Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Boroditš: õhkkond on halb inimeste tõttu, kes sõitsid Lamborghiniga ja sülitasid kõigi peale

    Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimehe Deniss Boroditši sõnul rikkusid õhkkonda ettevõttes inimesed, kes kuritarvitasid usaldust ja tekitasid ettevõttele kahju. Peale nende peavad lahkuma töötajad, keda ettevõte enam ei vaja.

    Äripäev kirjutas täna, kuidas Tallinna Linnatranspordi ASis (TLT) pidi ukse väljastpoolt kinni panema ettevõtte kinnisvaraosakonnas töötanud keskerakondlane Naum Muhhin, kelle kiire koondamine tekitas küsimusi selle põhjuse ning tööandja käitumise kohta. „Kui tulin pärast puhkust tööle, siis hakkas sisekontroll mulle esitama küsimusi, kust ma leidsin hanketööde tegijad. Meil olid Lasnamäe filiaalis väikesed tööd ja minul mitte mingisugust otsustus- ega allkirjaõigust ei olnud. Arvasin, et minuga tehakse nalja,“ imestas Muhhin surve alla sattumist.
    „Me pole sotsiaalasutus,“ sõnas Boriditš järgnevas intervjuus.
    Miks Muhhin koondati? Ma olen uurinud Lasnamäe filiaali inimeste käest, kuivõrd on see töökoht oluline, ja siis öeldi, et kunagi see tekitati kunstlikult ja praktilist vajadust selle järele ei ole. See andis kindluse selline otsus teha.
    Kas see läks siis lõpuks inetuks, et lükati-tõugati teda? Ma ei olnud juures, mina seda ei näinud. Ma saan aru, et tal olid koondamisest teada saades emotsioonid laes. Ta pakkus ennast teistele töökohtadele ja ma ka andsin ettevõtte teistele üksustele teada, et kui on vaba töökohta, siis pakkuge talle. Puudub igasugune vajadus inimese ähvardamiseks. See oli pigem emotsionaalne trauma talle. Me ei ole sotsiaalasutus ja kui me tahame olla kuluefektiivsed ning saame kokku hoida, siis seda me ka teeme. Ta ei ole ainukene inimene, meil oli siin ka strateegianõunik, keda ma kuu aja jooksul olen ainult korra majas näinud. Kui uurisin, selgus, et tema tööülesanne oli juhatuse koosolekute protokollimine ja seda palgaga üle 2000 euro, siis see ei ole ju mõistlik.
    Muhhini sõnul on viimased koondamised (hiljuti koondati ka staažikas personalidirektor – toim) tekitanud ettevõttes närvilise õhkkonna ning inimesed muretsevad oma töökoha pärast? Muretsevad need, kellel on põhjust muretseda. Kes teevad oma tööd professionaalselt ja südamega, neil pole põhjust muretseda. Need, kes kuritarvitavad usaldust, nendega me ei jätka. Ka nendega peame lahku minema, keda ettevõte enam ei vaja. Mina tahan, et ettevõttest saaks kaasaegne firma. Õhkkond on halb nende inimeste tõttu, kes kuritarvitasid usaldust ja tekitasid ettevõttele kahju. Sõitsid Lamborghinidega ja sülitasid kõigi peale.
    Kuuldavasti on Muhhin käinud Keskerakonnas kurtmas enda koondamist? Minu jaoks ei ole oluline, mis erakonnas inimene on, kui ma näen, et seda töökohta pole meile vaja, siis see töökoht ka koondatakse. Siin üritatakse asja poliitiliseks ajada. Ma tundsin Muhhinit juba varasemast ajast, aga siin ei olnud midagi isiklikku. Need on ebameeldivad otsused ja inimlikult saan ma temast aru.
    Kas inimestest peab lahti saama selliselt, et survestatakse kuni ähvardusteni ja väidetavalt ka füüsilise surveni andma allkirja 10 minuti jooksul, lubamata enne isegi tualetis käia? Ei pea! Mina sellist käitumist ei tolereeri ja õigeks ei pea. Kui nii oli, siis tuleb pretensioon esitada. Mul pole tõendeid, et see nii aset leidis. Ma küsisin seal olnud inimestelt ja keegi ei kinnitanud Muhhini juttu.
    Äkki ei juletud teile öelda? Aga kuidas ma siis teen... Ma arvan, et ta on kibestunud. Ta peaks väärkohtlemise korral tegema avalduse politseisse. Mina läheks politseisse ja teeks avalduse. Aga ta on võib-olla nüüd koondamise eest otsustanud kätte maksta. Mina vimma ei pea ja soovin, et ta leiaks kiiresti uue töökoha.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.