Sel nädalal on Hiinas visiidil majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juhitud äridelegatsioon, mille koosseisus on e-kaubandusega tegelevad transpordi- ja logistikaettevõtted, kelle eesmärk on leida võimalusi suurendada e-kaupade transporti läbi Eesti.

- Rahvusvahelised suhted
- Foto: PantherMedia/Scanpix
Ministeeriumi majandusarengu asekantsleri Viljar Lubi juhitud delegatsiooni visiidi eesmärgiks on arutada mullu novembris Hiinaga sõlmitud e-kaubanduse ja IKT järgmise poolaasta koostööplaani.
Lubi sõnul on oluline, et need lepingud ka realiseeruksid. Kohtumisel Hiina kaubandusministeeriumiga arutatigi tema sõnul, kuidas Hiina ja Eesti e-kaubanduskoostööd arendada.
Hiina on huvitatud Eestiga koostööst, sest lisaks asukohale on neile avaldanud muljet kiire asjaajamine ja vähene bürokraatia, lisas Lubi ja tõi näiteks Omniva Hiina-Eesti ühisettevõtte Post11 kogemuse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kohtuti ka Alibaba grupi globaalse äri asepresidendi Sami Farhadiga, kes tutvustas rahvusvahelise äri võimalusi. "Farhad julgustas Eesti ettevõtteid, eriti e-kaubandust, tegema rohkem müügitööd ja pakkuma oma tooteid ja teenuseid Hiinale," märkis visiidil osalenud Omniva juhatuse esimees Joona Saluveer.
Eesti suursaadik Pekingis Marten Kokk ütles, et e-kaubandus on ülemaailmne megatrend: seda ei iseloomusta mitte ainult e-poodide hulga ja eri teenuste kasv viimastel aastatel, vaid ka logistika ja postiteenuste mahtude kiire kasv - pakiautomaatide ja kullerteenuste aktiivsem kasutamine ning uute teenusepakkujate esilekerkimine.
Hiinas on kohal Omniva, Tallinna Lennujaam, EVR Cargo, Boomerang Distribution, GTS Express, Lexit Technologies ning eesti ettevõtjatel on kohtumised Alibaba, JD Groupi, Huawei, SF Expressi, China International E-Commerce Co ning Hiina Riikliku Arengu- ja Reformikomisjoni, CITIC Groupi ja Huaweiga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!