Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jevgeni Kabanovi uus väljakutse: finantsvabalt palgatööle

    ZeroTurnaroundi asutaja Jevgeni Kabanovi sõnul ajendas teda Taxify meeskonnaga liituma missioonitunne ning soov aidata ettevõttel kasvada 10 või 100 miljardi euro suuruseks ettevõtteks.

    Kabanov, kes on pärast ZeroTurnaroundist väljumist puhanud, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et soovib lisaks investeerimisele ning puhkusele oma ellu ka midagi muud. Taxifys hindab ta ambitsioonikust ning kasvuvõimet. Samuti paljastas Kabanov mõned investeeringud, mille ta on vahepeal teinud.
    Kuidas teil vahepeal läinud on? Olete ettevõtte maha müünud, millega tegelesite?
    Tüüpilisi asju, võtsin pere ja tegin ühe neljakuulise ümbermaailmareisi. Tulin tagasi ja ostsin maja. Väga-väga klassikalised asjad, mida sa teed, kui oled kümme aastat raskelt töötanud ning raha kätte saanud. Siis tahad veidi elu ka nautida.
    Nii et oma põhitöö ehk informaatika ja arendusega vahepeal tegeleda pole jõudnud?
    Ei ole jõudnud, plaanisin küll tegeleda, aga ei teinud lõpuks midagi.
    Saite ZeroTurnaroundi müügist päris suure summa, kuidas te seda lisaks puhkamisele ja majaostule veel olete kasutanud? Investeerite te kuhugi või alles otsite investeeringuid?
    Ma olen süstemaatiline inimene ja esimese asjana tegin Exceli, kuhu panin kirja olemasoleva raha ja erinevad võimalused koos tootlustega. Otsin ja valin pikaajaliste tootlustega investeeringuid. Olen näiteks teinud paar ingelinvesteerinut.
    Natuke olen soetanud ka kinnisvara, eks see ole selline hea hobi.
    Kuula intervjuud Jevgeni Kabanoviga alates 49:37.
    Praegu tipus olevatele aktsiaturgudele ei vaata?
    Eks natuke ikka, samas ma ise ei usu, et mul on piisavalt pädevust seal midagi teha. LHV aitab mind selles osas. Ise teen vaid naljakaid asju – ostsin näiteks Tesla aktsiat, kui Musk mingi imeliku tweedi postitas.
    Te pole küll avalikult öelnud, palju ZeroTurnaroundi müügist raha saite, kuid Äripäeva andmetel on see summa 50 miljonit eurot – on see siis nii või ei ole?
    Endiselt ma seda ei kommenteeri. Teenisin piisavalt, et enam töötada pole mul vaja, aga no alati võib.
    Aga sel juhul, kui enam töötada pole vaja, miks otsustasite Taxifysse siirduda, mis teid tootearendusjuhi kohal paelub? Miks mitte edasi puhata?
    Tööle asusin seetõttu, et tahan tegevust. Investeerimine ei ole minu jaoks piisav tegevus. Tahan oma elus missiooni ja teha midagi, mis on äge, mis lubab mul põnevusega ärgata.
    Taxify on Eesti üks ambitsioonikaim ja ägedaim ettevõte. See on äriliselt keeruline – see ei kasva, see plahvatab ning pakub mulle tehnoloogiliselt palju väljakutseid.
    Mis te arvate, mitmeks aastaks Taxify kiiret kasvu jagub ja kuidas majanduskriisis hakkama saadakse?
    Reaalsus on see, et transporditurg läheb nagunii ümbermängimisele. Tehnoloogia on juba jõudnud ja jõuab veel sinna. See on mitme triljoni turg, mis on 15 protsenti maailmamajandusest. See on pidevas muutumises.
    Ajutiselt võib küll majanduses midagi halveneda, kuid pikaajalist transpordituru trendi see ei mõjuta. Taxify mängib selle trendiga maailmatasemel kaasa. Ega ma muidu poleks Taxifyga liitunud, kui ei oleks kindel, et nende potentsiaal on tohutu. Sellest saab esimene 10 või 100 miljardi dollari ettevõte.
    Kuidas teie liitumine Taxifyga toimus? Mõtlesite, et vajate väljakutset, ja pöördusite nende poole ise või otsisid nemad teid üles?
    Markust (Taxify juht ja asutaja Markus Villig – toim) tean ma juba väga ammu. Oleme aeg-ajalt suhelnud ning mind on alati väga vaimustanud, kuidas ta asju teeb ja millise meeskonna ta on kokku pannud. Kohtusime kusagil jälle ja läkski jutuks, et äkki saaks midagi koos teha...
    Lähete nüüd esimest korda elus palgatööle, kuidas see teile tundub, et juhtohjad pole teie käes?
    Tegelikut teist korda elus, olen ka Nortalis neli aastat töötanud, enne kui ise hakkasin asju tegema. Eks kindlasti on tegemist omapärase muutusega. Tunne on teine, aga ma arvan, et minu jaoks ei oma see tähtsust, tähtis on visioon ja mõju, mida saan ettevõttele avaldada. See, kas mul on boss või mitte, on vähem tähtis.
    Mis on peamised eesmärgid, mida Taxifys saavutada tahate?
    Eesmärk on selge: võtta transpordi ümbermängimiselt väga suur osa enda kätte. Ise saan ehitada maailmaklassi meeskonna ja aidata kiiresti tehnoloogiliselt liikuda. Luua head lahendused, mis lubaks maailmatasemel näiteks Uberi ja Didiga võistelda. Konkurendid on olemas ja nendega võistlemiseks on vaja väga kiiresti liikuda – tahan sellega aidata.
    Kui pikalt olete karjääri planeerinud ning kauaks Taxifysse jääte? Tahate elus midagi veel teha?
    Ei ole nii mõelnud. Missioon on äge ja loodan, et saan neid aidata. Eelmine töötsükkel oli 10 aastat, võib-olla see on ka. Järgmine projekt oleks ilmselt jälle see, et tahan ise midagi teha.
    On teile Taxifys mingit osalust ka pakutud või võimalust oma rahaga siseneda?
    Eks jah, idufirmad tavaliselt pakuvad ka osalust, kuid ma ei hakka rääkima, mida Taxify mulle on pakkunud. Üks põhjus, miks idufirmades osaleda, on see, et saab ise kõiges osaleda.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.