Hyperloop võib märgatavalt kiirendada Tallinna–Helsingi tunneli ehitust ja kahe riigi majanduslikku kasu, leiab FS Linksi asutaja ja juhatuse liige Hans Mikael Holmström.
Mulle teeb head meelt, et Tallinna ja Helsingi vahelise tunneli algatus liigub edasi. Kuigi selle projekti tulude ja teostatavuse kohta leidub endiselt kahtlusi, pole kõiki võimalusi veel täielikult uuritud.
Raudteetunneliga saab mitut moodi luua kaksiklinna, kuid ainult Hyperloobi-ühendus saaks Tallinna ja Helsingi muuta üheks linnaks. Nii saaks inimene liikuda ühe pealinna keskpunktist teise kuue minutiga.
Parem kui London
Tahame luua tugevalt ühendatud linnade ala, mis ühendaks Tallinna, Helsingi ja Stockholmi ning kõik nende vahele jäävad linnad, tehes sellest Põhjamaade superregiooni. Hõredamalt asustatud põhjapiirkonnas oleks see konkurentsivõimeks vajalik. Ühendus vähendaks suurema rahvastatusega keskuste vahelist ajalist vahemaad nii palju, et võiks olla võrdne või isegi parem kui mõne suurema keskuse siseselt. Kuna sellist kokkusulatatud superregiooni saab vajadusel laiendada, siis võib see olla paindlikum ja otstarbekohasem kui näiteks Londoni-sugune suurlinn. Selline lahendus on meie piirkonna tulevik, mida saab juba praegu ellu viia.
Erinevalt ulmeteadusest on Hyperloop ehitatud olemasolevale tehnoloogiale, mida kasutatakse praegu igapäevaselt. Meie koostööpartner Hyperloop One on võtnud ülesande panna kõik tööle ühe süsteemina, samal ajal arendades seda võimalikult taskukohaseks ehitiseks. Praegu ehitatakse Nevadas Ameerika Ühendriikides testsüsteemi, mida hiljem tuleb täiustada, et see oleks kõlbulik sertifitseerimiseks ja tootmiseks. Üritame saada osa sellest tööst ka Soome linna Salosse. Kui tahame seda saada siia piirkonda, siis peaks kogu Põhjamaade tööstus- ja kõrgtehnoloogia kogukond ühinema. Otsuseid tehakse praegu.
Kiirem ehitus
Raudteetunnel on pikaajaline projekt, tunneli teostumisel on avamisajaks pakutud vahemikku 2030–2035.
Suure tõenäosusega on tunneli avamise ajaks olemas uus tehnoloogia. Võrrandile saab liita Hyperloobi, mis kohandub hästi tunneli ehitamisega ja võib Talsinki valmimise aega märgatavalt lühendada. Marsruuti saab teha paindlikumalt ja selle maksumus on tõenäoliselt oluliselt madalam kui tavapärasel raudteel. Hyperloobi sobivus tunneli ehitusel võib samuti kõrvaldada mõned keskkonnamured. Saaksime sedasi märksa madalamad ehitus- ja ülalpidamise kulud samal ajal, kui mitmekordistaksime majanduslikku kasu.
FS Links on Hyperloop One’i partner Põhjamaades.
Autor: Hans Mikael Holmström
Seotud lood
Läänemere põhjas paiknev tugev aluskivim kulgeb Helsingist Tallinnani välja ja sellesse on hea ehitada, kirjutab Helsingin Sanomat. Norra puurimisfirma andmetel võiks tunnel valmis saada viie aastaga.
Soome uuringufirma küsis soomlastelt, kas tuleks ehitada raudteeühendus Tallinna, mis läheb maksma 9–13 miljardit eurot.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.