Äripäev • 4. september 2018
Jaga lugu:
Uudised
Ainult tellijale

Talsinki tunnel lööks pakiveo kihama

Tunneliprojekti vedaja Peter Vesterbacka näeb selles olulist lüli lääne ja ida vahelises pakikaubanduses.
Tunneliprojekti vedaja Peter Vesterbacka näeb selles olulist lüli lääne ja ida vahelises pakikaubanduses.  Foto: Jaanus Lensment, Postimees/Scanpix

Tallinna–Helsingi tunneliprojekt viib inimeste liikumise kõrval täiesti teisele tasemele ka kaubaveo, kus üha väiksemad kaubakogused saavad liikuda üha suurema kiirusega.

Tunneliprojekti vedaja Peter Vesterbacka sõnul tõuseb kauba liikumine tunneli avamise järel tehnoloogiliselt uuele tasemele ja see mõjutab oluliselt liitpealinna piirkonda. Tema sõnul kasutatakse mitmel pool maailmas mitmesuguseid automaatseid kauba laialijagamise süsteeme. "Üks võimalus on, et sellest tuleb selline täisautomaatne kauba laialijagamise süsteem ja see on veel integreeritud Tallinna ja Helsingi vahel. See on suund, kuhu maailm liigub – kiirem üha väiksema kaubakoguse kohaletoimetamine," kirjeldas ta tunnelit tutvustavas podcast'is.

Tallinna–Helsingi vaheline tunnel on plaanis valmis ehitada kuue aastaga ja ilma avalikku raha kasutamata, Läänemere ühelt kaldalt teisele saaks selle abiga 20 minutiga, lubasid projekti algatajad.

Oma tunnel tuleks ka kaubaveole ja teeks võimalikuks kauba kiire liikumise Soomest Tallinna kaudu Euroopasse ning Euroopast Tallinna ja Soome kaudu Aasiasse välja.

Täispikkuses näevad seda lugu Äripäeva tellijad.

Oled tellija, kuid ei pääse lugema?Vaata siia

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt