Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Starship saab 25 miljonit dollarit ja uue juhi

    Idufirma Starship Technologies endine ärijuht Allan Martinson (vasakul) ja üks asutajad Ahti Heinla pakirobotiga.Foto: Starship Technologies

    Kullerrobotite tootja Starship Technologiesi juhiks asub aastaid Airbnbs töötanud Lex Bayer, lisaks kaasas ettevõte 25 miljonit dollarit.

    Loodud 2014. aastal.

    Asutajad Ahti Heinla ja Janus Friis.

    Ehitab kaupade transpordiks mõeldud autonoomsete robotite laevastikku.

    Starship Technologies kaasas 25 miljonit dollarit (21,4 miljonit eurot) nii praegustelt investoritelt (Matrix Partners ja Morpheus Ventures) kui ka uutelt: Airbnb kaasasutaja Nathan Blecharczyk, Skype'i asutaja Jaan Tallinn ja meediakontserni Metro-Goldwyn-Mayeri endine juht Gary Barber.
    Ettevõtte asutaja Ahti Heinla ei saanud avaldada, kuidas muudab saadud raha osalusi ettevõttes, kuid ütles, et suur osa Starshipist kuulub siiamaani asutajatele ehk talle ja Janus Friisile. „Väljumiseks on kaugelt liiga vara,“ ütles ta.
    Heinla ametikoht on nüüdsest CTO ehk tehnikadirektor. "See oli algusest peale selge, et mina ei jää ettevõtte juhiks igavesti ja et tõenäoliselt olen ma juhina hea algsel perioodil, aga mingil hetkel, kui tehnoloogia hakkab valmis saama ja meil on vaja äri eskaleerida, on kasulikum mõni teine juht. Praegu oleme jõudnud sinna kohta, kus Lex Bayer on alustanud tööd Starshipis tegevjuhina ja mina olen CTO. Algab uus ajajärk ja minul on uus töökoht," ütles Heinla.
    Ärijuht Allan Martinson lahkus Starshipist tänavu märtsis, tuues põhjuseks keerulise ajakava. Heinla kinnitusel ei olnud Martinsoni lahkumine ja uue juhi tulek otseselt seotud. "See, et me uue tegevjuhi palkame mingil hetkel, teadsime juba enne, kui Allan Martinson ettevõttega liitus," ütles Heinla.
    Uue juhi eesmärk on tõmmata äri laiaks
    Heinla ütles, et uus juht ei ole muutnud ettevõtte suurt plaani, pigem vastupidi – ta asub seda ellu viima. "Me oleme oma robotid enam-vähem valmis saanud ja see on aastaid aega võtnud. Oleme teenuse käima saanud ja nüüd on vaja see viia mitte tuhandete inimesteni, kus ta seni on olnud, vaid miljonite inimesteni. Tuleb nii kütust juurde kui ka uus juht, kes loodetavasti kiiremini sõidab," lausus ta.
    Starship Technologiesi juht Lex BayerFoto: Starship Technologies
    Heinla tõdes, et nad on Lex Bayeri isikust ja tema kogemusest väga sisse võetud. Tema sõnul oli Bayeri huvi Starshipiga liituda see, et nad on üks väheseid tõeliselt potentsiaalseid maailma ja inimeste igapäeva elu muutvaid idufirmasid. „Meil on võimalus teha tõeline revolutsioon ja Lex saab siis olla osa sellest.“
    Lex Bayer töötas enne Airbnbs, kus ta juhtis äriarenduse osakonda. Bayer ütles, et Starship on pöördepunktis ja tal on hea meel asuda ettevõtet kasvatama maailma juhtivaks kullerrobotite valmistajaks. Lisarahastus aitab tema sõnul panna tööle rohkem kullerroboteid nii USAs kui ka Euroopas.
    Heinla leidis, et Airbnb-l ja Starshipil on sarnasusi. Kui väga paljude idufirmade teenused maailmas on puhtalt digitaalsed ja neil ei ole pärismaailmaga väga suurt kokkupuudet, siis nii Starshipi kui ka Airbnb teenuste tarbimine käib tema sõnul füüsilises maailmas ja osapoolte kokkuleppel. „Mõlema teenuse eskaleerimiseks on vajalik ehitada lai geograafiline võrgustik. See ei ole puhtalt digitaalne. Ja selles on Lex kogenud.“
    Meybaum: see on juba oleviku äri
    Starshipi kaasasutaja Janus Friis ütles, et ettevõte on punktis, kust edasi on vaja hakata järjest rohkem roboteid välja saatma. Tänu lisarahale ja Bayeri lisandumisega meeskonda on tema sõnul võimalik pakkuda rohkem.
    Hardi Meybaum Matrix Partnersist ütles, et Starship suudab maailma muuta ja kullerrobotid ei ole tuleviku äri, see on juba oleviku äri. Kistian Blaszcynski Morpheus Venturesist lisas, et neile on avaldanud muljet Starshipi võime tegutseda edukalt mõlemal pool Atlandi ookeani.
    Starship Technologiesi robotid on praeguseks läbinud üle 160 000 kilomeetri kokku 20 riigis.
    Eelmise aasta jaanuaris kaasas Starship miljoneid eurosid investeerimisringis, mida juhtis Saksa autotootja Mercedes-Benzi omanikfirma Daimler. Koos Daimleriga investeerisid toona endiste Skype'i töötajate Ahti Heinla ja Janus Friisi loodud firmasse Shasta Ventures, Matrix Partners, ZX Ventures, Morpheus Ventures, Grishin Robotics, Playfair Capital, HOF Capital jt investorid 17,2 miljonit dollarit ehk 16 miljonit eurot.
    Eesti tehnoloogiaidudel läheb hästi
    Eelmisel nädalal teatas Taxify, et on kaasanud investeeringutena 175 miljonit dollarit ning tõstnud oma hinnangulise turuväärtuse üle 1 miljardi dollari. Allan Martinson kirjutas selle uudise peale, et see on vaid jäämäe tipp, Eesti tehnoloogiasektoris on võimsaim aeg ja juba lähiajal on järgmisi uhkeid uudiseid oodata.
    Riikliku Startup Estonia andmebaasi järgi kaasasid Eesti idufirmad eelmisel aastal 270 miljonit eurot. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.