Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talsinki tunneli tajumata võimalus

    Hyperloop võib märgatavalt kiirendada Tallinna–Helsingi tunneli ehitust ja kahe riigi majanduslikku kasu, leiab FS Linksi asutaja ja juhatuse liige Hans Mikael Holmström.

    Mulle teeb head meelt, et Tallinna ja Helsingi vahelise tunneli algatus liigub edasi. Kuigi selle projekti tulude ja teostatavuse kohta leidub endiselt kahtlusi, pole kõiki võimalusi veel täielikult uuritud.
    Raudteetunneliga saab mitut moodi luua kaksiklinna, kuid ainult Hyperloobi-ühendus saaks Tallinna ja Helsingi muuta üheks linnaks. Nii saaks inimene liikuda ühe pealinna keskpunktist teise kuue minutiga.
    Parem kui London
    Tahame luua tugevalt ühendatud linnade ala, mis ühendaks Tallinna, Helsingi ja Stockholmi ning kõik nende vahele jäävad linnad, tehes sellest Põhjamaade superregiooni. Hõredamalt asustatud põhjapiirkonnas oleks see konkurentsivõimeks vajalik. Ühendus vähendaks suurema rahvastatusega keskuste vahelist ajalist vahemaad nii palju, et võiks olla võrdne või isegi parem kui mõne suurema keskuse siseselt. Kuna sellist kokkusulatatud superregiooni saab vajadusel laiendada, siis võib see olla paindlikum ja otstarbekohasem kui näiteks Londoni-sugune suurlinn. Selline lahendus on meie piirkonna tulevik, mida saab juba praegu ellu viia.
    Erinevalt ulmeteadusest on Hyperloop ehitatud olemasolevale tehnoloogiale, mida kasutatakse praegu igapäevaselt. Meie koostööpartner Hyperloop One on võtnud ülesande panna kõik tööle ühe süsteemina, samal ajal arendades seda võimalikult taskukohaseks ehitiseks. Praegu ehitatakse Nevadas Ameerika Ühendriikides testsüsteemi, mida hiljem tuleb täiustada, et see oleks kõlbulik sertifitseerimiseks ja tootmiseks. Üritame saada osa sellest tööst ka Soome linna Salosse. Kui tahame seda saada siia piirkonda, siis peaks kogu Põhjamaade tööstus- ja kõrgtehnoloogia kogukond ühinema. Otsuseid tehakse praegu.
    Kiirem ehitus
    Raudteetunnel on pikaajaline projekt, tunneli teostumisel on avamisajaks pakutud vahemikku 2030–2035.
    Suure tõenäosusega on tunneli avamise ajaks olemas uus tehnoloogia. Võrrandile saab liita Hyperloobi, mis kohandub hästi tunneli ehitamisega ja võib Talsinki valmimise aega märgatavalt lühendada. Marsruuti saab teha paindlikumalt ja selle maksumus on tõenäoliselt oluliselt madalam kui tavapärasel raudteel. Hyperloobi sobivus tunneli ehitusel võib samuti kõrvaldada mõned keskkonnamured. Saaksime sedasi märksa madalamad ehitus- ja ülalpidamise kulud samal ajal, kui mitmekordistaksime majanduslikku kasu.
    FS Links on Hyperloop One’i partner Põhjamaades.
    Autor: Hans Mikael Holmström
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Martin Mark: Eesti uus visioon peab olema õigesti fokuseeritud
Tihtilugu kipume keskenduma probleemidele, mis saadavad meid igal pool. Neisse liialt kinni jäädes võib ununeda suur pilt ja sündida kasvu pidurdavad otsused, kirjutab If Kindlustuse Balti erakliendiüksuse juht Martin Mark.
Tihtilugu kipume keskenduma probleemidele, mis saadavad meid igal pool. Neisse liialt kinni jäädes võib ununeda suur pilt ja sündida kasvu pidurdavad otsused, kirjutab If Kindlustuse Balti erakliendiüksuse juht Martin Mark.

