Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütuseturul vahetub liider

    Alexela Oili juhatuse esimees Ain Kuusik.Foto: Andras Kralla

    Konkurentsiamet andis pärast pikka mõtlemisaega heakskiidu tehingule, mis muudab kütuseturu jõuvahekorda.

    Nimelt otsustas regulaator, et Marti ja Heiti Hääle enamus- ning Oleg Ossinovski vähemusosalusega Alexela tanklate grupp võib ära osta sisuliselt kogu Euro Oili tanklavõrgu. Alexelast saab napilt ka jaamade arvu mõttes kütuseturu suurim tegija.
    Heakskiidu juures on siiski üks konks. Konkurentsiamet lubab tehingul juhtuda ainult siis, kui Alexela müüb kaks Euro Oili tanklat edasi. Loobuda tuleb Harjumaal asuvast Ellamaa ning Viljandimaal asuvast Karksi jaamast.

    Kõige jõulisemalt on kütuseturu konsolideerumist vedanud Antti Moppeli ja Andres Linnase kütusefirma Olerex. Üle on võetud

    2015: AS Lukoil

    2016: Mahta kütus, Raktoom

    2017: Favora

    2018: Kaubserv

    Samuti kiirelt laieneva Olerexi suuromanik Antti Moppel ütles, et neil Euro Oilist üle jäävate tanklate vastu huvi ei ole.
    Positiivne otsus tuli aga konkurentsiametilt ka Olerexile – nimelt lubati senisel turu suurimal tegijal juurde osta Tallinnas Linnu tee ja Sõpruse puiestee ristis asuv tuntud Kaubservi 5+ nimeline tankla. Seejuures tuli regulaatorilt roheline tuli ilma ühegi lisatingimuseta.
    „See tähendab, et kohe pärast Eesti juubelipidustusi viime tehingu lõpule,“ ütles Moppel Linnu tee tankla ostu kohta. „Klientide poolt vaadates on tähtis see, et esialgu jätame tankla tööle klientidele koduseks saanud 5+ kaubamärgi all,“ ütles ta.
    Moppel lisas, et kohe pärast ülevõtmist sulgeb Olerex tankla kaupluse kapitaalremondiks, ent jaam ise jätkab tööd.

    Alexela Oili tanklaketi suurim omanik on umbes 77 protsendiga energiafirma Alexela Group, kus omakorda on suurimad omanikud vennad Marti ja Heiti Hääl. Lisaks neile kuulub väiksem, 22% suurune osalus Alexela Oilis transiidiärimees Oleg Ossinovski firmale Skinest Grupp.

    Euro Oili omanikud olid seni võrdsetes osades Arno ja Kaari Hirtentreu. Firma võrgus on kokku 24 tanklat, neist Alexelaga liitmisele läheb 22. Aastal 2016 oli Euro Oili müügitulu pisut üle 20 miljoni euro, ärikasumit tegi kett üle 485 000 euro.

    Turu suurim vahetub
    Praegu turu suurima tegija Olerexi võrk paisub pärast Linnu tee tankla ostu 96 jaamani. Liidrikoht tuleb ketil peagi siiski Alexelale loovutada: isegi siis, kui kaks Euro Oili tanklat tuleb edasi müüa, tähendab tehing 98 jaama suurust võrku.
    Seni Arno Hirtentreule kuulnud Euro Oili võrgus on üldse kokku 24 tanklat, neist neli kauplusega. Näiteks Tallinnas on firmal kuus tanklat, Harjumaal kaheksa. Kett tegutseb ka Lääne-Virumaal, Viljandimaal, Järvamaal ja Läänemaal.
    Kütuseturg on viimastel aastatel väga jõuliselt konsolideerunud. Alexela Oili juht Ain Kuusik ütles, et tema arvates pole pärast Euro Oili tehingut suuremateks konsolideerumisteks tanklaturul enam ruumi. Ka Moppel nentis, et väiksematest tanklatest on suuremad ja paremad praeguseks üles ostetud.
    Suured saavad uusi jaamu ehitada
    „Eesti turg on jagatud nelja suure operaatori vahel ja on piirkondi, kus turu kontsentratsioon on saavutanud küllastuspunkti. Lähiajal keskendutakse ostetud tanklate integreerimisele oma võrku,“ märkis Olerexi suuromanik. Kel jätkub võimekust, see töötab Moppeli sõnul uute jaamade arendustega. „Meil Olerexis on laual mitu uue tankla projekti, millest mõne loodame sel aastal ehitusküpseks saada,“ lisas ta.
    Järgmine konsolideerumislaine võib Moppeli arvates turgu tabada pärast uue tagatiste korra rakendumist, kui tagatisraha suurus hakkab sõltuma käibest, mis mõnele firmale tähendab mitmekordset tõusu. „See võib sundida väiketanklaid oma uksi sulgema,“ tõdes Olerexi suuromanik.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.