• OMX Baltic0,44%301,66
  • OMX Riga0,19%895,1
  • OMX Tallinn0,2%2 066,57
  • OMX Vilnius0,04%1 194,92
  • S&P 5000,56%6 126,55
  • DOW 300,66%43 264,68
  • Nasdaq 0,58%20 089,39
  • FTSE 1000,23%8 738,46
  • Nikkei 2251,65%39 584,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,04
  • OMX Baltic0,44%301,66
  • OMX Riga0,19%895,1
  • OMX Tallinn0,2%2 066,57
  • OMX Vilnius0,04%1 194,92
  • S&P 5000,56%6 126,55
  • DOW 300,66%43 264,68
  • Nasdaq 0,58%20 089,39
  • FTSE 1000,23%8 738,46
  • Nikkei 2251,65%39 584,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,04
  • 12.01.18, 13:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keda peaks Facebooki uudisvoo muudatus murelikuks tegema?

Äripäeva digiturunduse osakonna juhi Andrus Kiisküla sõnul vähendab Facebooki lubatav muudatus ettevõtete postituste levikut.
Äripäeva digiturunduse osakonna juht Andrus Kiisküla
  • Äripäeva digiturunduse osakonna juht Andrus Kiisküla
  • Foto: Andres Haabu
Eile hõikas Facebook välja värske uudisvoo muudatuse, mis on juba paljudel tekitanud ärevust ja küsimusi, kirjutas Kiisküla oma blogis. Pealkirjad nagu “Facebook ZERO?”, “The news feed change is big”, "RIP Facebook news feed for publishers" aitavad sellele kindlasti kaasa.
Kiisküla märkis, et ideaalis peaks see muudatus tooma inimesi lähemale nende sõprade ja pereliikmete kirjutatud tähendusrikastele postitustele, ja küsis, paljudes peades kerkinud küsimuse: mida see tähendab ettevõtte Facebooki-lehele?
"Suure tõenäosusega sinu lehe postituste levik väheneb veelgi," andis ta ka lohutu vastuse, lisades, et postituste leviku vähenemise pärast ei ole vaja suure tõenäosusega väga muretseda, kui sinu loodud sisule reageeritakse ja seda just sõpradevahelistes diskussioonides.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kiisküla sõnul ei ole see esimene kord, kui Facebook ütleb, et hakkab eelistama kasutajatega seotud tegevusi. 2016. aasta suvel tuli suur teade, et Facebook hakkab kasutajate loodud sisu ettevõtete loodud sisust ettepoole seadma. Ka aasta varem oli teema kuum, kui räägiti kasutajate ja lehekülgede sisu tasakaalust, loetleb ta. "Kummagi uuenduse puhul polnud tegelik mõju suur ja kes enne seda muudatust edukad olid, nägid oma postituste levikus kas väga väikest muudatust või ei olnud seda üldse," võttis ta varasema kokku.
"Aeg näitab, kui palju tulev uuendus tegelikult ettevõtete postituste levikut mõjutama hakkab. Praegu  on detaile vähe ja küsimusi palju," leidis Kiisküla.
Tema sõnul on orgaanilise sisu levik langevas trendis ka ilma selle uuenduseta. "On ettevõtteid, mis ei jõua juba ammu mittemakstult fännideni, ja on ettevõtteid, kes teevad seda edukalt ka pärast muudatust. Aeg jälle kohaneda ja muutuda," tõdes Kiisküla.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 21 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele