Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Roosaare: kõiki neid kõrghooneid Tallinn ei näe

    Investor Jaak Roosaare näeb kallima kinnisvara poolel murepilvi ja seega on skeptiline ka kõigi Tallinna plaanitavate kõrghoonete suhtes.

    Maakri maja kõrghoone ehitusplats.Foto: Raul Mee
    Äripäev pani eelmise aasta lõpus kaardile kõik kõrghooned, mida pealinna ehitada plaanitakse, nende seas ka esimene, mis päriselt pilvelõhkujaks kvalifitseerub.
    „Ma võiksin küll kihla vedada, et ma ei usu, et kõik need tornid realiseeruvad,“ kommenteeris investor Jaak Roosaare Äripäeva raadio saates „Investor Toomase tund“.
    Kallimas hinnaklassis on raskem seis
    Roosaare ütles, et teda hirmutavad korterid hinnaklassis 200 000 eurot ja rohkem. „Ma arvan, et seal on seda tootmist juba üleliia palju. Kui majandus läheb veidi raskemaks ja inimesed enam nii palju laenu ei julge võtta või ei saa laenu, siis sellise kõrgema hinnaklassi korterite ostjaskond väheneb. Need on sellised korterid, kus mingit mõistlikku üüritootlust on raske saada, sest see ostuhind on nii kallis,“ rääkis ta.
    Roosaare sõnul on lõviosa tema portfelli korteritest mikrokorterid ehk 12-18 ruutmeetri suurused. Sellised korterid liiguvad tema sõnul vastupidiselt majandustsüklitele. „Kui on hea aeg, siis inimesed ei taha elada nendes pisikestes uberikes. Pigem kui on olud raskemad ja enam ei saa endale lubada luksuslikemas korterites, siis tekib rohkem nõudlust ja rohkem valikut üüriliste osas ka,“ selgitas ta.
    Üks plaanitavatest kõrghoonetest on Estonian Business Schooli plaanitav 30korruseline hoone. Ettevõtte EBS Campus juhatuse liige Mart Habakuk rääkis artiklis, et parim aeg ehitusega alustamiseks võiks tulla kolme-nelja aasta pärast, kui ehitushinnad on langenud. Roosaare leidis, et asja võib näha ka teisest küljest. „Sellega sageli kaob [langusega] ära ka ostuhuvi ja finantseerimine läheb päris palju raskemaks. Ma võiksin küll kihla vedada, et ma ei usu, et kõik need tornid seal realiseeruvad,“ rääkis ta Tallinna kõrghoonete plaani kohta.
    Arendamisega alustamiseks lihtsaim aeg läbi
    Kuigi räägitakse, et kriis on lähedal, siis Roosaare sõnul on langusfaasi raske ennustada. „Ma ei julge öelda, et krõks on ära käinud. Kui, siis võib-olla kallima otsa elukinnisvaras on näha, et pakkumist on omajagu, mingid projektid on külmutatud ja on leti all müügis, kus ehitushinna tõusu tõttu ei mängi need numbrid nii hästi välja,“ rääkis ta.
    Roosaare sõnul on raske uskuda, et järgmisel viiel aastal oleks veel kinnisvaraturul praegusega võrreldav tõusupotentsiaal.
    „Kui keegi tahab praegu arendajaks hakata, siis see on raske aeg, kus alustada, kerge raha on juba ära teenitud ja praegu alustades ei kiputa uutele tulijatele ka väga kergelt laenukraani avama ja maa hinnad on kallid,“ selgitas ta.
    Kui aga on mõte soetada üürikorter, soovitas ta ka alternatiive kaaluda. „Võib-olla kui ise tegeleda ei taha, on EfTENi fondi lihtsam raha pista. Kui aga tahad ise tegeleda, siis see on pikem protsess. Ühe 12ruutmeetrise korteriga kohe finantsvabadust ei saavuta,“ rääkis ta.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.