Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    100 miljonit ootab teenimist

    Valdar LiiveFoto: Andras Kralla

    Soome ja Eesti ühises majandusruumis koos mõistlikult tegutsedes võime Eesti ettevõtete ja organisatsioonide käivet tõsta juba lähiaastatel vähemalt 100 miljonit eurot aastas, kirjutab Eesti-Soome koostöö edendaja Valdar Liive.

    Soomes on ülikoolidel alates 2017. aasta sügisest õigus pakkuda Euroopa Liidust väljastpoolt tulevatele tudengitele tasulist haridust. Käivitamisel on teenus Study Advisory, mille eesmärk on meelitada Soome õppima 100 000 üliõpilast ja võtta oma osa 6,3 triljoni suurusest globaalsest koolitusturust.
    Eesti ülikoolidegi ees seisab väljakutse, kuna tudengite arv väheneb. Kui meie ülikoolid seaksid eesmärgi värvata välismaalt kokku kas või 10 000 tudengit, siis õppemaksu ja minimaalsete elamiskuludega lisanduks Eesti majandusse aastas üle 100 miljoni euro. Raha, mis lisandub Soome-Eesti senisele kaubavahetusele ja teenuste ekspordile.
    Protsess ei ole lihtne ja nõuaks süvendatud koostööd, uute võrgustike teket ja ehk ka reeglite täiendamist. Õnnestumise korral suureneks Eesti tuntus sihtriikides, matkaselle jätkuks tulevikus nii laevadele, lennukitele kui ka maa alla ning kindlasti oleks Helsingi Vantaa lennujaamas uhke Lõunaterminal, kust oleks viisakas Eestisse lennata.
    Promome Helsingit ja Tallinna koos
    Kui vaadata Eesti ja Soome vaheliste projektide virvarri, siis liiga tihti tegutseb igaüks omas nurgas, suurt sünergiat on raske märgata. Eestil ja Soomel ei ole ühist tööstusstrateegiat, Aasia turistide meelitamisel tehtav koostöö on pigem juhuslik, piiriülesed teenused (näiteks ühine ühistranspordi pilet) reisijatele samahästi puuduvad. Muidugi on kohe käivutumas koos soomlastega arendatud X-tee uus versioon, soomlased on kadedad Eesti riigi innovatiivsete lahenduste ja start-up-viisa pärast.
    Arvan, et piirkonna kasvul ei ole piire, peame leidma suuremad väljakutsed. Peame analüüsima ja promoma pigem piirkonna tugevusi kui Tallinna või Helsingi omasid eraldi.
    Idee võiks olla ka FinEst Bay Area mõttekoja loomine, mis ühendaks ärimaailmas tegutsejad, noored, kultuuritegelased, kodanikuühiskonna esindajad ja avaliku sektori. Avatud platvorm, kus parimad saaksid omavahel kohtuda, kogemusi jagada. Luua uutmoodi Soome silda, mis lisaks hõimurahvastele on köitev ka kaugemalt tulijatele. See on meie ainulaadsus.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.