• Jaga lugu:

    Tänavused valusaimad reklaamiapsud

    H&M alustas aastat räige reklaamiapsuga. Foto: Reuters/Scanpix

    Sel aastal on mitmed ettevõtted silma paistnud suurte ja põhimõtteliste reklaamiapsudega, mis on tuntud brändide mainet kõvasti kahjustanud.

    Ettevõtteid on süüdistatud reklaamide läbimõtlematuses, mis on kaasa toonud selle, et vaatajateni on jõudnud rassistlikud ning kultuurilisi eripärasid mitte austavad ega mõistvad reklaamid.
    Järgnevalt toome teieni viie brändi tänavu ebaõnnestunud reklaamid.
    H&M
    Kiirmoebränd H&M alustas aastat suure prohmakaga, kui andis välja pusad, mil kiri “Coolest monkey in the jungle” (eesti keelde tõlgituna “Lahedaim ahv džunglis”). Reklaamplakatil astus modellina üles afroameeriklasest laps.
    Kliendid olid H&Mi peale raevus, säutsukeskkonnas Twitter nimetati H&Mi kultuurituks.
    Estee Lauder
    Kosmeetikatootja Estee Lauder astus ämbrisse samuti jaanuaris, kui tuli välja jumestuskreemide uue kollektsiooniga, mil nimeks Double Wear Nude Water Fresh Makeup SPF25. Kuigi jumestuskreem oli saadaval 30 värvitoonis, olid inimesed pettunud, et tumedama nahavärviga klientide valik oli äärmiselt piiratud. Niisiis läksid sotsiaalmeedias käima kõlakad, et tegu on meigikollektsiooniga, mis näitab, kellele Estee Lauder tegelikult oma tooteid suunab.
    Heineken
    Õlletootja Heineken sai inimeste pahameele osaliseks märtsis, kui tuli välja 30sekundilise õllereklaamiga, kus baarileti taga seisis neli naist, kellest kolm tumedanahalist ja üks heledanahaline. Baarmen libistas mööda letti äsja avatud õllepudeli ning see jõudis viimaseni ehk heledanahalise naiseni. Seepeale ütles reklaam “Sometimes lighter is better” (ehk “Mõnikord on heledam parem”).
    Sotsiaalmeedias nimetati reklaami rassistlikuks ning inimeste pahameel oli suur.
    Domino pitsapakkumine
    Septembris tuli USA frantsiisifirma Domino Venemaa üksus välja pitsapakkumisega, millest paljud ei suutnud keelduda.
    Pakkumises seisis, et kõik kliendid, kes lasevad enda nahale tätoveerida Domino logo, saavad järgneva 100 aasta jooksul igal aastal 100 tasuta pitsat.
    Kuna huvilisi oli enam kui küll, teatas Domino klientide pettumuseks üsna kiiresti, et on kehtestanud tätoveeringule kindlad mõõdud ning pakkumine laieneb vaid esimesele 350 inimesele. Niisugustest tingimustest varem aga juttu ei olnud ning lisaks pettunud pitsasõpradele loobus Domino pakkumisest üpris kähku.
    Dolce & Gabbana
    Itaalia bränd Dolce & Gabbana vihastas inimesed välja möödunud kuul, kui avaldas reklaami, kus hiinlanna püüdis pulkadega süüa Itaalia toitu. Kuivõrd tal see välja ei tulnud, avaldasid inimesed sotsiaalmeedias arvamust, et Dolce & Gabbana teeb kultuuriliste erinevuste üle nalja ning tegu on äärmiselt solvava reklaamiga.
    Näiteks torgib hiinlasest modell ühes reklaamvideos pitsat söögipulkadega viisil, mida hiinlased peavad väidetavalt söögilauas eriti ebaviisakaks. Hiina sotsiaalmeedias peeti videoid rassistlikuks, nii et need eemaldati vähem kui 24 tunni pärast Hiina sotsiaalmeediakanalist Weibo, kuigi Instagramis sai neid ka hiljem vaadata.
