Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas euro rallimine lõpuks peatub?

    Euro kurss on lähiajal hoopis tugevnenud.Foto: EPA

    Sel nädalal oodatakse, et Euroopa Keskpank teatab täiendavatest stimuleerimismeetmetest, mis peaks omakorda panema piduri euro rallimisele.

    Siiani pole kehvad majandusandmed ega deflatsiooni lävepakul seismine valuutale mõju avaldanud, kirjutab Marketwatch. Viimase kolme kuuga on euro tõusnud USA dollari suhtes pea 5% ning Briti naela suhtes ligi 5,8%.
    Seda isegi hoolimata analüütikute prognoosidest aasta alguses, et euro jõuab tänavu dollariga pariteeti esimest korda alates 2002. aastast.
    Siiski leidub valuutastrateege, kelle hinnangul pole euro jõuline tõus mingi üllatus.
    „Kui euro ei hakka langema selliste uudiste peale nagu Volkswageni krahh ja Kreeka kriis, siis peaks see midagi näitama,“ rääkis HSBC valuutaosakonan juht David Bloom. Tema sõnul pole USA Föderaalreserv nii rutakas kui oodati ja Euroopa Keskpank nii rahumeelne kui arvati.
    HSBC tõstis septembri lõpus oma 2015. aasta lõpu euro kursi 1,14 dollarile ning 2016. aasta lõpu prognoosi 1,20 dollarile. Varem olid need vastavalt 1,05 ja 1,10 dollarit.
    Euro saavutas märtsis 12 kuu madalaima taseme 1,05 dollaril. Seda suuresti tänu Euroopa Keskpanga laiaulatuslikule võlakirjade ostuprogrammile ja lootustele, et USA Föderaalreserv tõstab intressimäärasid. Ehk teisisõnu rahapoliitikate teravale lahknevusele, mis tavaliselt lennutab dollari kursi üles. Tegelikult läks aga teisiti – EKP stimuleerimisprogrammil polnud oodatud mõju ja FED pole siiani intressimäärasid tõstnud.
    Turud ootavad aga endiselt, et euro hakkab lähikuudel nõrgenema. Investorid loodavad, et EKP teatab aasta lõpuks täiendavatest stimuleerimismeetmetest ja FED tõstab intressimäärasid detsembrikuisel kohtumisel.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vandeadvokaat ühistranspordist: alarahastuse vältimine on riigi vastutus
Olukord ühistranspordi korralduses – osaliselt nii-öelda tasuta transpordis – on vilets juba aastaid, kuid kallinenud kütuse tõttu kasvas see kriisiks. Hiljuti rahuldas riigikohus kolm ettevõtjate kaebust, kuid alarahastatud teenindajate seis üha halveneb, kirjutab vedajaid kohtus esindanud vandeadvokaat Jaana Nõgisto.
Olukord ühistranspordi korralduses – osaliselt nii-öelda tasuta transpordis – on vilets juba aastaid, kuid kallinenud kütuse tõttu kasvas see kriisiks. Hiljuti rahuldas riigikohus kolm ettevõtjate kaebust, kuid alarahastatud teenindajate seis üha halveneb, kirjutab vedajaid kohtus esindanud vandeadvokaat Jaana Nõgisto.
Tallinna Sadam lõpetab tegevuse Paljassaare sadamas
Juba varasemalt Paljassaares tegevust kokku tõmmanud Tallinna Sadam avaldas täna pärast börsi sulgemist, et lõpetas ametlikult Paljassaare sadamas tegevuse.
Juba varasemalt Paljassaares tegevust kokku tõmmanud Tallinna Sadam avaldas täna pärast börsi sulgemist, et lõpetas ametlikult Paljassaare sadamas tegevuse.
Reaalajas börsiinfo
Konkurentsiameti uus juht: kinomonopol? Jah, see paistab JOKK
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Erametsakeskus: paberi- ja küttepuidu hinnad on uskumatult kõrged
Ebanormaalselt kõrged okaspuupalkide hinnad saavutasid oma tipu aprillis, püsisid mais ja hakkasid juunis langema. Ülejäänud sortimentide hinnad on aga jätkanud küllalt kiiret kasvamist.
Ebanormaalselt kõrged okaspuupalkide hinnad saavutasid oma tipu aprillis, püsisid mais ja hakkasid juunis langema. Ülejäänud sortimentide hinnad on aga jätkanud küllalt kiiret kasvamist.
Läti saab Rail Balticule sõjalise liikuvuse raha
Läti Rail Balticu projekt on seotud sõjalise liikuvuse rahastamisega veidi vähem kui 5 miljoni euro ulatuses, selgus riigi transpordiministeeriumi esmaspäeval allkirjastatud lepingust Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnainspektsiooniga (CINEA).
Läti Rail Balticu projekt on seotud sõjalise liikuvuse rahastamisega veidi vähem kui 5 miljoni euro ulatuses, selgus riigi transpordiministeeriumi esmaspäeval allkirjastatud lepingust Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnainspektsiooniga (CINEA).

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.