Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsuslepe räsib Itaalia panku

    Foto: EPA

    Ebakindlus arvatava valitsuskoalitsiooni plaanide ees vedas sel nädalal üles Itaalia võlakirjade tootlikkuse ning raputas Itaalia pankade aktsiaid.

    Pärast Itaalia parlamendivalimised võitnud Viie Tähe Liikumise (M5S) ja Liiga koalitsioonikava avalikuks tulemist reageeris võlakirjaturg müügilainega, nii et partei esindajad pidasid vajalikuks turge väljapressimises süüdistada. Tegemist on viimase aasta halvima nädalaga Itaalia võlakirjade jaoks.
    Tekkinud ebakindluse järgmiseks "ohvriks" osutusid kohalikud pangad, mille bilansis on ohtralt Itaalia võlakirju. Reede lõunal kaotasid näiteks enam kui 3 protsenti aktsia hinnast UBI Banca ja Banco Bpm.
    Veel raskem oli olukord maailma ühel vanimal Banca Monte dei Paschi di Sienal. Eelmisel aastal riigi poolt rekapitaliseeritud panga kohta õnnestus Itaalia päevalehel Il Corriere della Sera välja selgitada, et koalitsioonipartnerid plaanivad sellest teha riigi käepikenduse teenuste pakkumisel. Loo tulemusena kaotas pank eile 8 protsenti oma väärtusest.
    Manöövrid võlakirjadega
    Samas juhib Financial Times tähelepanu asjaolule, et tegelikult ei ole Itaalia börsi ega seal noteeritud ettevõtetega suurt lahti midagi. Kui FTSE MIB on kolmapäevast saadik kaks protsenti kukkunud, siis tuleb see sellest, et pankadel ja finantssektoril on indeksis väga suur osakaal.
    Üldiselt on Milano börsil noteeritud aktsiad pakkunud tänavu teistest Euroopa börsidest paremat tootlust ning see nädal ei ole seda oluliselt muutnud. Põhjuseks on rahvusvaheliselt tegutsevate Itaalia ettevõtete tugevad majandustulemused.
    Reuters märgib, et üks põhjus, miks võlakirjadel ei ole isegi suuremat müügihoogu, on Liiga ja M5Si kava hakata ettevõtetele arveid maksma lühiajalistes ja väikese nominatsiooniga valitsuse võlakirjades (miniBOT).
    Mõtet on juba kritiseerinud tulevane opositsioon ning küllap ka Euroopa partnerid jälgivad seda kavatsust tähelepanelikult, sest näiteks Financial Timesi hinnangul võib seda pidada alternatiivse rahatrüki katseks.
    Kolumnist John Dizard märgib, et tulevase valitsuse liikmete hinnangul ei käi need lühiajalise võlakoorma näitaja alla ning sellele on oodata raevukat vastupanu nii teiste liikmesriikide keskpankade kui rahandusministrite poolt. "Kui miniBOTid tõesti laialt käibele tulevad, siis peab poliitiliste pingete pärast varem või hiljem eurost loobuma kas Itaalia või Saksamaa," hoiatab ta.
    Loobumine eurost loobumisest
    Lõpuks allkirjad saanud koalitsioonileppes on Liiga ja M5S võtnud sammu tagasi. Selles ei räägita eurost loobumisest ega sellest, et Euroopa Keskpank võiks kustutada 250 miljardi eest Itaalia riigivõlga. Samuti on osapooled kokku leppinud, et Maastrichti eelarvetasakaalu reegleid järgitakse.
    Leppe peavad interneti teel heaks kiitma ka M5Si liikmed, aga Reuters märgib, et põhimõtteliselt võiks valitsus ametisse astuda juba järgmise nädala jooksul.
    Selles on siiski kaks suurt "aga". Esiteks pole tulevastel partneritel õnnestunud leida kedagi, kes oleks nõus valitsuses peaminister olema. Teiseks peab ka Itaalia president Sergio Mattarella nõustuma nii valitsusjuhi kandidaadi kui koalitsioonileppega, sest vastasel juhul ta lihtsalt ei tee koalitsioonile valitsuse moodustamise ettepanekut.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.