Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki kahjum 13 miljonit

    Tallinki reisilaevFoto: Raul Mee

    Tallink Grupi auditeerimata puhaskahjum oli tänavu esimeses kvartalis 13,3 miljonit eurot, ehk 0,02 eurot aktsia kohta, kahanedes mullusega võrreldes 43%.

    Börsifirma ja selle tütarettevõtted vedasid esimeses kvartalis kokku 1,8 miljonit reisijat, mida on 5,9% vähem kui sama perioodi jooksul eelmisel aastal. Sellele vaatamata kasvas kontserni auditeerimata müügitulu 1,9 miljoni ehk 1% võrra kokku 190,2 miljoni euroni ja kulumieelne kasum (EBITDA) kasvas 15 miljoni euro ehk 335% võrra, 19,5 miljoni euroni. EBITDA marginaal oli 10,2%, võrreldes mullusega, mil see oli 2,4%.
    Ettevõtte teatel tehti eelmise majandusaasta jooksul erinevaid laevade opereerimist puudutavaid muudatusi, mis avaldasid enim mõju kasumlikkusele esimeses kvartalis ehk madalhooajal. Samas tuuakse välja, et vaatamata reisijate arvu kahanemisele tõid tehtud muudatused kaasa müügitulu kasvu ning kasumlikkuse paranemise läbi kulude kokkuhoiu.
    Esimeses kvartalis kasvas Eesti-Soome vahelistel laevaliinidel müügitulu 2,7% tuginedes 21,3% kaubaveoühikute kasvule. Osa liini kaubaveoühikute kasvust tuli liini vahetanud laevalt Sea Wind. Eesti-Rootsi vahelisel laevaliinil, kus laevade mahutavus on eelmise aastaga võrreldes madalam, oli näha reisijate veo langust 9,9% ning kaubaveoühikute arv langes 10,4%.
    Läti-Rootsi laevaliinil oli reisijate veo langus 41,2%, veetud kaubaveoühikute arv kahanes 59,6% võrra, veetud sõiduautode arv kahanes 33,0% ning müügitulu kahanes 39,4% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
    Börsiteates tuuakse välja, et reisijate ja kaubaveo langus Läti-Rootsi liinil on tingitud asjaolust, et alates mullu augusti algusest opereerib liinil ainult üks laev, Isabelle. Esimese kvartali jooksul avaldus laevafirma teatel surve piletihindadele kõikidel laevaliinidel, mis tulenes konkurentide agressiivsest hinnastamisest. Samuti jätkus eelmise aasta teises kvartalis alanud reisijate arvu langus Vene turult.
    Esimeses kvartalis oli välja prahitud kokku kuus laeva. Tänu suuremale prahitud laevade arvule suurenes müügitulu laevade prahtimisest võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 85,9% võrra, 15,7 miljoni euroni. Välja prahitud laevadest kaks, Silja Festival ja Regina Baltica, on Tallinki teatel plaanitud müüa teises kvartalis.
    Laevade avalike alade ning restoranide ja poodide kontseptsioonide uuendused koos muudatustega opereerimises aitasid ettevõttel tõsta müügitulu pardal tarbimisest 3,5% reisija kohta.
    Käesoleva majandusaasta esimeses kvartalis kasvas rahavoog äritegevusest kokku 19,2 miljonit eurot. Kontserni kogulikviidsus ulatus neljanda kvartali lõpus 68,8 miljoni euroni, mis hõlmab 66,3 miljonit eurot raha ja 2,5 miljonit eurot kasutamata krediidilimiite, tagades tugeva finantspositsiooni jätkusuutlikuks opereerimiseks, kirjutatakse börsiteates.
    Täna on kauplemispühade tõttu kõik Baltikumi börsid suletud ja Tallinki aktsiatega kauplemist ei toimu.
    Eile avaldas ma tulemused Viking Line, mille müügitulu 2015. aasta esimesel kvartalis kasvas 1,5% 105,0 miljoni euroni, sama aja tegevustulu oli -9,8 miljonit eurot võrreldes -17,1 miljoni euroga aasta varem, teatas ettevõte. Ka Viking Line'i teatel on nende teeninduspiirkonnas konkurents endiselt äärmiselt tugev, mis tähendab jätkuvat survet hindadele. Hindade ja reisijate arvu edasisest arengust sõltub kogu kontserni ülejäänud majandusaasta tulemus.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.