Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tänavused valusaimad reklaamiapsud

    H&M alustas aastat räige reklaamiapsuga. Foto: Reuters/Scanpix

    Sel aastal on mitmed ettevõtted silma paistnud suurte ja põhimõtteliste reklaamiapsudega, mis on tuntud brändide mainet kõvasti kahjustanud.

    Ettevõtteid on süüdistatud reklaamide läbimõtlematuses, mis on kaasa toonud selle, et vaatajateni on jõudnud rassistlikud ning kultuurilisi eripärasid mitte austavad ega mõistvad reklaamid.
    Järgnevalt toome teieni viie brändi tänavu ebaõnnestunud reklaamid.
    H&M
    Kiirmoebränd H&M alustas aastat suure prohmakaga, kui andis välja pusad, mil kiri “Coolest monkey in the jungle” (eesti keelde tõlgituna “Lahedaim ahv džunglis”). Reklaamplakatil astus modellina üles afroameeriklasest laps.
    Kliendid olid H&Mi peale raevus, säutsukeskkonnas Twitter nimetati H&Mi kultuurituks.
    Estee Lauder
    Kosmeetikatootja Estee Lauder astus ämbrisse samuti jaanuaris, kui tuli välja jumestuskreemide uue kollektsiooniga, mil nimeks Double Wear Nude Water Fresh Makeup SPF25. Kuigi jumestuskreem oli saadaval 30 värvitoonis, olid inimesed pettunud, et tumedama nahavärviga klientide valik oli äärmiselt piiratud. Niisiis läksid sotsiaalmeedias käima kõlakad, et tegu on meigikollektsiooniga, mis näitab, kellele Estee Lauder tegelikult oma tooteid suunab.
    Heineken
    Õlletootja Heineken sai inimeste pahameele osaliseks märtsis, kui tuli välja 30sekundilise õllereklaamiga, kus baarileti taga seisis neli naist, kellest kolm tumedanahalist ja üks heledanahaline. Baarmen libistas mööda letti äsja avatud õllepudeli ning see jõudis viimaseni ehk heledanahalise naiseni. Seepeale ütles reklaam “Sometimes lighter is better” (ehk “Mõnikord on heledam parem”).
    Sotsiaalmeedias nimetati reklaami rassistlikuks ning inimeste pahameel oli suur.
    Domino pitsapakkumine
    Septembris tuli USA frantsiisifirma Domino Venemaa üksus välja pitsapakkumisega, millest paljud ei suutnud keelduda.
    Pakkumises seisis, et kõik kliendid, kes lasevad enda nahale tätoveerida Domino logo, saavad järgneva 100 aasta jooksul igal aastal 100 tasuta pitsat.
    Kuna huvilisi oli enam kui küll, teatas Domino klientide pettumuseks üsna kiiresti, et on kehtestanud tätoveeringule kindlad mõõdud ning pakkumine laieneb vaid esimesele 350 inimesele. Niisugustest tingimustest varem aga juttu ei olnud ning lisaks pettunud pitsasõpradele loobus Domino pakkumisest üpris kähku.
    Dolce & Gabbana
    Itaalia bränd Dolce & Gabbana vihastas inimesed välja möödunud kuul, kui avaldas reklaami, kus hiinlanna püüdis pulkadega süüa Itaalia toitu. Kuivõrd tal see välja ei tulnud, avaldasid inimesed sotsiaalmeedias arvamust, et Dolce & Gabbana teeb kultuuriliste erinevuste üle nalja ning tegu on äärmiselt solvava reklaamiga.
    Näiteks torgib hiinlasest modell ühes reklaamvideos pitsat söögipulkadega viisil, mida hiinlased peavad väidetavalt söögilauas eriti ebaviisakaks. Hiina sotsiaalmeedias peeti videoid rassistlikuks, nii et need eemaldati vähem kui 24 tunni pärast Hiina sotsiaalmeediakanalist Weibo, kuigi Instagramis sai neid ka hiljem vaadata.
    Hiina luksuskaubatrende jälgiva väljaande Jing Daily hinnangul oli videote toon ja maitse suur möödalask. Väljaande teatel kritiseeriti kampaaniat selle eest, et see madaldas Hiina sajanditevanust kultuuri ja kujutas Hiina naist stereotüüpses ja isegi rassistlikul viisil.
    Dolce & Gabbana vabandas kampaania pärast ning kampaania üheks osaks olnud moešõu jäeti ära.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.