Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EVR Cargo kukkur aina pakseneb

    Riigifirma on kolmandat kuus järjest kasumis, kirsiks tordil prognoose ületanud detsembrikuu poolemiljoniline pluss.

    Riigile kuuluva raudteefirma miljonilise kasumiga neljanda kvartali taga on edu mitmel rindel. „Veomahud on oluliselt kasvanud, umbkaudu 20%," märkis EVR Cargo juhatuse esimees Raul Toomsalu. Kasvanud on ka riigisisene põlevkivivedu ja Eesti keemiatoodete vedu. Lisandunud on Valgevenest pärit masuudi transport.
    Väga kiiresti kasvas eelmise aasta teises pooles ka konteinervedude maht. Selles kuue kuu jooksul kahekordistunud turunišis näeb Toomsalu tulevikku vaadates kõva potentsiaali. "Näiteks toob Venemaa Mitsubishi tehas kõik oma autode monteerimiseks vajalikud osad läbi Eesti ning arvame, et see on ainult tänu sellele, et meie rongid on viis aastat töötanud punktuualselt. Seetõttu on ka maht suurenenud," tõdes ta.
    5,4miljonit eurot oli EVR Cargo konsolideeritud 2017. aasta kulumi eelne auditeerimata ärikasum
    Oodatust paremini läks ettevõttel aasta lõpul ka vagunirendiäris, kus rendihinnad on aasta teises pooles 15% kasvanud. "Maailma kaubandus tervikuna on kasvanud, nii ka raudteel," tõdes Toomsalu, lisades, et kasvanud on ka tonnkilomeetrite hulk – kaupa viiakse varasemast kaugemale.
    Suur mõju on riigifirmajuhi sõnul peamiselt Venemaale vaguneid rentiva ettevõtte käekäigule ka Euroopa ja Aasia raudteekaubanduse hoogustumine. "Seda viis aastat tagasi praktiliselt ei eksisteerinud. Täna tuleb Hiinast Euroopasse umbes 2200 rongi aastas, järgmise kahe aasta jooksul plaanitakse see maht kahekordistada," tõi ta välja. 
    Nimelt on Venemaa mullu märtsis teavitanud, et investeerib Euroopa-Aasia raudteeühendusse järgmise viie aasta jooksul 43 miljardit dollarit. "Näiteks investeeris ka Kasahstan mitu miljardit dollarit Hiina piiril asuvasse Korgose raudteejaama. See ehitati täiesti nullist üles," tõdes Toomsalu.
    Aasta viimane kuu tõi ettevõttele 480 000 eurose kasumi, mis ületas varasemalt prognoositut veerandi jagu. Kuigi perioodi langes ka palju inventuurist tingitud ühekordseid müügitehinguid, moodustasid need Toomsalu sõnul kogusummast väikse osa.
    Tänavu on riiklikul plaanis hakata ka seni teiste ärisuundade varju jäänud vagunite remondiäri kasvatama. "Peame laiendama tootevalikut ja hakkama pakkuma keerulisemaid töid. Hetkel on meie pakutav liiga lihtne ja selle valikuga me väga ei konkureeri. Kõik võimalused selleks on aga meil olemas," tõdes Toomsalu.
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.