TNS Emori tänavu jaanuaris läbi viidud uuringust selgub, et Eesti inimestele enim meeldivate brändide edetabelit juhivad võrdse tulemusega Kalev, Google ning Youtube.

- Emor selgitas välja Eesti elanike lemmikbrändid. Foto: PantherMedia/Scanpix
Esikümnesse mahtusid veel (tähestikulises järjekorras) ETV, Facebook, Gmail, Maxima, Skype, Swedbank ja Telia.
„Kõige meeldivamaks brändiks valitud Kalev on seda edetabelit juhtinud alates 2009. aastast, mil TNS Emor viis läbi esimese sarnasel metoodikal põhineva uuringu,“ märkis TNS Emori uuringuspetsialist Claudia Meriküla. „Viimaste aastate muutused brändide edetabelis viitavad aga sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam tehnoloogiakaubamärke. Nii leiame Kalevi kõrvalt Google'i ning eelmise aastaga võrreldes enim tõusnud Youtube'i.“
„Internetitehnoloogia brändide positsiooni paranemist kinnitab ka Facebooki esikümnesse jõudmine,“ ütles uuringuspetsialist Claudia Meriküla.
Võrreldes eelmise aastaga on veidi langenud telekommunikatsiooni, panganduse ja infrastruktuuri kaubamärkide keskmine meeldivus.
Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks paluti vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 149 nimetuse ja logo seast.
Nimekirja aluseks on TNS Emori brändiuuringute kogemus. Uuringu alguses kaardistati meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et hiljem oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja. Uuringus osales 1423 Eesti elanikku vanuses 15–65 aastat.
Valdkondade lõikes on meeldivaimad brändid vastajate hinnangul järgmised:
kaubandus: Maxima, Selver, Rimi, Konsum ja Prisma Peremarket
internetitehnoloogia: Google, Youtube, Skype
tehnika ja autod: Apple, Samsung, iPhone
telekommunikatsioon, finants, infrastruktuur: Swedbank, Telia, SEB
Hetkel kuum
Töötajad pakkusid hoopis teenust
toidu- ja esmatarbekaubad: Kalev, Balbiino, Alma
TNS Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!