Tundub, nagu elaksid riik ja ettevõtjad eri maailmades, mis raskel ajal eriti teravalt esile kerkib, kirjutab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum.

- Einar Vallbaum.
- Foto: Raul Mee
Praegustes ülikeerulistes oludes oodatakse rahvusvahelistelt vedajatelt töö jätkamist, et tagada varustuskindlus ja kaupade liikumine. Riik on ju lubanud, et kaubad ei lõppe ning kauplused on varustatud kõikvõimaliku laia sortimendiga. Autojuhid peavad aga arvestama riskigruppi sattumisega, võimaliku viiruse saamisega, toitlustus- ja hügieeniprobleemidega ja piiridel oluliselt pikemate ootetundidega. Seejuures on veohinnad, mida makstakse tegelikele vedajatele ehk autot omavale firmale naeruväärselt väikesed.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Valitsuse üks tähtsamaid prioriteete suletud piiride ajal peaksid olema tarneahelad euroliidus, et hoida majanduse vereringet, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Koroonaviiruse leviku tõkestamiseks on paljud riigid ajutiselt piiranud oma riigipiiride ületamist ning taastanud piirikontrolli. Liikumispiirangud avaldavad tugevat mõju ka globaalsetele tarneahelatele, põhjustades viivitusi kaupade liikumises ja kergitades transporditeenuse hinda, ütles Balti Logistika müügijuht Peeter Vahar.
Äripäevaga rääkinud Eesti logistika- ja ekspedeerimisfirmad veel lepingute katkestamise üle ei kurda, kuid ümber on tulnud vaadata nii juhtide turvalisus kui kaubavedude dünaamika.
Inkasso mainet saadab sageli kuvand karmist ja külmast võlanõudjast. Stereotüübile vastandub Julianus Inkasso, kus tegelikkus on üllatavalt inimlik, selgitab inkasso tegevjuht Merle Laurimäe. Ettevõttes on üle 85% töötajatest naised ja töö sisu on pigem suhtlemine, kuulamine ja lahenduste otsimine kui jõuline survestamine.