Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millised on 2016. aasta soodsaimad reisikohad?

    Brasiilias möllav majanduskriis on nõrgestanud reaali ja muutnud sinna reisimise eurooplastele oluliselt soodsamaks.Foto: EPA

    Äripäev reastas ekspertide abiga alanud aasta TOP 10 soodsaimat reisisihtkohta ja ajaproovile vastu pidanud näpunäited, mille abil saab säästlik investor reisisihist hoolimata võimalikult väikeste kuludega maailma avastada.

    Soodsatest kauglendudest uudiskirja koostava idufirma Traffel asutaja Indrek Kald selgitas, et üldises plaanis toovad hindu alla näiteks mingil konkreetsel marsruudil suurenenud konkurents ning ka valuutakursi muutused.
    Samuti on mõju odavamaks muutunud naftahinnal, kuivõrd kütus moodustab lennupileti hinnast märkimisväärse osa, eriti pikemate lendude puhul. Lisaks on oma roll poliitilisel olukorral. „Kui mõni piirkond – näiteks Põhja-Aafrika või Lähis-Ida – on muutunud ebastabiilsemaks, võivad lennufirmad olla sunnitud sinna müüma varasemast soodsamaid pileteid, et lennukeid täita,“ piltlikustas 44 riiki külastanud Kald.

    Nutikas reisija, kes tahab raha kokku hoida, peaks:

    viima ennast kurssi eelkõige kohapealse hinnatasemega (majutus, vaatamisväärsused, väljas söömine)

    ostma lennupileti pikalt ette, jälgides sooduspakkumisi ja vältides kõrghooaegu nagu suvekuud ja aastavahetus

    kaaluma võimalust külastada ühe reisi raames mitut riiki – see tuleb regulaarlendudega kindlasti kordades odavam, kui igas riigis eraldi piletiga käies

    oht odava hinna puhul on see, et neid pakutakse ikka enamasti madalhooajal, mil ilm ei pruugi kõige parem olla ja valget päevaaega võib olla vähem kui kallima hinnatasemega perioodil

    Allikas: Estravel

    Estravel: on riike, kus hinnalangus on suurem
    Estraveli turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kati Veskimägi ütles, et lennupiletite hinnad on viimastel aastatel üldiselt stabiilsena püsinud, kuid sellele vaatamata võib esile tuua mõningaid riike, kus hinnalangus võib olla tuntav. Siia hulka kuuluvad maad, mille valuutad on euro vastu nõrgenenud ja majandus madalseisus.
    Selliste riikide seas on näiteks Kreeka, Venemaa ja Brasiilia - kui nimetada vaid mõnda. Veskimägi toonitas siiski, et reisimise soodsuse puhul ei peaks kindlasti keskenduma ainult lennupileti hinnale, vaid vaatama ka kohapealseid kulusid.
    Näitena võib tema kinnitusel tuua Rootsi, mida tuuakse esile kui maad, kuhu reisimine on oluliselt odavnenud. „Aga isegi kui saaks tasuta Stockholmi lennata, tuleb arvestada, et ainuüksi 20minutiline rongisõit Arlanda lennujaamast kesklinna maksab ligi 30 eurot ja Stockholmi kesklinna hotellide tavapärane hinnatase on vähemalt 150-200 eurot ühe öö kohta,“ möönis ta. „See tähendab, et nädalane puhkus Rootsis läheb kindlasti kulukamaks kui sama aeg Kagu-Aasias vaatamata viimase oluliselt kallimale lennuhinnale.“

    Kuidas superodavalt reisida?Indrek Kald, idufirma Traffel asutaja

    Kui tead täpselt, millal ja kuhu soovid lennata, proovige seda marsruuti ja kuupäevi erinevates broneerimiskeskkondades (nt skyscanner.net, kayak.ie, sky24.ee). Vahel võib täpselt samade lendude hinnavahe eri veebisaitidel ulatuda 50-100 euroni. Perega reisides on siis sääst märkimisväärne. Või siis tuleb kõige soodsam lennufirma välja hoopis viiendast või kuuendast otsimootorist – kui muidugi on aega ja kogemusi neid järjest läbi käia. Odavama hinna võib anda ka reisi algus- või lõpukuupäeva nihutamine päeva-paari võrra. Paljud otsimootorid lubavad laiendatud otsingut, kus võrreldakse hindu näiteks +/-3 päeva ulatuses.

    Veel üks võimalus on otsida mitme lähte- ja sihtlennujaama hulgast. Näiteks võib eestlasele Euroopast teisele mandrile lennates olulise säästu anda see, kui Tallinna asemel alustada lendu Helsingist, Riiast või Stockholmist, aga miks mitte ka kaugemalt. Riiga saab lihtsasti maad mööda. Sõit üle Läänemere või lend näiteks Oslosse on küll lisakulu, ent transpordi kogumaksumus võib vabalt tulla madalam, kui oleks olnud lennud ühel piletil algusega Tallinnast.

    Sama kehtib ka sihtkohtade puhul. Nii on paljudes suurlinnades mitu lennujaama ja kui otsida harjumusest või teadmatusest lende vaid ühte neist, võivad soodsamad variandid tähelepanu alt välja jääda. Mõni broneerimiskeskkond pakub ka võimalust otsida paremat hinda lisaks sihtkohale ka selle lähedal asuvate teiste lennujaamade seast.

    Kui aga oled sihtriigi ja lennuaja suhtes paindlikum, võib soodsaid lende leida veelgi lihtsamini. Mõnigi broneerimiskeskkond (nt skyscanner.net) võimaldab teha otsingu terve kuu või lausa aasta lõikes. Või siis otsida hindu näiteks algusega Tallinnast ja sihtpunkti määratlemata ehk kuhu iganes maailmas. Tõsi, minu enda praktika näitab, et eriti häid hindu ei pruugita nii hajusa otsingu tulemustes siiski kuvada.

    Kõige suuremat kokkuhoidu annab muidugi nende veebisaitide jälgimine, mis kajastavad soodsaid lennuvõimalusi. Kui odavlennufirmaga võib Tallinnast või Riiast kuskil Euroopas ära käia lausa mõnekümne euroga, siis lennud teistele mandritele nii odavad enamasti pole. Aga tavalisest näiteks 50% või enamgi soodsamaid hindu avaldatakse veebis iga päev kümneid.

    Põhjuseid, miks hind on nii odav, on erinevaid. Näiteks lennufirma kampaania, sihtkoha eneseturundus, hinnaviga vms. Nii on SAS müünud kampaania korras edasi-tagasi pileteid Skandinaaviast USAsse, Hiina ja Jaapanisse 200 euroga, sama palju maksis mõne aasta eest mulle Finnairi kampaaniapilet Hiinasse. Palju ülisoodsaid lennuvõimalusi jääb vaid suhteliselt piiratud ringi inimeste teada, sest teave selle kohta ilmub näiteks ainult ühel Poola saidil või Läti foorumis või saksakeelses blogis.

    Estonian Airi pankroti mõju
    Üksnes lennuhindadele keskendudes on Veskimäe kinnitusel teatud mõju Estonian Airi ärakadumisel ja sellest tulenevalt teiste lennufirmade soovil olukorda ära kasutada.
    „Mitu just lähiümbruse Euroopa linna on nüüd oluliselt kulukamalt ligipääsetavad,“ selgitas ta. „Eriti Taani pealinn Kopenhaagen, kuhu SAS peale Nordic Aviationi liinilt väljatõrjumist odavamad saadaolevad hinnad praktiliselt kahe- kuni kolmekordistas.“
    Veskimägi õpetas, et reisimise kallinemise puhul tasub kohapealsete kulude puhul vaadata eelkõige valuutakursse ning need maad, mille valuuta on USA dollariga seotud, kallinevad kõige rohkem (USA ise, Hongkong, Araabia Ühendemiraadid jt – toim).
    Türgi on popp
    TEZ Touri pressiesindaja Svetlana Vertjanova sõnul on reisikorraldaja reiside läbimüügi statistika järgi populaarsemate sihtkohtade pingerivis esikohal Türgi, kus reisijate arv võrreldes eelmise aastaga on kasvanud 7%. Teisel kohal on Kreeka, kuhu reisimine on võrreldes üleeelmise aastaga kõige rohkem kasvanud (42% võrra). „See on seotud sellega, et panime otselennu ka Rhodosele, varem oli otselend vaid Kreetale,“ selgitas Vertjanova.
    Populaarsuselt kolmas sihtkoht on Bulgaaria ning neljandat ja viiendat kohta jagavad Egiptus ja Kanaari saar – Tenerife.
    Vertjanova hinnangul ei saa siiski väita, et reisimine on palju soodsamaks muutunud. „Muidugi hinda määrab ka see, kuivõrd turvalisena reisisihtkoht inimese silmis näib, näiteks viimaste sündmuste valguses on Egiptuse reiside hinnad langenud,“ rääkis ta. „Vaatamata hiljuti Hurghadas aset leidnud vahejuhtumile, said seal puhkavad turistid nautida päikest ja Punase mere imelist allveemaailma vähese hinna eest."
    Vertjanova tõdes, et soodne reisimine on väga suhteline mõiste – kui näiteks kõik hinnas toitlustus võib tunduda esmapilgul üsna kallis, siis inimese reaalsed kulutused söögile ja joogile võivad puhkusel olles olla kordades suuremad, kui see, mida oleks makstud kõik hinnas paketi eest.
    Samuti peab tema sõnul arvestama sellega, et tasuta lõunaid pole ning kui hind on väga soodne, siis peaks mõtlema, mis selle reisi nii odavaks teeb – on see tagasihoidliku teenuste valikuga hotell või midagi muud, mis teeb puhkuse vähem meeldivaks.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.