• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paljastage Eesti lennuäri ummistajad

    Toomas Peterson.Foto: Raul Mee

    Estonian Airi ja Nordica eksimustega seotud inimesed tuleb tuua avalikkuse ette, kirjutab lennundusekspert ja Estonian Airi endine juht Toomas Peterson.

    Nüüd siis sai riigikontrolli akt valmis. Pool aastat hiljem.
    Viimase 25 aasta jooksul ei ole bürokraatia suutnud areneda tasemele, et säilitada ja süstematiseerida vähemalt kõik paberid ja failid. Valitsus teeb otsuseid peaasjalikult tuginedes esialgsete mõtete eskiisidele, soovimata näha mingeidki äriplaane, juristide ja ekspertide arvamusi.
    Nordica jätkab sama äriplaaniga, millega Estonian Air lõpetas, mis äriliselt oli ummiktee. On aja küsimus, millal Nordica teatab kasumisse jõudmise tähtaja pikendamisest, kusjuures ei ole ka Nordical nõukogu ja üldkoosoleku kinnitatud äriplaani ja strateegiat. Sama reha taob järjekindlalt vastu laupa. Prooviks vähemalt uut reha.
    Kui me soovime siit regulaarselt välja lennelda ja otsustajaid vastu võtta, peaksime tagama igapäevased lennud lähiregioonide sõlmpunktidesse. Arvestades meie turu tagamaa väiksust, SKT taset, ääremaal olemist, on hind 10–15 miljonit eurot aastas. Aga mitte sellise äriplaaniga, nagu oli Estonian Airil ja on Nordical, need neelavad kordades rohkem. Kindel ei saa olla, kas Nordica ei ole Estonian Airi järeltulija, nii turu kui ka samade lennukite liisimise mõistes.
    Tagasihoidlik palve – palun astuge püünele, kes konkreetselt otsustasid ametnikest ja poliitikutest vääralt investeerida Estonian Airi ja kes samadel printsiipidel asutasid Nordica. Ei ole nii, et abstrakne riik otsustas, et riik investeeris ja eksis. Nende otsuste taga olid konkreetsed inimesed.
    Riigikontrollil on konkreetsed ettepanekud, kuidas selliseid vigu vältida. Teostagem vähemalt siis need.
    Toomas Peterson osales lennunduse eksperdina riigikontrolli akti koostamises.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Neli põhjust, miks poliitikas läheb nüüd põnevaks
Keskerakonna esimees võib vahetuda, samal ajal kui EKRE pääseb paljudes omavalitsustes pumba juurde. Ning need pole ainsad põhjused, miks poliitikas tõotab väga huvitavaks minna, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Keskerakonna esimees võib vahetuda, samal ajal kui EKRE pääseb paljudes omavalitsustes pumba juurde. Ning need pole ainsad põhjused, miks poliitikas tõotab väga huvitavaks minna, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Täna tuleb turule esimene börsil kaubeldav USA bitcoinifond
Bitcoin jätkas kõigi aegade rekordile lähenemist, tõusule on kaasa aidanud esimese börsil kaubeldava bitcoinifondi turuletulek USAs, vahendab Bloomberg.
Bitcoin jätkas kõigi aegade rekordile lähenemist, tõusule on kaasa aidanud esimese börsil kaubeldava bitcoinifondi turuletulek USAs, vahendab Bloomberg.
Tallinnas vaeb Kõlvart tulevast koalitsioonipartnerit
Suurematest linnadest ei ole võimalikke koalitsioonikõnelusi alustatud veel kõige suuremas – Tallinnas –, kus ainuvõimu kaotanud Keskerakonnal on valida isegi kolme partneri vahel.
Suurematest linnadest ei ole võimalikke koalitsioonikõnelusi alustatud veel kõige suuremas – Tallinnas –, kus ainuvõimu kaotanud Keskerakonnal on valida isegi kolme partneri vahel.
Euroopa Liit kaalub Valgevene vastu uusi sanktsioone
Euroopa Liit kaalub Valgevene vastu uute sanktsioonide kehtestamist, vahendab Reuters.
Euroopa Liit kaalub Valgevene vastu uute sanktsioonide kehtestamist, vahendab Reuters.