Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taxify: meie hinnasüsteem on juhtide kasuks
Taxify taksojuhid avaldasid ettevõtte peakontori ees meelt uue hinnapoliitika vastu.Foto: Andras Kralla
Reedel Tallinnas protestinud Taxify autojuhid leiavad, et ettevõtte uus hinnasüsteem on vastutulelik küll kliendile, kuid autojuhte endid pitsitab see kõvasti. Taxify aga leiab, et uus süsteem on rohkem motiveerivam.
Taxify juhtide haldur Maria Jürisson ütleb, et uus hinnastamise süsteem on dünaamiline ja automaatne jaendiselt nõudluspõhine.
„Vahetasime varasema ülelinnalise hinnastamise välja piirkonnapõhise vastu. Tavalisel ajal maksab klient baashinda, aga kui kuskil tekib juhtide defitsiit, siis rakendub automaatselt hinnakordaja. See motiveerib juhti kliendi juurde sõitma ja tagab kliendile suurema tõenäosusega teenuse,“ selgitas Jürisson.
Ta tõi näiteks olukorra, kus Tallinnas toimub ühes linnaosas suurüritus, kuhu palju kliente soovib liikuda Taxifyga. Varem lisas suur nõudlus ühes piirkonnas hinnakordaja kogu linnale – inimene, kes soovis sõita Mustamäelt või Nõmmelt kesklinna, pidi Saku suurhallis toimuva ürituse tõttu kõrgemat hinda maksma. Nüüd arvutab süsteem automaatselt vaid selle piirkonna hinnakordaja, teistes linnaosades saavad kliendid tellida auto baashinnaga, sest seal on tellimuste ja juhtide arv tasakaalus.
Ka klient näeb hinnakordajat enne tellimuse esitamist: kui sisestada rakendusse sihtkoht, näeb täpselt ka eeldatavat sõidu hinda, selgitas Jürisson.
Lisanduvad ooteaja- ja tühitellimustasu
Juhid süüdistavad kuni 30% võrra vähenenud teenistuses uut süsteemi. Jürissoni sõnul on teenistuse vähenemise puhul märksa olulisem roll sesoonsusel – näiteks jaanuaris on inimesed kokkuhoidlikumad ning see väljendub ka kuni 20% vähemas nõudluses.
Juhtide tagasiside põhjal on Taxify muutnud hinnasüsteemi aluseks olevat algoritmi juhtide kasuks, kinnitas Jürisson. Peatselt läheb käiku ka jootrahasüsteem, samuti kavandatakse tühitellimuse tasu ja ootetariifi, et väärtustada juhi tööaega ja vähendada tühja sõidetud kilomeetrite kulu.
„Praegu on meile kõige olulisem hea otsesuhtlus juhtidega. Kohtusime nendega möödunud nädalal kaks korda ja jätkame läbirääkimisi. Soovime uue süsteemi toimima panna nii, et kõik oleksid rahul,“ lisas Jürisson.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.