• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.10.18, 16:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaapanlased tulid välja hüperelektriautoga

Jaapani ettevõte Aspark tuli paari päeva eest välja elektriautoga, mis suudab nullist sajani kiirendada kõigest 1,9 sekundiga, vahendab Bloomberg.
Aspark Owl
  • Aspark Owl
  • Foto: SIPA/Reuters
Auto on ehitatud võimalikult kergest materjalist ning see peaks kaaluma 1,5 tonni. Samas võimsust on elektrilisel neljarattalisel palju, 1150 hobujõudu ehk 857 kilovatti. Kiire auto eest tuleb palju ka välja käia – neljarattalise hinnasildil seisab 3,1 miljonit eurot, kusjuures 1 miljoni peab ostja deposiidina maksma.
Samuti ei saa huvilised arvestada erilise ruumiga ehk autos pole kohta näiteks poekoti jaoks. Ainuke asjade hoiustamise koht on autos kindalaegas. Tõsi, asjade vedamine polegi Aspark Owli esmane ülesanne. See on siiski kiirusmasin, mille maksimaalne kiirus on 280 kilomeetrit tunnis. Ühe laadimiskorraga peaks auto suutma läbida 300 kilomeetrit.
Aspark peaks esimese auto ostjale üle andma 2020. aasta keskpaigas. Aspark Owle tehakse kõigest 50 ning autotootja on veendunud, et neile kõigile leitakse ka ostja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Neljarattalist saab näha sel nädalal algaval Pariisi motosõul – tõsi, tegu on üksnes kerega, sest niinimetatud pärisauto on Jaapanis.
Asparki looja Masanori Yoshida on öelnud, et autot luues oli tal ühelt poolt silme ees oma unistus hüperautost, teisalt arvestas ta autot disainides ka aerodünaamikaga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele