Oma ettevõtte promomisest sotsiaalmeedias ei piisa, kui töötajad virtuaalmaailmas oma tööandjat ei väärtusta, kirjutab toimetaja Kadri Põlendik.
- Kadri Põlendik Foto: Andras Kralla
Ettevõtjad üldiselt teavad päris hästi, et sotsiaalmeedial on ettevõtte turunduses oluline roll. Facebook, Twitter, Instagram ja muud kanalid mõjutavad üha rohkem otseselt seda, kui palju inimesi tahab konkreetset teenust või toodet kasutada. Miskipärast aga kiputakse unustama, et parimad reklaamiagendid sotsiaalmeedias on ettevõtte enda töötajad, kes võiksid sedasama toodet või teenust oma sõprade-tuttavate seas levitada.
Kas sina tead, kui palju sinu töötajaid on avaldanud oma Facebooki-profiilil selle, kus ja kellena nad töötavad? Kas sa tead, miks on iga töötaja ühe või teise valiku teinud? Miskipärast ei usu, et kuigi palju ettevõtteid on selle peale mõelnud või sellest töötajatega rääkinud.
Sotsiaalmeedias esinemise reeglid
Tavaliselt kipub sotsiaalmeedia töö kontekstis jutuks tulema siis, kui on tekkinud probleem: näiteks töötaja jagab ettevõtte kohta midagi, mis ei ole avalikkusele mõeldud. Siis on muidugi juba hilja. Kui juhile tundub, et ettevõttes on delikaatse info sotsiaalmeediasse levimise oht, tuleks paika panna reeglid, mismoodi võib töökohta Facebookis või Instagramis kujutada. Kas see on näiteks okei, kui töötaja paneb pildi oma töölauast või jagab hommikusel koosolekul kuuldud naljakat lauset?
Hoopis positiivsemalt poolelt võiks iga ettevõtja läbi mõelda ka selle, kuidas panna oma töötajad sundimatult jagama ettevõtte ametlikult kontolt tehtud postitusi. Ning veelgi enam: kuidas panna nende sõbrad ja nende sõprade sõbrad neid edasi jagama. Emotsioonitud reklaamihõngulised postitused, kui hea toode või teenus meil ikka on, ei ole kindlasti see tee, mida mööda edukalt astuda.
Parim reklaam on sõbra soovitus
Üks tõhusamaid viise on konkreetsete töötajate esiletõstmine või tunnustamine, näiteks nagu teeb politsei- ja piirivalveamet. Siin aga peab silmas pidada, et igaüks ei taha, et neid avalikult sotsiaalmeedias presenteeritaks, mistõttu ongi oluline ettevõttes sellekohane reeglistik paika panna ning alati töötajatega kõik ideed läbi rääkida. Veelgi enam – võiks ju küsida töötajailt, mis paneks neid oma tööandjat Facebookis avaldama ja töökohaga seotud sisu levitama.
Parim reklaam on, teadagi, suusõnaline soovitus. Nii töötab ka sotsiaalmeedia: kui minu sõber soovitab, siis ma usaldan seda soovitust.
Seotud lood
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.