20 aastat investeerimiskogemust portfellihalduses

Olulisemad lood

Tööturu jahenemine sundis Wall Streeti kolmapäeval langusele
USA suured indeksid sulgusid kolmapäeval punases: S&P 500 taandus -0,39%, Dow 30 kaotas veidi vähem -0,19% ning Nasdaq langes enim -0,58%. Põhjus on selles, et investorid vaatavad pessimistlikult andmeid, mis annavad märku tööturu kiirest jahenemisest.
USA suured indeksid sulgusid kolmapäeval punases: S&P 500 taandus -0,39%, Dow 30 kaotas veidi vähem -0,19% ning Nasdaq langes enim -0,58%. Põhjus on selles, et investorid vaatavad pessimistlikult andmeid, mis annavad märku tööturu kiirest jahenemisest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
VIDEO: kuidas karjääri tipus olles uuesti nullist alustada
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
VIDEO: kuidas karjääri tipus olles uuesti nullist alustada
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Äkki tagandatud börsifirma juht: sisulise koostööni me ei jõudnudki
Balti lisanimekirjas noteeritud puitkiudplaaditootjas Nordic Fibreboardis vaid loetud päevad ametis olnud ja seejärel tagandatud tegevjuht Aigar Kallas nentis, et oleks ettevõttelt oodanud selgemat rollide jaotust.
Balti lisanimekirjas noteeritud puitkiudplaaditootjas Nordic Fibreboardis vaid loetud päevad ametis olnud ja seejärel tagandatud tegevjuht Aigar Kallas nentis, et oleks ettevõttelt oodanud selgemat rollide jaotust.
Suurfirmade tippjuhid jätkusuutlikkusest: iPhone’i äraviskamine pole lahendus, pikaajaline strateegia on
IPhone’i prügikasti viskamine ja kartulikrõpsudest loobumine pole kliimaprobleemi pikaajaline lahendus, vaid ettevõtted peavad tegema iga toote ja teenuse puhul samm-sammult jätkusuutlikumaid otsuseid, rääkisid välismaiste firmade tippjuhid Tasakaalus majanduse foorumil “Elevant toas”.
IPhone’i prügikasti viskamine ja kartulikrõpsudest loobumine pole kliimaprobleemi pikaajaline lahendus, vaid ettevõtted peavad tegema iga toote ja teenuse puhul samm-sammult jätkusuutlikumaid otsuseid, rääkisid välismaiste firmade tippjuhid Tasakaalus majanduse foorumil “Elevant toas”.
Osta "katkine" aken: Tesla teeb kunagise fopaa rahaks
Tesla müüb 55 dollari eest Cybertrucki aknakleepsu, mis jätab mulje, nagu oleks neljarattalise aken katki, vahendab CNN.
Tesla müüb 55 dollari eest Cybertrucki aknakleepsu, mis jätab mulje, nagu oleks neljarattalise aken katki, vahendab CNN.
Vabu ametikohti oli kolmandas kvartalis 12 040
Vabade ametikohtade arv väheneb ja inimesed ei taha enam töökohti vahetada, selgub statistikaameti andmetest. Tööstussektoris oli töö kaotanud inimesi 2000 võrra rohkem kui töölevõetuid.
Vabade ametikohtade arv väheneb ja inimesed ei taha enam töökohti vahetada, selgub statistikaameti andmetest. Tööstussektoris oli töö kaotanud inimesi 2000 võrra rohkem kui töölevõetuid.
Toote keskkonnamõju mõõtmine – andmepõhine alus järgmiste sammude seadmiseks
Keskkonnateadlikkus ja jätkusuutlikkus on muutunud ettevõtluses keskseteks teemadeks. Vaatame, kuidas ettevõtted saavad oma toodete keskkonnamõju mõõta ja juhtida.
Keskkonnateadlikkus ja jätkusuutlikkus on muutunud ettevõtluses keskseteks teemadeks. Vaatame, kuidas ettevõtted saavad oma toodete keskkonnamõju mõõta ja juhtida.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.