Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jeff Bezose 3 reeglit edukaks koosolekuks

    Amazoni asutaja ja juht Jeff BezosFoto: EPA

    Amazoni juhil ning maailma rikkaimail inimesel Jeff Bezosel on kolm peamist reeglit, kuidas ta koosolekut peab: ta alustab koosolekut memo lugemisega, peab kinni “kahe pitsa reeglist” ja ei kasuta kunagi esitlusi.

    Kuigi koosolekute juhtimine ning planeerimine sõltub suuresti sellest, kes koosolekul osalevad ning mis on kogu asja eesmärk, on Amazoni juht Jeff Bezos vähemasti näiliselt suutnud välja töötada viisi, mil viisil koosolekud kõige paremini tööle panna.
    Oma hiljutises aktsionäridele saadetud kirjas ning George W. Bush Presidential Center’s Forumis juhtimise teemal peetud peetud kõnes paljastas ta, mil viisil ta koosolekuid juhib. Selgub, et tal on kolm peamist reeglit, millest lähtuda.
    “Kahe pitsa reegel”
    Bezose sõnul on peamine, et koosolekurühmad oleksid väiksed, ent samal ajal piisavalt suured. Nii on ta välja nuputanud, et parim koosolekugrupi suurus on see, kui kahest pitsast jätkub, et igale osalejale midagi saaks. “Me kutsume seda kahe pitsa meeskonnareegliks,” ütles Bezos.
    Ta selgitas, et iga inimene, kes on osalenud koosolekul, kus on liiga palju osalejaid, peaks seda reeglit iseenesest mõistma. Mida suurem meeskond, seda rohkem on arvamusi ning seda keerulisem on jõuda ka mõistlike kokkulepete ja lahendusteni. Pealegi on koosolekul kindlasti selliseid osalejaid, kes tahavad öelda midagi lihtsalt ütlemise pärast. See venitab koosoleku pikaks ning ei paku osalejatele midagi.
    Bezose sõnul on “kahe pitsa reegel” piisav, et esindatud oleks võimalikult palju arvamusi, samas saavad oma sõna sekka öelda kõik inimesed.
    “Pole mingit Power Pointi”
    Bezos on iseäranis uhke aga selle üle, et Amazonis ei tehta mitte kunagi esitlusi, näiteks ei põhine kõne Power Pointi slaididel. Selle asemel kasutatakse Amazonis põhjalikult kokkupandud memosid.
    Bezos ütleb, et ühe memo koostamiseks kulub nädal või enamgi ning memosid lihvitakse täiuslikkuseni. “Häid memosid kirjutatakse ning siis kirjutatakse veel kord, neid jagatakse kolleegidega ning seejärel pannakse päevaks-paariks kõrvale, et need seejärel taas värske pilguga üle vaadata,” kirjeldas Bezos.
    Neis on kirjas peamised mõtted, kusjuures eriti märgib ta, et märksõnade asemel kasutab ta täislauseid, et kõigile osalejatele asi selgeks teha. 
    Alustab vaikusega
    Memode kasutamine koosolekutel on oluline, ent veel tähtsam on, et kõik osalejad neisse ka süveneksid ning neid loeksid. See tähendab, et Bezos alustab oma koosolekut vaikusminutitega, et kõik kohaolijad saaksid memo mõttega läbi lugeda.
    “See on justkui klassiruum. Kõik istuvad ümber laua ning me loeme vaikuses. Tavaliselt läheb sellega umbes pool tundi. Ja siis me arutleme selle üle,” on Bezos kirjeldanud.
    Bezos selgitab, et osalejatelt ei saa loota, et nad oleksid igaks koosolekuks põhjalikult ette valmistunud. Nii võib juhtuda, et sõnaosavamad inimesed räägivad koosolekutel teemadest, millest nad suurt midagi tegelikult ei tea. See aga tähendab, et tulemus ja progress jääb saavutamata. “Sa pead leidma aega, et ka tegelikult memo lugeda ja selleks ongi koosoleku esimene pooltund. Ja siis võib kindel olla, et kõik on memo tõesti lugenud ega teeskle, et on seda teinud,” avaldas Bezos.
    Amazoni juht on tõdenud, et koosolekute korraldajatele on memode koostamine ja kokkupanemine õpetlik. Kuna mõtestatud täislauseid on raskem kirjutada kui märksõnu paberile laduda, peab koosoleku juht ka ise rohkem vaeva nägema.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.