Globaalne meretranspordi sektor teenib praegu viimase 13 aasta suurimat tulu. Buumiv nõudlus kaupade järele ja koroonakriisist põhjustaud tarneraskused on kaubaveo hindu aina kõrgemale kergitanud, kirjutab Bloomberg.
Maailma suurim konteinerlaevade logistikafirma A.P. Moller-Maersk loodab sel aastal teenida 18 miljardit dollarit tegevuskasumit.
Foto: MICHAEL KOOREN
Laevadega veetakse umbes 80 protsenti kogu maailma kaupadest ning seega mõjutab meretranspordi hinnatõus pea kogu majandust. Maailma suurim laevade prahtimisega tegelev ettevõtte Clarkson Research Services kinnitas, et meretranspordi ettevõtete müügitulud on kerkinud tasemele, mida nähti viimati 2008. aastal. Ainuksed mahajääjad sektoris on nafta- ja gaasitankerid.
Viimased poolteist aastat kestnud pidev plaanide ümbermängimine kaubavahetuses ning tarneraskused suveks ei vaibunud. Selle asemel tõstavad probleemid taas pead, kui Hiinas suletakse järjest maailma suurimaid kaubasadamaid ning ummistuvad teisedki sadamad ning lennuvedu.
Triniti advokaadibüroo vandeadvokaat Maarja Pild-Freiberg analüüsis värsket Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutatud seadusetäiendust, mis reguleerib numbrituvastuskaamerate kasutamist. Ehkki seaduslik alus tugevnes, näeb Pild-Freiberg selles mitmeid probleeme, mis ohustavad läbipaistvust ja laiendavad subjektiivse jälgimise riske Eesti ühiskonnas.