Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad kardavad kütuseaktsiisi tõusu jätku

    Kantar Emori uuringuekspert Aivar VoogFoto: Karli Saul

    Ettevõtjad kardavad seoses kütuseaktsiisiga selle jätkuvat tõusu, investeerimisvõimekuse langemist ning kaupade hinnatõusu, selgus täna Kütuseturu aastakonverentsil avalikustatud Kantar Emori värskest uuringust.

    Kõrge ohuna näevad ettevõtjad ka palgakasvu survet, mida eelmisel aastal veel küsitlusest ei leidnud - nii nagu ka kütuseaktsiiside jätkuva tõusu hirmu.
    Kantar Emori uuringuekspert Aivar Voog sõnas, et kui eelmine aasta olid võrdsel pulgal edetabeli tipus kasumi vähenemine ning kaupade-teenuste hinnatõus, siis on aastaga ohuna rohkem vähenenud viimane variant.
    Samas selgus, et erinevalt eelmisest aastast pole nii paljud ettevõtjad enam aktsiisi tõttu hinda tõstnud – kui möödunud aasta küsitluses ulatus see arv 20%-ni, siis tänavu oli see poole väiksem ehk 9%.
    Võrreldes möödunud aastaga on aga tõusnud vastajate arv, kes on aktsiisitõusu tõttu hakanud tankima Eestist väljas (rohkem kui kolmandik), hakanud kulusid kokku hoidma ning muutnud töökorraldust. Aastaga on vähenenud nendegi ettevõtjate arv, kes on külmutanud investeeringuid.
    Olerexi aktsionär Antti Moppel tõi välja, et nende puhul on kütuseaktsiis avaldanud mõju just investeeringutele, peamiselt Lõuna-Eestis. Kui veel mõni aasta tagasi otsustati, et Valgas on käivete alusel põhjust säilitada kaks jaama ehk üks transiidile ja teine kohalikele, siis veidi hiljem tuli veokitele suunatud jaam sulgeda, sest keegi seal enam ei käinud. Samuti renoveeriti teist jaama väiksemas mahus kui planeeriti.
    Moppel lisas, et sel aastal pole plaanis küll ühtegi jaama sulgeda, kuid aeg annab aru. "Oleme mõelnud, et mõni väiksem jaam, mis on ikkagi servast kogu selle tegevusega pihta saanud, pole ehk poole aasta pärast enam elujõuline, kui see tendents jätkub samamoodi, nagu on siiani jätkunud," tunnistas Moppel, pidades silmas aktsiistõusudest tingitud käibe langust Lõuna-Eestis.
    Müügimahud positiivsel joonel
    Mõneti on samas vähenenud aktsiiside mõju kütuse hulgi- ja jaemüüjatele – kui möödunud aastal vastasid ettevõtjad, et aktsiisitõus on avaldanud positiivset mõju 8%, siis tänavu oli see arv juba 21%. Samuti vähenes ligi kümme protsenti hulgi- ja jaemüüjate arv, kelle müügimahud vähenesid 11-20%.
    Circle K Eesti juht Kai Realo oletas, et üks põhjus, miks nii paljudel müüjatel on võrreldes eelmise aastaga mahud tõusnud, on turu suured muudatused – kui turul üldiselt mahud langevad, siis on ostetud teisi kette ning nii omandatud nende mahte. Seetõttu tõusevad ettevõteti ka müügimahud. Realo märkis, et ka Circle K on üks sellistest.
    Kantar Emori uuringuekspert Aivar Voog tõi välja, et kõige enam tangivad transpordiettevõtted väljaspoolt Eestit endiselt Lätis ning Leedus, sealjuures esimene on kolme aasta jooksul teinud kõige suurema hüppe. Rohkem on ka pildile jõudnud Soome, samas on Venemaa osatähtsus vähenenud. Voog lisas, et põhiargument, miks tangitakse just nendes riikides, peitub ikkagi hinnas, mugavusfaktorit toodi tänavu kolm korda vähem välja.
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.