Facebook teeb kogu uudisvoo ringi
Facebooki asutaja Mark Zuckerberg andis teada, et edaspidi saavad ettevõtted sotsiaalvõrgustikus vähem kõlapinda ja põhirõhk läheb sõprade-tuttavate postitustele. Uus fookus tähendab veebimiljardäri sõnul paratamatult, et inimesed käivad Facebookis vähem, ent see-eest on seal veedetud aeg kvaliteetsem.
„Uudisvoos oleva sisu tasakaal on liikunud eemale kõige olulisemast asjast, mida Facebook teha suudab – meid teineteisega ühendada,“ kirjutas Zuckerberg enda postituses. Viimasel ajal on kogukonnast nimelt laekunud tagasisidet, et ettevõtete, brändide ja meediakanalite postitused hakkavad välja tõrjuma just isiklikumat laadi sisu.
Põhjus on Facebooki juhi sõnul lihtne – video ja muu avalik sisu on Facebookis viimase paari aastaga plahvatuslikult kasvanud. Kuna avalikku sisu on lihtsalt palju rohkem kui sõprade ja pereliikmete postitusi, ongi tasakaal paigast ära nihkunud.
Nii sotsiaalvõrgustik asja aga jätta ei taha. „Tunneme endal vastutust kindlaks teha, et meie teenuseid pole mitte ainult tore kasutada, vaid et need panustaksid ka inimeste heaolusse,“ rääkis Zuckerberg. Seetõttu hakkas firma trendi põhjalikumalt uurima ja saigi aru, et heaolu tõstab eelkõige see, kui inimesed saavad sotsiaalmeedia kaudu suhelda inimestega, kellest nad hoolivad.
„Saame end tunda seotumana ning vähem üksildasena ning see korreleerub pikaajaliste õnne ja tervise mõõdikutega. Teisest küljest ei pruugi passiivne artiklite lugemine või videote vaatamine – isegi kui need lahutavad meelt või harivad – olla sama hea,“ tõdes veebimiljardär.
Nii otsustatigi teha põhimõtteline muudatus Facebooki ülesehituses. Esimesed sammud selles suunas tehti juba eelmisel aastal, ent võtab veel kuid, enne kui uus fookus kõikide Facebooki toodeteni jõuab, selgitas ta. Esimesi muudatusi saab näha uudisvoos, kus on oodata rohkem sisu sõpradelt, pereliikmetelt ja gruppidelt.
Ettevõtja elu läheb raskemaks