Ukraina sõda tõi Euroopa autotööstustele ka pisut leevendust
Kuigi sõda Ukrainas on ajanud inflatsioonimäära koos kõigi hindadega lakke, leevendasid Lääne kehtestatud sanktsioonid mullu autotööstuses alanud kiibikriisi, kuna varem Venemaale läinud ligikaudu miljon mikrokiipi jääb nüüd Euroopa autotööstustele.
AMTELi tegevjuht Arno Sillat tõdes, et kuigi tarneahelate probleemid jätkuvad ja inflatsioonikordaja kergitab autohindasid, siis meeletut hinnatõusu praegu oodata pole. Foto: LIIS TREIMANN
Seda tõdes Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat. Siiski on Lääne ja Venemaa vahelised sanktsioonid pannud tarneahelad taas surve alla, sest varem Venemaalt tulnud toormetallid tuleb Euroopa autotööstustel kuskilt mujalt hankida.
Aastal 2023 hakkavad mootorsõidukite tarned oluliselt paranema, seniks jätkuvad defitsiidikannatused, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Ettevõtjad toovad järjest paralleele 1991. aastaga
Venemaale Ukraina ründamise eest kehtestatud majandussanktsioonid on ajaloo karmimad, isolatsiooni jätmine võib idanaabri muuta halvemal juhul uueks Põhja-Koreaks.
Intel investeerib USAs Ohio osariigis 20 miljardit dollarit kahe kiibitehase ehitamiseks, teatas ettevõte reedel. See on esimene samm tootmise laiendamises, millega plaanitakse luua kaheksa kiibitehast, mille kogumaksumus on 100 miljardit dollarit.
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.