Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lätis vaieldakse Taxify saatuse üle

    Läti riik vaidleb selle pärast, kas Taxify tegevus on seaduslik või mitte.Foto: Reuters/Scanpix

    Lätis räägitakse juba mõnda aega, et Taxify võib sealselt turult lahkuda. Olukord pole aga sugugi nii ühemõtteline ning teadmatuses on nii ettevõtte esindajad kui ka kliendid.

    Vastuseks nendele, kes väidavad, et Taxify tegevus on ebaseaduslik, ütles Läti raadiole antud intervjuus riigi endine transpordiminister ja praegune parlamendisaadik Anrijs Matiss, et Taxify pole Lätis ühtegi seadust rikkunud.
    Täna on jälle Seimi komisjoni laual reisijaveo seaduse muudatused. Kuigi komisjon juba võttis muudatused vastu, otsustas valitsus seadusesse parandusi lisada - Taxify esindajate hinnangul muudavad need ettevõtte tegutsemise Lätis peaaegu võimatuks. Eksminister Matiss aga kinnitas, et pole mingit alust väita, et Taxify Lätis seadusi rikuks.
    „Nad maksavad makse palju korralikumalt kui teised transpordifirmad,“ rääkis Matiss. „Võib tellida takso, millel ei käivitu taksomeeter, paljusid sõite üldse ei arvestata. Kui me parlamendis neid küsimusi arutasime, siis riigitulude teenistus ütles, et Taxifyl on maksudega kõik korras.“
    Muidugi on ka teiste riikide näitel selge, et klassikalised taksomeetriga vedajad ei taha konkurentsi, tuues ettekäändeks juhtie ebaprofessionaalsuse, märkis Matiss. „Midagi halba pole juhtunud, aga igal pool on taksosektor nende vastu,“ imestas Matiss.
    Taxify piirkonnajuht Juris Krumins on kindel, et Lätis on palju juhte, kes soovivad oma autoga taksot sõites lisa teenida, kuid praegu ei riski seda teha, sest pole teada, milline see seadus tuleb.
    Taksojuhtide liidus vaadatakse kogu teemale kõõrdi pilguga. Seal leitakse, et Taxify juhid kaevavad ise endale auku – neil pole ametlikke pabereid, süsteem võib nad ilma põhjenduseta blokeerida, ja see raha, mida juht saab, pole ju tema palk, loetles liidu juht Gennadi Aksjonov. „See pole palk, vaid sissetulek – sellelt tuleb maksud maksta. Ei maksa neid kahte mõistet segi ajada. Kui trikimees võtab mütsi peast ja sealt paistavad jänesekõrvad, on kõik lahe. Aga kui jänes kaob, siis ei taha meie poliiitikud mõelda, kuhu kadus raha, mis justkui teeniti legaalselt. Vähemalt poolteist miljonit eurot on kadunud eikuhugi – aga see pole nende asi, vaid maksuameti ja teiste organite rida,“ jutustas Aksjonov kujundlikult.
    Uues redaktsioonis autovedude kohta on öeldud, et inimene, kes vabal ajal tahab reisijaid vedada, peab registreerima ettevõtte, saama ettevõttele ja autole litsentsi ning maksma selle litsentsi omanikuna sotsmaksu.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.