• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,86
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,86
  • 24.05.16, 13:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Paljastage Eesti lennuäri ummistajad

Estonian Airi ja Nordica eksimustega seotud inimesed tuleb tuua avalikkuse ette, kirjutab lennundusekspert ja Estonian Airi endine juht Toomas Peterson.
Toomas Peterson.
  • Toomas Peterson.
  • Foto: Raul Mee
Nüüd siis sai riigikontrolli akt valmis. Pool aastat hiljem.
Viimase 25 aasta jooksul ei ole bürokraatia suutnud areneda tasemele, et säilitada ja süstematiseerida vähemalt kõik paberid ja failid. Valitsus teeb otsuseid peaasjalikult tuginedes esialgsete mõtete eskiisidele, soovimata näha mingeidki äriplaane, juristide ja ekspertide arvamusi.
Nordica jätkab sama äriplaaniga, millega Estonian Air lõpetas, mis äriliselt oli ummiktee. On aja küsimus, millal Nordica teatab kasumisse jõudmise tähtaja pikendamisest, kusjuures ei ole ka Nordical nõukogu ja üldkoosoleku kinnitatud äriplaani ja strateegiat. Sama reha taob järjekindlalt vastu laupa. Prooviks vähemalt uut reha.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui me soovime siit regulaarselt välja lennelda ja otsustajaid vastu võtta, peaksime tagama igapäevased lennud lähiregioonide sõlmpunktidesse. Arvestades meie turu tagamaa väiksust, SKT taset, ääremaal olemist, on hind 10–15 miljonit eurot aastas. Aga mitte sellise äriplaaniga, nagu oli Estonian Airil ja on Nordical, need neelavad kordades rohkem. Kindel ei saa olla, kas Nordica ei ole Estonian Airi järeltulija, nii turu kui ka samade lennukite liisimise mõistes.
Tagasihoidlik palve – palun astuge püünele, kes konkreetselt otsustasid ametnikest ja poliitikutest vääralt investeerida Estonian Airi ja kes samadel printsiipidel asutasid Nordica. Ei ole nii, et abstrakne riik otsustas, et riik investeeris ja eksis. Nende otsuste taga olid konkreetsed inimesed.
Riigikontrollil on konkreetsed ettepanekud, kuidas selliseid vigu vältida. Teostagem vähemalt siis need.
Toomas Peterson osales lennunduse eksperdina riigikontrolli akti koostamises.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele