Digimaailm kui lõputu rahaauk

18. mai 2018, 13:15
Brait Pilvik
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180518/NEWS/180519642/AR/0/AR-180519642.jpg
Ainult tellijale

Digiplatvormid ja -tehnoloogiad ning sotsiaalmeedia pakuvad lõputult teenimise ning iseenda turundamise võimalusi, leiti Pärnu Juhtimiskonverentsil „Oma saar.“

„Täna me enam mitte ei lähe online’i, vaid me elame online’is,“ tõdes Creatly tegevjuht ja asutaja Brait Pilvik. „Sotsiaalmeediat kasutatakse kõigeks, nii suhtlemiseks, meelelahutuseks kui ka oma ettevõtte turundamiseks,“ kirjeldas ta digitaalmaailma võimalusi.

Video pakub võimalusi

Pilviku sõnul annab nutitelefonide maailm võimaluse ise videomeediat luua ning seda ka tarbida. „Sotsiaalmeedia aga omalt poolt annab videotele ideaalse võimaluse levikuks, nii et publiku pärast konkureeritakse juba telega,“  nentis ta. „Digitaalsete videote vaatajanumbrid võistlevad juba kesmise telesaate vaatajanumbritega.“

Levinumate ja populaarsemate videolugude tüüpidena nimetas Pilvik väljakutseklippi, sketši, videoblogi, avalikku eksperimenti, ülevaadet, küsimus-vastus stiili, tüngasid, otse-eetrit ja õpetust.

Videote levitamiseks peab Pilvik parimaks platvormiks YouTube’i. „Kogu platvormi mõte on see, et piire pole ning igaüks võib teha, mida tahab,“ ütles ta. „Kui luua oma videotele eraldi keskkond, siis on väga raske saavutada samu vaatajanumbreid, milleni pääseksite YouTube’is,“ rääkis ta.

Pilviku sõnul pakub sotsiaalmeedia võimalusi ka ettevõtetele. „Võib vaid mõelda, mida üks ettevõte saaks enda heaks nendes keskkondades ära teha,“ sõnas ta.

Samas ei karda Pilvik ühest platvormist liialt sõltuvusse jäämist. „Kui mõne keskkonnaga midagi juhtub, siis tänast arengut arvestades leitakse kohe uus,“ oli ta veendunud. „Videoloome jääb kindlasti alles.“

Koostöö kuulsustega

Pilviku jutule sekundeeris 15-aastane youtuber Maria Rannaväli, kes on justkui selle teooria tõestus. Rannaväli peab YouTube’is videoblogi ning tal on 50 000 vaatajat. „Vaatajanumbrid peavad olema stabiilsed, see ongi kõige tähtsam,“ rõhutas ta selle näitaja tähtsust kaubamärgi ülestöötamisel.

Pilviku sõnul on Rannaväli praegune seis hea, kuid absoluutsesse tippu on veel vaja püüelda.

„Minu idee on lihtne: jagan inimestega oma päeva, seda, mida teen,“ rääkis Rannaväli oma väljundist YouTube’is. „Üritan olla hästi läbipaistev ning end reaalse ja tõetruuna näidata – ma ei varja kunagi asjade halba poolt,“ kinnitas ta.

Nii on Rannaväli kui kaubamärk ja tema stabiilne vaatajaskond hakanud talle lõpuks ka teenimisvõimalusi pakkuma. „Mõned suured firmad saadavad oma tooteid, et ma neid videotes promoks, ja maksavad selle eest,“ selgitas Rannaväli. „Samas mõni bränd pakub, et ehitame koos kampaania üles,“ tõi ta näiteid koostöövõimalustest.

Ta lisas, et ei võta kõiki koostööpakkumisi vastu. „Minu jaoks on oluline, et koostööd pakkuva brändi olemus minu enda olemusega kokku läheks,“ nentis juutuuber. „Näiteks Coca-Cola tahtis koostööd teha ja pakkus tasu, kuid kuna ma seda jooki ei joo, pidin ära ütlema – muidu ei oleks ma tõsiseltvõetav, sest vaatajad ja sõbrad saaksid aru, et see pole päris,“ selgitas Rannaväli.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. May 2018, 12:49

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing