Äripäev • 2. mai 2018
Jaga lugu:

Diislikütus
Diislikütus  Foto: Andras Kralla

Lähiajal diiselmootoritega autode täielikku kadumist karta ei ole, ütles AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

Toyota teatas täna, et lõpetab Eestis, Lätis ja Leedus alates maist diiselmootoriga sõiduautode pakkumise, jättes valikusse hübriidi ja bensiinimootori. AMTELi tegevjuht Arno Sillat selgitas, et Toyota plaan puudutab esialgu vaid sõiduautosid, maasturid ja kaubikud jätkavad ka diiselmootoritega. Ühtlasi ei puuduta see mitte ainult Baltikumi, vaid kogu Euroopat ja maailma. „See ei ole müügi piiramine vaid kitsas piirkonnas, vaid tootja ülemaailmne suund,“ selgitas ta.

Eelmise aasta lõpuga oli Eestis liikuvatest sõidukitest 61,9% bensiinimootoriga ja 37,3% diiselmootoriga. Kaduvväikesest allesjäävast osast (0,8%) on suurim osa hübriididel (0,6%), järgnevad elektriautod (0,2%) ja gaasi kasutavad autod (0,1%).

Allikas: AMTEL

Tema sõnul on diislist loobumisest sõiduautode sektoris teatanud veel mõned tootjad, aga päris üldiseks ei saa seda trendi siiski lugeda. „Teiselt poolt on autotootjaid, kes täna aktiivselt diiselmootorite arenguga tegelevad,“ märkis ta.

Tabesõidukite puhul head alternatiivi pole

„Oleme tänast seisu maailma sõiduautotootmises kirjeldanud Browni liikumisena, kus selge ja ühene trend puudub ning tootjad oma plaanides liiguvad teatud osas vastassuundades. Lähiajal diislite täielikku kadumist karta ei ole, kuna tarbesõidukite sektor kasutab peamiselt diiselkütust tarbivaid mootoreid ja tõsiseltvõetavad alternatiivid siin veel puuduvad,“ nentis Sillat.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt