• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 07.09.17, 06:00

Aasiat vallutava Finnairi asepresident: turustage end jõulisemalt!

Soome rahvuslik lennufirma Finnair on kasvanud Jaapani ja Hiina suunal Euroopa kõige suuremaks ja sellega maailmavallutusplaanid veel ei lõpe, rääkis Finnairi Aasia ja Okeaania suuna asepresident Jonne Lehtioksa.
Jonne Lehtioksa sõnul on Finnairi võimsa kasvu taga pika aja peale kujunenud arusaam, kuidas Aasias äri ajada.
  • Jonne Lehtioksa sõnul on Finnairi võimsa kasvu taga pika aja peale kujunenud arusaam, kuidas Aasias äri ajada. Foto: Andras Kralla / Äripäev
Aasia inimese jaoks tavaline Euroopa reis, mida iseloomustavad märksõnad nagu Pariis, Rooma ja Louis Vuitton, on asendunud uute kogemuste otsimisega. Balti riigid just seda annavadki.
 
Jonne Lehtioksa,
Finnairi asepresident
Äripäevale antud intervjuus rääkis Finnairi Aasia ja Okeaania suuna asepresident Jonne Lehtioksa ka sellest, kuidas peaks Eestit Kaug-Idas reklaamima ning kui palju rohkem Aasia turiste nad loodavad lähiaastail Põhja-Euroopasse tuua.
Aasia turistide arv meie regioonis on viimastel aastatel kõvasti kasvanud – ainuüksi Eestis viimase viie aasta jooksul kolm korda. Finnairil on Aasia turismituru avanemisel olnud suur roll. Kuidas olete edu saavutanud?
Finnairi kogu strateegia on ühendada Aasia Euroopaga ning vastab tõele, et kogu Euroopa põhjaosa on hiljuti kõvasti populaarsust kogunud. Hansakultuuri segu tänapäevaga on Aasia inimestele väga eksootiline. Eriti on kasvanud turism Balti riikides, mis on Aasia inimeste seas väga trendikaks sihtkohaks. Aasia inimeste jaoks nii-öelda traditsiooniline Euroopa reis, mida iseloomustavad märksõnad nagu Pariis, Rooma ja Louis Vuitton, on asendunud uute kogemuste otsimisega. Balti riigid just seda annavadki.
Mis on Finnairi põhiline müügiargument Põhja-Euroopa ja Balti riikide müümisel Aasia turistile.
Meiega on reisiaeg Euroopasse kõige lühem. Esimene linn, mis Aasia poolt tulles vastu vaatab, on Helsingi. Paljudes ärides on lihtne konkurente kopeerida. Geograafilist eelist aga kopeerida ei saa. See ongi meie strateegia selgroog.
Turustate kogu Läänemere ümbrust tervikuna.
Jah. Ärireisid on meile väga tähtsad, kuid siia saabuvad turistid külastavad sageli tervet regiooni. Tulevad Helsingis lennuki pealt maha ning sõidavad kas laeva või lennukiga teise Skandinaavia või Balti linna edasi.
50
protsenti ja enamgi Finnairi käibest pärineb Aasiast. Ettevõte on võtnud eesmärgiks Aasia turu osakaal 70 protsendini kasvatada.
Soomes ööbib igal aastal umbkaudu kümme korda rohkem Aasia turiste kui Eestis (232 000 vs. 25 000). Mida peaks teie arvates tegema, et neist rohkem üle Soome lahe tuua?
Aitaksid tugevamad laeva- ja lennuühendused nii Eesti kui kogu Baltikumiga. Näen, et Aasia turistile peab asju müüma paketina - näe Baltimaid, näe Skandinaaviat! Paremad ühendused aitaksid sellele kõvasti kaasa.
Küsin pisut nõu: kuidas soovitaksite Eestit Aasia turul reklaamida?
Eesti suurimad eelised on teie ajalugu ehk nii-öelda hansakultuur ja samas tugev 21. sajandi riigi kuvand. Jaapanis, Hiinas, Koreas ja Singapuris nähakse Eestit väga trendika sihtkohana – Eesti tõmbab reisijaid, kes otsivad Euroopalt midagi uut, mida traditsioonilised Euroopa sihtkohad pakkuda ei suuda.
