Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordica lennuhüvitise maksmisest: see on auküsimus

    Lendude hilinemise või ärajäämise korral on kliendil sõltuvalt vahemaast õigus saada 250-600 euro suurust hüvitist, kuid mõne lennufirma käest võib selle summa kättesaamine osutuda oodatust keerulisemaks.

    Nordica pressikonverents lennujaamas.Foto: Andres Haabu
    Kui lend hilineb, tühistatakse või jäetakse reisija lennult maha, võib reisijal olla õigus nõuda hüvitist. Euroopa Liidu määrusega kehtestatud õigused kehtivad reisijatele, kelle lend väljub või saabub ELi liikmesriigi lennujaama. Samuti kehtivad õigused väljaspool Euroopa Liitu asuvast lennujaamast saabuvate lendude puhul, kui teenindajaks on liikmesriigi lennuettevõtja. Kui reisija on lennule õigel ajal registreerunud, kehtivad need õigused kõigi, sh tšarterlendude puhul.
    Kompensatsiooni suurus sõltub lennu pikkusest. Kuni 1500kilomeetriste lendude puhul on hüvitise suurus 250 eurot, 1500-3500kilomeetriste puhul 400 eurot ning pikemate reiside puhul 600 eurot.
    Maksmine kui auküsimus
    Sellegipoolest kipuvad osad lennuettevõtted kompensatsiooni tasumist vältima. „Eks see, kuidas ettevõte kompensatsioone maksab, sõltub firma äritavast ja suhtumisest,“ kommenteeris Nordica turundus- ja kommunikatsioonijuht Toomas Uibo seda, et näiteks lätlaste airBaltic hoiab hüvitise maksmisest igal võimalusel kõrvale.
    „Mis Nordicasse puutub, siis võin julgelt öelda, et meie järgime väga täpselt reisijaid kaitsvat määrust ning peaks olema iga ettevõtte auasi vastutada, kui midagi juhtub,“ rääkis Uibo Äripäeva raadio Hommikuprogrammis.
    Intervjuu Uiboga alates 49:13
    Ta lisas, et Nordical pole kolme tegutsemisaasta jooksul olnud suuremaid probleemieega vaidlusi tarbijakaitseametiga. „Eelmise aasta statistikas jäi meil lende ära veidi alla 2 protsendi – eks see annab ettekujutuse suurusjärkudest,“ märkis ta.
    Sõltub asjaoludest
    Sellegipoolest pole lennufirmal kohustust kompensatsiooni maksta juhul, kui lennu hilinemise või ärajäämise taga on vääramatu jõud. „Siia alla lähevad näiteks poliitiline olukord, sõjaoht, pommiähvardus, kahtlane ese lennukis ning loomulikult ka ilm ja lennuliiklustihedus,“ loetles Uibo.
    Kui on esitatud avaldus kompensatsiooni taotlemise kohta, siis võtab menetlus keskmiselt kaks nädalat. „Töötame LOTi platvormil, see tähendab, et juriidilises mõttes on meie reisija LOTi reisija, mis tähendab, et peame hüvitise maksmiseks saama Poola lennuettevõtte nõusoleku, olgugi et kompensatsiooni maksame meie,“ selgitas Uibo.
    Uibo sõnul on lendude hilinemiste ja ärajäämiste peamiseks põhjuseks rohkem vääramatu jõud kui lennufirma süü. „Me sõltume paljudest partneritest, maapealsest teenindusest, lennuliiklusteenindusest ja ka näiteks kütuseautost,“ selgitas ta. „Kui tuleb ette näiteks tehnilisi rikkeid, tuleb nende eest vastutada, samuti vastutab jätkulendudel esimene vedaja selle eest, kui reisija ei jõua hilinemise tõttu järgmisele lennule,“ rääkis Uibo.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.