Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Integratsiooni ja siseturismi sümbioosist sünnib tulu

    Eesti elu saaks edendada, korraldades noortele integratsioonireise Ida-Virumaalt mujale Eestisse ja vastupidi, kirjutab Taavi Simson Eduka Eesti arvamuskonkursile saadetud töös.

    Taavi SimsonFoto: erakogu
    Suvi on Eestis ilus aeg, turistid puhkavad ja hotellid on täis. Talvel on aga lugu keerulisem, seda eriti saartel, kus madalhooaja üle elamine võib osutuda majutusasutustele keerukaks probleemiks. Teisel pool Eesti servas, Ida-Virumaal on aga probleemid hoopis teist masti, seotud integratsiooni ja keeleõppega. Kas neile kahele probleemile korraga on võimalik lahendus leida? Jah, on küll.
    Nimelt võiks kasutada turismi madalhooaega selleks, et viia noored Ida-Virumaalt soodsalt saartele, või miks mitte ka mujale Eesti toredasse piirkonda, et nad saaksid praktiseerida eesti keelt, suhelda Eesti noortega ja samas tutvuda ka kultuuriväärtusega ning ennast mitmekülgselt harida. See võiks olla vähemasti nädala kestev reis, et sel ka mingi konkreetne kasu oleks noortele.
    Mitte kulu, vaid investeering
    Kasu saaksid sellest noored ise, kohalikud majutusettevõtted, muuseumid ja kultuuriasutused ning söögikohad ja muud teenindusettevõtted ümbruskonnas. Ka riik võidaks sellest, sest paremini integreerunud kodanikkonnast on ainult võita. Eesti teise otsa minemine ning inimestega suhtlemine aitab kaasa sellega, et nähakse, et igal pool Eestis elavad toredad inimesed, kellega on palju ühist. Samuti aitab silmaringi avardamisele oma kodukohast veidi eemale sõitmine tublisti kaasa: tutvutakse ülejäänud Eesti ajaloo, arhitektuuri ja kultuuripärandiga. Seetõttu ei oleks see meede riigile mitte kulu, vaid investeering.
    Kuluks ei saa seda pidada ka seepärast, et tegemist ei ole üldsegi mitte kalli meetmega, sõltub muidugi, kui suurele hulgale noortele me soovime sellist võimalust pakkuda. Kuid kui pakkuda sellist võimalust (olla üks nädal tasustatud integratsioonilaagris-haridusreisil) umbes 500 Ida-Virumaa noorele aastas, siis kulu oleks umbes 150 000–200 000 eurot aastas, mis kataks transpordi, majutuse, toitlustuse ja muusemipiletid ning kultuuriprogrammi.
    Meede töötab kahesuunaliselt
    Oluline selle kõige juures on see, et see peab olema järjepidev meede, mis tähendab seda, et kui sellega on juba kord alustatud, siis tuleb sellega ka järjepidevalt tegeleda. Seda seni, kuni vajadus integratsioonireiside järele lõppeb. Negatiivseid tagajärgi sellel meetmel vist olla ei saagi, sest isegi kui keeleõppeline külg jääb loodetust väiksemaks, siis positiivseid emotsioone ei võta miski ära ning ka silmaringi avardumine toimub igal juhul.
    Seejuures suudab see meede töötada kahesuunaliselt, sest kui saata Lääne-Eesti noored nädalaks Ida-Virumaale, siis aitab see ka neil palju paremini mõista seda piirkonda, selle rõõme, muresid ja inimesi.
    Eesti võib küll tunduda kaardilt väike, kuid ometi on see nii suur, et iga piirkond ja seal elavad inimesed on täiesti omanäolised.
    Edukas Eesti on Advokaadibüroo Cobalt, Eesti Gaasi, Harju Elektri, Silberauto, Tallinna Kaubamaja ja Äripäeva arvamuskonkurss.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.