Baltikum peaks ennast julgemalt ja jõulisemalt reklaamima. Leidma endale Aasias õiged parterid ja looma toote, mis näitaks, et Euroopas on veel uusi kohti avastada. Tuleb julgelt välja näidata, kes te olete ning selgelt osutama, mis linnadesse tasub tulla. Turundage ennast nii palju kui võimalik - seda ei saa kunagi liiga palju teha.
Finnair on kasvanud Euroopa-Aasia lennuühendustes maailma suuruselt kolmandaks lennufirmaks.
Jah. Nüüd oleme ka suurim Euroopa firma, kes Jaapani vahet lendab - teeme sinna 28 lendu nädalas. Samuti oleme koos Air France KLMiga suurim liin Hiinasse - sinna lendame 34 korda nädalas. Finnairi kasvu taga ongi peamiselt Euroopa-Aasia lennud.
Baltic Connecting
Jonne Lehtioksa tõi Tallinnasse EASi turismiarenduskeskuse korraldatud turundusüritus Baltic Connecting.
EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul on ürituse eesmärk suurendada väljastpoolt Euroopat Eestisse saabuvate turistide arvu. „Kutsusime Aasia ja USA reisikorraldajad siia, et tutvustada neile Eestit kui atraktiivset reisisihti,” lisas Mutso.
Mutso sõnul on just Aasia riigid need, kust võib lähiaastatel oodata suurimat turistide arvu kasvu.
Kui palju raha olete Aasia turu arendamise alla pannud?
(Naerab). Täpseid numbreid me anda ei saa, kuid oleme kõvasti investeerinud uutesse lennukitesse (Airbus A350 XWB9). Hetkel on meil neid 10 ning aastaks 2020 kokku 19. Ka meie rahaline seis on investeerimiseks väga hea. Plaanime tõsta lähiaastail lennumahtu veel 20-30%. Ehk siis plaanime kasvada turu keskmisest umbes 5-6 korda kiiremini.
Mis on teie kõige suurem turg?
Jaapan, kuid see on küps turg – jaapanlastel on pikaajaline traditsioon lennata Lapimaale ning Põhja-Euroopasse. Hiina aga areneb väga kiiresti – oleme näinud seal viimasel ajal üle 100% kasvu. Nende kõrval on suur ka Lõuna-Korea.
Kas on mingi kindel kampaania, mis on teile enim edu toonud?
Laias laastus võib öelda, et edu on toonud traditsioonid ning pikaajalised suhted. Oleme Aasias olnud juba palju aastaid. Hiinasse hakkasime lendama juba 1988 ning Jaapanisse 1980. Saame aru, kuidas Aasia riikides äri ajada. Vahel proovivad lennufirmad luua toodet, lähtudes oma koduturust. Me oleme oma kliente väga kõvasti kuulanud. Oleme ehitanud oma äri tellis tellise haaval. 
Vastukaaluks: mis on Aasias olnud Finnairi suurimad möödapanekud?
Väga ei olegi. Muidugi juhtub lennunduses asju, mida kontrollida ei saa - tuhapilved ja muu selline. Oleme lähtunud põhimõttest, et enne õpime nii palju kui saame ning alles siis langetame otsuseid. See on meid kõvasti aidanud.
Mis müüginipid Aasia turul töötavad?
Jaapani turist on teistest küpsem. Neil on tava käia Lapimaal, näha virmalisi. Hiinas aga on kaks eri turgu – kui Shanghai, Peking ja Hongkong on sarnased Jaapaniga, siis ülejäänud seitsmes Hiina sihtkohas on palju selliseid, kes teevad meiega oma esimese lennu. 
Mis on Finnairi eesmärk järgmiseks viieks aastaks?
Kasv. Rohkem sihtkohti, rohkem reisijaid, suuremad lennukid, suurem lennutihedus.
Kui suurt kasvu loodate saavutada?
Oleneb riigist. Hiina kasv on meeletu - ainuüksi tuleval talvel näeme, et Lapimaad külastab 50 000 Hiina turisti. Samuti kasvab kiiresti Singapuri turg. Regiooni külastavate Aasia turistide arvu 20-30%kasv lähiaastail on väga reaalne ning võib väga vabalt juhtuda, et kasv on suuremgi veel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele