt reklaamima. Leidma endale Aasias õiged parterid ja looma toote, mis näitaks, et Euroopas on veel uusi kohti avastada. Tuleb julgelt välja näidata, kes te olete ning selgelt osutama, mis linnadesse tasub tulla. Turundage ennast nii palju kui võimalik - seda ei saa kunagi liiga palju teha.
    Finnair on kasvanud Euroopa-Aasia lennuühendustes maailma suuruselt kolmandaks lennufirmaks.
    Jah. Nüüd oleme ka suurim Euroopa firma, kes Jaapani vahet lendab - teeme sinna 28 lendu nädalas. Samuti oleme koos Air France KLMiga suurim liin Hiinasse - sinna lendame 34 korda nädalas. Finnairi kasvu taga ongi peamiselt Euroopa-Aasia lennud.

    Jonne Lehtioksa tõi Tallinnasse EASi turismiarenduskeskuse korraldatud turundusüritus Baltic Connecting.

    EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul on ürituse eesmärk suurendada väljastpoolt Euroopat Eestisse saabuvate turistide arvu. „Kutsusime Aasia ja USA reisikorraldajad siia, et tutvustada neile Eestit kui atraktiivset reisisihti,” lisas Mutso.

    Mutso sõnul on just Aasia riigid need, kust võib lähiaastatel oodata suurimat turistide arvu kasvu.

    Kui palju raha olete Aasia turu arendamise alla pannud?
    (Naerab). Täpseid numbreid me anda ei saa, kuid oleme kõvasti investeerinud uutesse lennukitesse (Airbus A350 XWB9). Hetkel on meil neid 10 ning aastaks 2020 kokku 19. Ka meie rahaline seis on investeerimiseks väga hea. Plaanime tõsta lähiaastail lennumahtu veel 20-30%. Ehk siis plaanime kasvada turu keskmisest umbes 5-6 korda kiiremini.
    Mis on teie kõige suurem turg?
    Jaapan, kuid see on küps turg – jaapanlastel on pikaajaline traditsioon lennata Lapimaale ning Põhja-Euroopasse. Hiina aga areneb väga kiiresti – oleme näinud seal viimasel ajal üle 100% kasvu. Nende kõrval on suur ka Lõuna-Korea.
    Kas on mingi kindel kampaania, mis on teile enim edu toonud?
    Laias laastus võib öelda, et edu on toonud traditsioonid ning pikaajalised suhted. Oleme Aasias olnud juba palju aastaid. Hiinasse hakkasime lendama juba 1988 ning Jaapanisse 1980. Saame aru, kuidas Aasia riikides äri ajada. Vahel proovivad lennufirmad luua toodet, lähtudes oma koduturust. Me oleme oma kliente väga kõvasti kuulanud. Oleme ehitanud oma äri tellis tellise haaval. 
    Vastukaaluks: mis on Aasias olnud Finnairi suurimad möödapanekud?
    Väga ei olegi. Muidugi juhtub lennunduses asju, mida kontrollida ei saa - tuhapilved ja muu selline. Oleme lähtunud põhimõttest, et enne õpime nii palju kui saame ning alles siis langetame otsuseid. See on meid kõvasti aidanud.
    Mis müüginipid Aasia turul töötavad?
    Jaapani turist on teistest küpsem. Neil on tava käia Lapimaal, näha virmalisi. Hiinas aga on kaks eri turgu – kui Shanghai, Peking ja Hongkong on sarnased Jaapaniga, siis ülejäänud seitsmes Hiina sihtkohas on palju selliseid, kes teevad meiega oma esimese lennu. 
    Mis on Finnairi eesmärk järgmiseks viieks aastaks?
    Kasv. Rohkem sihtkohti, rohkem reisijaid, suuremad lennukid, suurem lennutihedus.
    Kui suurt kasvu loodate saavutada?
    Oleneb riigist. Hiina kasv on meeletu - ainuüksi tuleval talvel näeme, et Lapimaad külastab 50 000 Hiina turisti. Samuti kasvab kiiresti Singapuri turg. Regiooni külastavate Aasia turistide arvu 20-30%kasv lähiaastail on väga reaalne ning võib väga vabalt juhtuda, et kasv on suuremgi veel.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.