Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify tuli välja uue brändi ja ärisuunaga

    Täna käivitab Taxify elektriliste tõukerataste jagamise teenuse Pariisis, tutvustades selleks loodud alambrändi Bolt, teatas ettevõte. Hiljuti on ka Uber teatanud, et plaanib tulevikus lühisõitudel keskenduda autojagamise asemel hoopis rolleritele ja jalgratastele.

    Foto: louis gensollen
    Eestlaste tehnoloogiafirmast saab esimene transpordiplatvorm maailmas, mille mobiilirakendus pakub nii sõidu- kui ka elektriliste tõukerataste jagamise võimalust, seisis pressiteates.
    Taxify eesmärk on muuta linnades liikumine mugavaks, kiireks ja taskukohaseks. Vastavalt nõudlusele kavatseb Taxify teha teenuse kättesaadavaks ka teistes linnades, kus ettevõte juba tegutseb. Eestis teenuse avamise plaane Taxify hetkel veel ei avaldanud.
    “Taxify kasutajate arv on kasvanud üle maailma 15 miljoni inimeseni peamiselt seetõttu, et pöörame igas piirkonnas eraldi tähelepanu sellele, kuidas kohalikud tingimused liikumist mõjutavad. Ei ole lahendusi, mis toimivad ühtmoodi igal pool. Pigem tuleb vaadata linna või isegi linnaosa eraldi ning teha selgeks, kuidas ja kuhu inimesed liiguvad. Siis on võimalik ka nende teekonda tehnoloogia abil lihtsamaks ja kiiremaks muuta,” ütles Taxify asutaja ja tegevjuht Markus Villig.
    Villigu sõnul on iga viies Taxifyga tehtud sõit lühem kui kolm kilomeetrit. "Seda vahemaad ei pea läbima kaks tonni kaaluvas autos. Kerge ja säästlik elektriline tõukeratas on selleks palju parem vahend. Kuna toome sõiduteenuse ja tõukerattad ühele platvormile kokku, saavad senised kliendid edaspidi valida, milline vahend parajasti sobivaim on. Kindlasti on ka neid, kes seeläbi esimest korda meie platvormini jõuavad,” lisas Villig.
    Rohelised Bolt tõukerattad on varustatud GPS-süsteemiga, mis kuvab rakenduses vabade tõukerataste asukohta ja jälgib sõidu marsruuti. Sõiduhind Pariisis on 15 senti kasutusminuti kohta, miinimumtasuga üks euro sõidu kohta (kümneminutiline sõit maksab keskmiselt 2,50). Teenuse kasutamiseks tuleb telefoniga skaneerida rattal nähtav QR-kood. Sihtkohta jõudes võib jätta tõukeratta tänavale, kust need Taxify poolt laadimiseks ning vajalikuks hoolduseks kokku kogutakse.
    Uberil on sama plaan
    Augustis teatas ka Uberi juht Dara Khosrowshahi, et ettevõte plaanib tulevikus lühisõitudel keskenduda autojagamise asemel hoopis rolleritele ja jalgratastele, vahendavad BBC ja Financial Times. „Tipptunni ajal on väga ebaefektiivne, kui tonn metalli veab ühte inimest kümme kvartalit,“ ütles ta. „Lühikeses plaanis pole see meie jaoks finantsilises mõttes muidugi võit, aga pikas plaanis me usume, et see on see, kuhu me suunduda soovime,“ arutles Khosrowshahi. Uberi uus plaan tähendab seda, et pikemate sõitude jaoks saavad kliendid kasutada taksoteenust, lühema marsruudi saaks läbida aga kondimootoriga.
    Uber on viimasel aastal suunanud päris palju raha rattafirmadesse. Uberi elektrilised jalgrattad Jump vuravad ringi kaheksas USA linnas ning on jõudmas õige pea ka Saksamaa pealinna Berliini. Ühtlasi on Uber käed löönud rollerifirmaga Lime.
    Khosrowshahi nõustub, et ilmselt teenib Uber rattaäriga oluliselt vähem kui autoga ehk sama sõit jalgrattaga maksab vähem. Teisalt võivad inimesed hakata ratast kasutama pikemalt, mis annab põhjuse eeldada, et rahalises mõttes teeks see sama välja. Niisuguseid arenguid on Uber näinud juba San Franciscos.
    Uberi juht ütles, et esiti võib tunduda, et Uberi juhid saavad jalgrattapoliitika tõttu löögi. Teisalt märkis ta, et kui Uberi juhid hakkavad tegema pikemaid sõite, tähendab see omakorda ka rohkem raha.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.