    Hiina luksuskaubatrende jälgiva väljaande Jing Daily hinnangul oli videote toon ja maitse suur möödalask. Väljaande teatel kritiseeriti kampaaniat selle eest, et see madaldas Hiina sajanditevanust kultuuri ja kujutas Hiina naist stereotüüpses ja isegi rassistlikul viisil.
    Dolce & Gabbana vabandas kampaania pärast ning kampaania üheks osaks olnud moešõu jäeti ära.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Peep Siitam: palvetamine ja filosofeerimine talutavat elektri hinda ei too
Tänasest soodsamat elektrienergiat võimaldavate justnimelt Eestis asuvate tootmisseadmete rajamist on takistanud eelkõige pime usk elektrituru viljastavasse mõjusse, kirjutab osaühingu Energiasalv Pakri juht Peep Siitam oma LinkedIni lehel.
Tänasest soodsamat elektrienergiat võimaldavate justnimelt Eestis asuvate tootmisseadmete rajamist on takistanud eelkõige pime usk elektrituru viljastavasse mõjusse, kirjutab osaühingu Energiasalv Pakri juht Peep Siitam oma LinkedIni lehel.
USA ametivõimud hakkasid uurima Alibaba pilveäri
USA presidendi Joe Bideni administratsioon on otsustanud uurida e-kaubandusgigandi Alibaba pilveteenuseid, et saada aru, kas need ohustavad Ühendriikide julgeolekut, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed.
USA presidendi Joe Bideni administratsioon on otsustanud uurida e-kaubandusgigandi Alibaba pilveteenuseid, et saada aru, kas need ohustavad Ühendriikide julgeolekut, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed.
Raadiohommikus: Eesti IT-ettevõtete edulood Lähis-Idas ja spaaäri tulevikust kõrgete energiahindade juures
Dubai Expol käib Eesti IKT-sektori ettevõtete jaoks aktiivne töö ja ärisidemete sõlmimine. Cybernetica äriarenduse konsultant Kevin Tammearu räägib raadiohommikus sellest, kuidas õnnestus tal allkirjastada koostööleping Paapua Uus-Guinea valitsusega. Nortali Lähis-Ida ja Aafrika regiooni juht Marek Helm jagab kogemusi piirkonnas äri ajamisest ja ITLi juht Doris Põld selgitab, milliseid ärivõimalusi näevad Eesti IKT-ettevõtted Pärsia lahe regioonis.
Dubai Expol käib Eesti IKT-sektori ettevõtete jaoks aktiivne töö ja ärisidemete sõlmimine. Cybernetica äriarenduse konsultant Kevin Tammearu räägib raadiohommikus sellest, kuidas õnnestus tal allkirjastada koostööleping Paapua Uus-Guinea valitsusega. Nortali Lähis-Ida ja Aafrika regiooni juht Marek Helm jagab kogemusi piirkonnas äri ajamisest ja ITLi juht Doris Põld selgitab, milliseid ärivõimalusi näevad Eesti IKT-ettevõtted Pärsia lahe regioonis.
Valitsuses köeb kriis elektritoetuste pärast Keskerakond: vaja on lisaeelarvet
Kaks päeva kestnud läbirääkimised koalitsiooninõukogus ei ole Reformierakonda ja Keskerakonda suutnud kokkuleppeni viia, peaminister lubas esineda poliitilise avaldusega ning Keskerakonna juht Jüri Ratas ähvardas, et ajaaken hakkab vaikselt sulguma.
Kaks päeva kestnud läbirääkimised koalitsiooninõukogus ei ole Reformierakonda ja Keskerakonda suutnud kokkuleppeni viia, peaminister lubas esineda poliitilise avaldusega ning Keskerakonna juht Jüri Ratas ähvardas, et ajaaken hakkab vaikselt sulguma.