• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • 30.11.18, 08:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kadri Simson kutsub Soomet Rail Balticu projekti

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson kohtub täna Helsingis Soome transpordi- ja kommunikatsiooniminister Anne Berneriga ja teeb Soomele ettepaneku ühinemiseks Rail Balticu ühisettevõttega.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson tahab, et Soome ühineks Rail Balticu ühisettevõttega.
  • Majandus- ja taristuminister Kadri Simson tahab, et Soome ühineks Rail Balticu ühisettevõttega.
  • Foto: Andras Kralla
Simsoni sõnul on Soome olnud Rail Balticu toetaja, kuid ühe aktsionärina saaks ta ise rohkem kaasa rääkida projekti arengule. "Soome osalus annab ka võimaluse tuua projekti väga kõrgetasemelist raudteealast tehnilist oskusteavet ja kogemust," ütles minister pressiteates.
Simson tõi välja, et koostöös on lihtsam tutvustada Soome tööstus- ja logistikasektorile uue raudtee võimalusi äri laiendamisel, mis omakorda loob eeldused saada tulevikus raudteele rohkem kaupa ja reisijaid. Minister lisas, et Rail Balticu põhjapoolne pikendus hakkab jõudma Soome kaudu Põhja-Jäämere sadamateni, mis potentsiaalselt saab osaks Soomet läbivale uuele arenevale transiidikoridorile.
Ettepanek Soomele liituda ühisettevõttega tehakse koostöös Läti ja Leeduga ning seda toetab ka Euroopa Komisjon.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks arutavad ministrid Tallinna–Helsingi tunneli teemal, mis on Simsoni sõnul loogiline jätk Rail Balticule. "Mõistagi on tunnel ülikallis projekt ja seega näeme, et see võiks olla osa Euroopa Liidu finantseeritud transporditaristust," lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele