• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,33%5 961,36
  • DOW 30−0,01%42 166,85
  • Nasdaq −0,62%19 425,03
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,51
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,33%5 961,36
  • DOW 30−0,01%42 166,85
  • Nasdaq −0,62%19 425,03
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,51
  • 02.06.15, 00:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raskustes Silvano keskendub turu korrastamisele

Eelmisel reedel investoritele pettumuse valmistanud kvartalitulemused avaldanud Silvano Fashion Groupi juhatuse esimehe Märt Meertisa sõnul on oluline taastada ettevõtte müük.
Silvano Fashoin Group finantsjuht Aleksei Kadõrko ja juht Märt Meerits.
  • Silvano Fashoin Group finantsjuht Aleksei Kadõrko ja juht Märt Meerits.
  • Foto: Eiko Kink
Oma põhiturul Venemaal kaotas Silvano esimeses kvartalis keskmise hinnasegmendi müügis keskmiselt 60% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. 
"Väga palju sõltub müük ikkagi majanduskeskkonnast, mida me kohe kuidagi mõjutada ei saa," kommenteeris Meerits. "Omalt poolt saame rääkida sellistest tegevustest nagu turu nõudlust paremini tabav kollektsioonide planeerimine, töö eeltellimuste ja mahult väiksemate tarbijaturgudega, töö frantsiisipartnerite ja uute poodide avamisega, töö omahinnaga, materjalihangete paindlikum valik ja tootmistsükli parendamine," loetles Meerits.
Esimeses kvartalis vähenes Silvano müük Venemaal ka seetõttu, et nii mõnedki endised suuremad partnerid hindasid oma ärivõimekust üle ning kui kohalikud pangad lõpetasid finantseerimise, ei suutnud nad uue kauba eest tasuda, märkis Meerits.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2014. aastal sai SFG omandis olevate kaubamärkide Milavitsa, Lauma Fashion ja Alisee edasimüüjaks Venemaal nende tütarettevõte ZAO Silvano Fashion. "Selleks, et luua võrdsed võimalused meie edasimüüjatele Venemaal, koondasime kõik müügilepingud ühte ettevõttesse, mille ülesandeks on muu hulgas ka kaubamärkide promomine, litsentsilepingute sõlmimine edasimüüjatega, järelevalve edasimüüjate tegevuse üle," selgitas Meerits.
Võrreldes 2014. aasta aprilliga on tema sõnul otsepartnerite arv Venemaal kahekordistunud, see tähendab, et neil on oluliselt hajutatumad kliendiriskid, samuti oluliselt parem tegevusülevaade sellest, kus ja kuidas SFG grupi tooteid Venemaal müüakse.
Meeritsa sõnul on turu korrastamise eesmärgil tehtud sammud alati mõistlikud, isegi siis, kui nende lühiajaline mõju tulemustele on negatiivne. "Meile on oluline luua soodne ettevõtluspinnas SFG kaubamärkide edasimüügiks - kui meie pakutav pesuäri on partneritele huvitav, saavad sellest kasu nii partner kui ka tarnija," märkis Meerits.
Silvano teatas reedel oma esimese kvartali tulemused. Firma müügikäive oli esimeses kvartalis 13,07 miljonit eurot, mis tähendab 52% langust võrreldes sama perioodiga aasta tagasi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele