• OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,89
  • OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,54%6 051,25
  • DOW 30−0,53%43 914,12
  • Nasdaq −0,66%19 902,84
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,89
  • 29.10.16, 00:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina suurfirmad matkivad Netflixi

Hiina suurfirmad pumpavad raha striimimisplatvormidesse, et tulla välja oma Netflixiga.
Hiina lipp.
  • Hiina lipp. Foto: EPA
Striimimisteenused on hiinlaste seas populaarseks muutunud ning nõnda ongi välja kujunenud olukord, kus enam kui kümme ettevõtet võitlevad turu vallutamise nimel, kirjutab Bloomberg. Ja statistika põhjal on, mida vallutada: aastaks 2020 peaks Hiinas striimimisteenuste nõudlus olema nõnda suur, et turg kasvab praegusega võrreldes 30% jagu.
Tõsi, YouTube’i laadsed veebisaidid on hiinlaste seas olnud populaarsed juba kaua, samuti pole tundmatu neile piraatlusega tegelemine. Nüüd aga selgub, et inimestele pole palju maksta umbes 20 jüaani ehk veidi alla 3 dollari selle eest, et nad saaksid filme ning sarju vaadata legaalselt. Nii nagu Netflixi toodetud seriaalid on populaarsed üle kogu maailma, tahavad ka hiinlased, et nende nii-öelda Netflix toodaks omasarju ning on valmis selle eest ka maksma.
Suurfirmad pole loorberitele jäänud ning on rajanud juba stuudiod ning ostnud tootmis- ja levitamisõiguseid. IHS Markiti andmeil on praegu tegu küll kahjumliku ettevõtmisega, ent aastaks 2020 peaksid hiinlased olema striimimisteenuste lõa otsas ning maksma teenuse kasutamise eest aastas kokku 16 miljardit jüaani.
Tehing Spielbergiga
Paar nädalalt tagasi liitus Hiina Netflixi-ralliga ka Alibaba, mille juht Jack Ma andis teada, et on löönud käed Steven Spielbergiga, et koos toota ning finantseerida uusi filme. Ma selgitas, et Hiina tarbijate seas on üha suurenemas nõudlus kvaliteetse sisu järele.
Baidu on seevastu teatanud, et videoplatvorm iQiyi plaanib järgmisel aastal suunata 10 miljardit jüaani kvaliteetse sisu tootmisesse.
iQiyi omatoodangu eest vastutav Emily Dai lausus, et ettevõtte juhid rahalises mõttes limiiti ei tunne. “Seni, kuni me leiame häid programme, mida näidata, me suudame neid kõiki ka finantseerida,” kinnitas ta.
iQiyi keskendub oma programmis peamiselt internetis näidatavatele šõudele. Kui varasemalt said hiinlased vaadata programme tasuta, siis alates möödunud aastast on neil võimalik soetada endale premium-versioon, kus saab vaadata reklaamivaba sisu.
Raha veel ei tule
Kuigi Baidu suunab palju raha oma striimimisplatvormi arendamisse, ei tooda see vähemasti praegu midagi tagasi. Ettevõte on teada andnud, et loodab kasumisse jõuda kahe aasta pärast.
Õigustatult võib küsida, et kui Hiina suurfirmad tahavad matkida Netflixi, siis kas striimimisteenus ise ei võiks Hiina jõuda. Suure tõenäosusega siiski mitte, kuna Netflix peab silmitsi seisma Hiina keeruliste regulatsioonidega ning samuti tuleks tõenäoliselt probleeme litsentsiõigustega.
Bloomberg Intelligence’i analüütik Michelle Ma tõdes, et Hiina tehnoloogiaettevõtete jaoks on praegu strateegiliselt oluline, et nad saaksid end arendada ka videoäris, kuna just videosisu on midagi, mida tarbijad üha enam tahavad. “Nende jaoks on video väga oluline oma teenustesse integreerida. Just video on märksõna, mida inimesed praegu nii onlainis kui mobiilis praegu teevad,” lisas ta.
Investorite seisukohast vaadatuna tundub, et praegune olukord nõuab pigem kannatlikkust. Ettevõtted suunavad palju raha videosisu tootmiseks ning vähemasti lühikeses perspektiivis see investoritele erilist põhjust rahuloluks ei anna, arvestades, et Hiina majanduskasv on viimase veerandsajandi tagasihoidlikem.
“On selge, et me oleme videoäri algusjärgus,” kommenteeris HSBC Securitise analüütik Chi Tsang Bloombergile.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 15:24
Tiktokist, tapeedist ja Trumpist: kuidas luua turundusstrateegia 2025. aastaks
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele