• OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−2,39%36 895,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,18
  • OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−2,39%36 895,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,18
  • 27.10.16, 19:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA selle aasta suurima IPO tegi Hiina firma

USA börsil toimus selle aasta suurim aktsiaemissioon ning selle korraldas Hiina pakiveoteenuste firma ZTO Express, vahendab CNN Money.
New Yorgi börs
  • New Yorgi börs Foto: Scanpix/Reuters
Hiina kaubaveo firma ZTO Express kogus aktsiaemissiooni (IPO) käigus investoritelt 1,4 miljardit dollarit. Tegemist on USA selle aasta suurima IPOga. Teisel kohal on populaarse sõnumite saatmise rakenduse haldaja Line, mis kogus selle aasta juulis investoritelt 1,3 miljardit dollarit.
Viimati toimus nii suur Hiina firma IPO USAs 2014. aastal, mil aktsiaemissiooni korraldas e-kaubanduse gigant Alibaba. Toona koguti investoritelt lausa 25 miljardit dollarit.
ZTO Expressil ei läinud esimene börsipäev aga nii hästi. Kauplemispäeva alguses kukkus aktsia kohe 6 protsenti ning päev lõpetati 10protsendilises miinuses.
Sellegi poolest jälgivad investorid aktiivselt, kuidas ZTO Expressil läheb, sest ettevõte on Alibabaga tihedalt seotud. 75-80 protsenti pakisaadetistest, millega ZTO tegeleb, tulevad Alibaba e-poest, teatas ettevõte oma raportis.
Hiina on maailma suurima rahvaarvuga riik ning nende majandus on USA järel teisel kohal. Ei ole üllatav, et kaubaveoturg on seal üüratu.
Eelmisel aastal kasutati pakisaatmisteenust Hiinas 20,7 miljardil korral. USAs kasutati teenust aga vaid 13,4 miljardit korda, selgub iResearchi raportist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele