Kui sa tegeled müügiga, on üks võtmeküsimusi tänases keerulises majandusolukorras järgmine: kuidas ma saaksin juurde uusi kliente?
Pildike aastast 2007, keegi helistab päringuga su toote või teenuse osas. Saadad informatsiooni ja jääd ootama vastust. Järgneb Beethoveni pikk paus, kliendi poolt valitseb vaikus. Sa proovid temaga ühendust saada, kuid ei taba teda. Mingi aja pärast proovid võib-olla uuesti, kuid peale seda lööd käega ja rohkem ei ürita. Läks kuidas läks, tellimusi on niigi piisavalt palju ja raha tuleb nagu muda!
Pildike 2008 aasta novembrist, telefon on tumm, päringuid on harva ja müügisaalides valitseb tühjus. Masendus ja ostjate puudus. Nüüd on vaja uusi kliente leida, kuid kuidas? Üks võimalus peitub nendes samades huvilistes: need kontaktid on potentsiaalsed kliendid, keda saaks suhteliselt väikese pingutusega uuesti aktiviseerida! Kumb on parem: kas teha kõnesid võõrastele inimestele, kes on oma probleemide pärast mures ja ei ole huvitatud absoluutselt kellegi müügijutust ... või võtta ühendust kellegagi, kes alles hiljuti tundis ise huvi su teenuste vastu?
See klientide otsimise tehnika on hea nende klientidega, kellega oli sul kontakt aasta, mitte rohkem kui kaks aastat tagasi. Parima tulemuse saavutad nendega, kellega jäi viimane suhtlemine poole aasta tagusesse aega. Kõige lihtsam on vaadata oma arvuti inboxis sissetulnud kirju, juhul, kui peaks puuduma pakkumiste arhiiv. Selle asemel, et kaevelda majanduslanguse üle, kannatab anda tuld ja tegutseda. Müügi seisukohalt vaadates on majanduslangusel üks hea omadus -- sa ei pea sellest osa võtma kui sa ei taha. Kui teised müüvad vähem, oled sina lihtsalt suutlikum ning võtad üle nende kliendid ning turuosa. Niisiis, vaata kohe praegu oma aastatagused meilid üle ja sa avastad sealt võimalusi raha teenimiseks!
Artikkel jätkub pärast reklaami