Juhan Lang • 4. märts 2015 kell 13:32

Paneks BMW taskuid täitma?

BMW   Foto: epa

Reitinguagentuur Moody’s leiab oma äsjaavaldatud analüüsis, et nõrgenenud eurolt lõikavad kõige suuremat kasu Euroopa autotootjad ning keemia- ja turismifirmad. Kõige nukram on pilt aga lennundussektori jaoks.

Analüütikud leiavad, et kukkuv euro on kasulik eelkõige ettevõtete jaoks, mis teevad suurema osa kuludest euroalas ja millel on märkimisväärne müük piirkonnast väljapoole.

Soosikute hulka kuuluvad Saksa autotootjad BMW, Daimler ja Volkswagen, mis ekspordivad suure osa oma toodangust välisriikidesse, seal hulgas USAsse. BMW aktsia on täna Frankfurdi börsil tõusnud 1,49%, 112,65 eurole ning tänavu on autofirma aktsia rallinud juba enam kui 25%.

Saksamaa ettevõtteid peetakse suurimateks kasusaajateks ka kemikaalide valdkonnas ning Moody's tõstis tõenäoliste suurimate võitjatena esile ettevõtted K&S ja Lanxess.

Reitinguagentuuri analüütikud lisasid, et hotellid ja turismisektor saavad samuti tõuke, sest euroala sihtpunktid muutusid välisturistide jaoks soodsamaks.

Alates läinud aasta algusest on euro Suurbritannia naelsterlingi vastu kaotanud ligemale 12,5% ning USA dollari vastu 19%. Moody's alandas täna oma euro-dollari vahetuskursi 2015. aasta prognoosi 1,10 peale ja 1,13 peale 2016. aastaks, lisades, et ei eelda ühisrahale märkimisväärset elavnemist enne 2017. aastat.

Ehkki analüütikute hinnangul kasvab Euroopasse lendavate turistide arv, lõikavad sellest kohalike lennufirmade asemel kasu välismaised konkurendid. Samuti muutub Euroopast mujale lendamine vähem atraktiivseks, ning kuna globaalsed nafta hinnad on noteeritud USA dollarites, on Euroopa lennufirmade kütusekulud USA konkurentide omadest kõrgemad.

Hetkel kuum