• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,27%8 819,35
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,09
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,27%8 819,35
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,09
  • 10.12.18, 08:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomele antakse ametlik kutse liituda Rail Balticuga

Esmaspäeval kohtusid Tallinnas Baltikumi transpordiministrid ning Poola ja Soome esindajad, Soomele anti ametlik kutse liituda Rail Balticu ühisettevõttega.
Majandus- ja infrastruktuuriminister Kadri Simson
  • Majandus- ja infrastruktuuriminister Kadri Simson
  • Foto: Sander Ilvest
"Kui me räägime Rail Balticust, siis peame silmas pidama, et hõlmatud oleks ka naabrid, mitte ainult Eesti, Läti ja Leedu," ütles majandus- ja taristuminister Kadri Simson ministeeriumi pressiteate vahendusel.
"Soome juba valmistab ette ühisettevõttega liitumist ja Poola teeb omalt poolt pingutusi, et arendada raudteed Leedu-Poola piirist kuni Varssavini," lisas ta.
Ühe stsenaariumi järgi võiks Rail Balticu põhjapoolne pikendus kunagi jõuda Soome kaudu Põhja-Jäämere sadamateni. Teisalt loodetakse Soome liitumisel saada kõrgetasemelist raudteealast tehnilist oskusteavet ja kogemust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks arutavad ministrid kohtumisel Euroopa Komisjoni initsiatiivi sõjalise liikumise rahastu loomise, kella keeramise, maanteepaketi, Brexiti ja raudteede elektrifitseerimise teemadel.
Läänemere-äärsed riigid hakkasid kella keeramist pelgama
Kohtumisel osalejad tõdesid ühiselt, et kella keeramise lõpetamise kokkulepe Euroopa Liidus nõuab veel palju koostööd, hetkel ei ole Euroopa Liidu liikmesriikide seas piisavat enamust kellakeeramisest kiirelt loobuda.
Nimelt pakkus Euroopa Komisjoni president Jean-Claude Juncker välja, et liikmesriigid võiksid ühiselt loobuda kella keeramisest ja sellega elanikele stressi põhjustamisest. Algselt väga positiivselt vastuvõetud ettepanek aga suubus vaidlusse, kas jääma peaks suve- või talveaeg. Näiteks Eesti pooldas suveaega, aga Soomest tuli signaale talveaja eelistamise kohta, mis tähendanuks, et Soome ja Eesti vahele tuleks aastaringselt tunnine ajavahe.
Eesti tõstatas kohtumisel olulise küsimusena, et Euroopa Liidu liikmesriikidel peaks olema võimalus omavahel kokku leppida suure massiga autorongide liikumist üle piiride. „Kui täna on Eestis teatud juhtudel lubatud 52 tonnise massiga autorong ja Lätis samuti, siis Eestist Lätti sellise autorongiga sõita ei tohi,“ rääkis Simson. Seega võiks ühtlustada ka suuremõõtmeliste- ja raskekaaluliste veoste nõuded piiriüleses liikluses, et vedajad ei peaks piiridel muutma veosega seonduvaid tingimusi, tähistust või saatjate olemasolu.
Lisaks märkis Eesti kohtumisel, et oluline on soodustada transpordiandmete vaba liikumist Euroopa Liidus, mis aitaks parandada teabevahetust kasutatud autode ajaloos ning toetada kogu liikuvusteenuste digitaliseerimist nagu isesõitvad autod.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele