• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.11.15, 19:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennufirmad säästavad kütuse pealt miljardeid

USA ja maailma suurimad lennufirmad on nafta hinnalangusest tingitud kütusekulude vähenemise tõttu säästnud miljardeid dollareid. Piletihinnad pole aga tunduvalt langenud, vahendab CNN Money.
Näiteks USA neli suurimat lennufirmat on säästnud üheksa kuuga kütusekulude pealt 11,1 miljardit dollarit, selgub majandusaruannetest. Kütus on lennufirmade jaoks suurim kuluartikkel – eelmise aastaga võrreldes on lennufirmade kulutused kukkunud 36 protsendi võrra.
Vaatamata sellele pole lendamine eriti odavamaks muutunud. USA lennufirmade American Airlinesi, United Airlinesi ja Southwest Airlinesi keskmine piletihind on kukkunud ainult 8,28 dollari võrra (4 protsenti) 181,11 dollarini.
Hinnad on vaatamata kütusekulude vähenemisele kõrgel püsinud, sest nõudlus reisimise vastu on kasvamas. USA nelja suurima lennufirma lennukite täituvus oli selle aasta esimese üheksa kuu jooksul 84 protsenti. See on sama, mis eelmisel aastal, aga mahutavust on suurendatud 3 protsendi võrra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lennufirmad aga väidavad, et kliendid saavad kasu teistpidi tagasi. „USA lennufirmad on investeerinud iga kuu keskmiselt 1,3 miljardit dollarit selleks, et parandada reisijate kogemust,“ ütles American Airlinesi pressiesindaja Melanie Hinton. „Oleme pakkuma hakanud elektripistiku ja wifi võimalust. Lisaks sellele oleme liinidele toonud suuremaid ja paremaid lennukeid.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele