Järjest vähem idufirmasid mõtleb börsile tuleku peale, selgub uuest küsitlusest, kirjutab Bloomberg.
- Spotify on hoidnud enda finantse suure saladuskatte all ja börsifirmaks muutumine sunniks neid selle info avalikustama. Foto: Bloomberg
Turud ootavad, et tuntud ükssarvikud (vähemalt miljardi dollari suuruse turuväärtusega idufirmad) nagu
Uber Technologies ja Airbnb Inc tulevadl lähikuudel või -aastatel börsile. Idufirmade puhul on üldiselt trend aga negatiivne – järjest suurem hulk ettevõtjaid ütleb, et nende firmad börsile kunagi ei tule, selgub uuest küsitlusest, mis viidi läbi South by Southwest Interactive festivalil.
Nasdaq Private Market küsitles 126 osalejad, kellest 32 protsenti olid idufirmade asutajad või tegevjuhid. Selgus, et suur osa neist ei tahagi börsile minna. See kinnistab viimase aja trendi – järjest rohkem on ettevõtteid, mis tahavad pikemat aega privaatsena püsida. Peaaegu pooled vastanutest ütlesid, et oletatavalt jäävad nad börsilt eemale määramatuks ajaks.
Ettevõtjad on keskendunud ärile
„Küsitlus paljastab, et ettevõtete juhid on on keskendunud oma ärile. Kapitali saamiseks börsile kiiret ei ole,“ ütles Nasdaq Private Marketi juht Bill Siegel.
„Ma ei arva, et IPOde (aktsiaemissioonide) turg pöördub,“ ütles UBS AG aktsiaturgude juht Frank Maturo. „Ma arvan, et see on lihtsalt ebatavaline aeg, kus IPOde aktiivsus on teatud põhjustel vähenenud.“
Tõsi, osadel ettevõtetel pole pärast aktsiaemissiooni sugugi hästi läinud. Näiteks võib tuua LendingClub Corpi, GoPro või Etsy – kõigi nende ettevõtete aktsiad on pärast IPOt langenud üle 60 protsendi. Samas on ka ettevõtteid, millel on hästi läinud. Näiteks võib tuua Square Inci ja Shopify. Nende ettevõtete aktsiad on tõusnud vastavalt 9 ja 6 protsenti.
Nasdaq Private Marketi küsitluses osales palju erinevaid idufirmasid. Veidi üle 30 protsendi vastanutest oli kapitali kogunud vähem kui 2 miljonit dollarit. 22 protsenti oli kapitali kogunud rohkem kui 50 miljonit dollarit. Umbes pooled olid rohkem kui kümne aasta vanused. 29 protsendi vanus jäi ühe ja kolme aasta vahele.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.