• OMX Baltic0,53%299,96
  • OMX Riga0,41%878,54
  • OMX Tallinn0,47%1 886,03
  • OMX Vilnius0,28%1 159,35
  • S&P 500−0,18%6 055,76
  • DOW 300,02%44 479,47
  • Nasdaq −0,45%19 626,12
  • FTSE 1000,11%8 777,39
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,19
  • OMX Baltic0,53%299,96
  • OMX Riga0,41%878,54
  • OMX Tallinn0,47%1 886,03
  • OMX Vilnius0,28%1 159,35
  • S&P 500−0,18%6 055,76
  • DOW 300,02%44 479,47
  • Nasdaq −0,45%19 626,12
  • FTSE 1000,11%8 777,39
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,19
  • 05.12.23, 10:30

Toote keskkonnamõju mõõtmine – andmepõhine alus järgmiste sammude seadmiseks

Keskkonnateadlikkus ja jätkusuutlikkus on muutunud ettevõtluses keskseteks teemadeks. Vaatame, kuidas ettevõtted saavad oma toodete keskkonnamõju mõõta ja juhtida.
Sirli Pehme
  • Sirli Pehme Foto: Rain Jüristo
Ettevõtetelt oodatakse üha enam oma keskkonnamõjude vähendamist. Toote keskkonnamõju kohta võivad huvi tunda erinevad osapooled – kliendid ja tarneahela partnerid, kuid vahel ka finantsasutused või projektide rahastajad. Ettevõttele endale on arusaam enda toodete keskkonnamõjust hädavajalik, et mõju teadmispõhiselt juhtida.
Toote keskkonnamõju mõõtmiseks kasutatakse olelusringi hindamist (Life Cycle Assessment, LCA), mis võimaldab mõõta erinevaid keskkonnamõjusid võimalikult terviklikult, n-ö hällist kuni hauani (või uue “hällini”).
Keskkonnamõju juhtimise alustalaks on mõju tuvastamine, mis annab hea aluse nii plaanide tegemiseks (sh kulude vähendamiseks) kui ka faktipõhiseks kommunikatsiooniks. Väheneb ka oht, et teadmatusest kommunikeeritakse aktiivselt tegevusi/aspekte, mille tegelik panus toote kogumõjusse on väga väike, samal ajal olulised teemad jäävad tähelepanuta.
Tegevuste järjekord võiks olla selline:
1. Mõõda mõjud, pane paika eesmärgid ja tegevusplaan.
2. Mõõda ja kommunikeeri, kuidas läheb.
3. Võimalusel tee koostööd selleks, et leida uusi mõjude vähendamise võimalusi tulevikus.
Keskkonnamõju mõõtmine ei ole ainult vajalik samm keskkonnasõbralikuma tegevuse suunas, vaid ka oluline element ettevõtte suhtluses klientide, partnerite ja rahastajatega. Pidev mõõtmine ja edusammude kommunikeerimine aitab leida uusi võimalusi mõjude vähendamiseks, tagades seeläbi ettevõtte jätkusuutliku arengu. Selge on see, et toote keskkonnamõju mõõtmine ja juhtimine on kriitilise tähtsusega ettevõtte vastutustundliku ja keskkonnateadliku tuleviku kujundamisel.
Kui soovid teada saada rohkem, kuidas mõõta toote keskkonnamõju, on tulemas koolitus "Toote keskkonnamõjude hindamine", mille koolitaja on Sirli Pehme.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 17:18
Freedom Holding Corp. kvartalitulud kasvasid ligi 60 protsenti
Freedom Holding Corp. (FRHC) 2025. eelarveaasta kolmanda kvartali tulud kasvasid aastases võrdluses 57 protsenti ja ettevõte saavutas rekordilise turukapitalisatsiooni 9 miljardit dollarit.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele