• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.02.18, 12:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taxify: meie hinnasüsteem on juhtide kasuks

Reedel Tallinnas protestinud Taxify autojuhid leiavad, et ettevõtte uus hinnasüsteem on vastutulelik küll kliendile, kuid autojuhte endid pitsitab see kõvasti. Taxify aga leiab, et uus süsteem on rohkem motiveerivam.
Taxify taksojuhid avaldasid ettevõtte peakontori ees meelt uue hinnapoliitika vastu.
  • Taxify taksojuhid avaldasid ettevõtte peakontori ees meelt uue hinnapoliitika vastu.
  • Foto: Andras Kralla
Taxify juhtide haldur Maria Jürisson ütleb, et uus hinnastamise süsteem on dünaamiline ja automaatne jaendiselt nõudluspõhine.
„Vahetasime varasema ülelinnalise hinnastamise välja piirkonnapõhise vastu. Tavalisel ajal maksab klient baashinda, aga kui kuskil tekib juhtide defitsiit, siis rakendub automaatselt hinnakordaja. See motiveerib juhti kliendi juurde sõitma ja tagab kliendile suurema tõenäosusega teenuse,“ selgitas Jürisson.
Ta tõi näiteks olukorra, kus Tallinnas toimub ühes linnaosas suurüritus, kuhu palju kliente soovib liikuda Taxifyga. Varem lisas suur nõudlus ühes piirkonnas hinnakordaja kogu linnale – inimene, kes soovis sõita Mustamäelt või Nõmmelt kesklinna, pidi Saku suurhallis toimuva ürituse tõttu kõrgemat hinda maksma. Nüüd arvutab süsteem automaatselt vaid selle piirkonna hinnakordaja, teistes linnaosades saavad kliendid tellida auto baashinnaga, sest seal on tellimuste ja juhtide arv tasakaalus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka klient näeb hinnakordajat enne tellimuse esitamist: kui sisestada rakendusse sihtkoht, näeb täpselt ka eeldatavat sõidu hinda, selgitas Jürisson.
Lisanduvad ooteaja- ja tühitellimustasu
Juhid süüdistavad kuni 30% võrra vähenenud teenistuses uut süsteemi. Jürissoni sõnul on teenistuse vähenemise puhul märksa olulisem roll sesoonsusel – näiteks jaanuaris on inimesed kokkuhoidlikumad ning see väljendub ka kuni 20% vähemas nõudluses.
Juhtide tagasiside põhjal on Taxify muutnud hinnasüsteemi aluseks olevat algoritmi juhtide kasuks, kinnitas Jürisson. Peatselt läheb käiku ka jootrahasüsteem, samuti kavandatakse tühitellimuse tasu ja ootetariifi, et väärtustada juhi tööaega ja vähendada tühja sõidetud kilomeetrite kulu.
„Praegu on meile kõige olulisem hea otsesuhtlus juhtidega. Kohtusime nendega möödunud nädalal kaks korda ja jätkame läbirääkimisi. Soovime uue süsteemi toimima panna nii, et kõik oleksid rahul,“ lisas Jürisson.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele