• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 09.02.17, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millised on eri riikide hinnatuimad brändid?

Google on maailma kõige kallimate brändide edetabelis hõivanud Apple’i ees esikoha. Milline on seis aga riigiti?
BMW on hinnatuim bränd Saksamaal.
  • BMW on hinnatuim bränd Saksamaal.
  • Foto: Bloomberg
Brändi väärtus ei ole seotud ainult ettevõtete turuväärtusega. See näitab ka abstraktset väärtust – näiteks seda, kui suur on tarbijate kindlustunne brändi suhtes ning kui palju seda ära tuntakse.
Näiteks Saksamaa kõige väärtuslikum bränd on BMW (37,1 miljardit dollarit). Soomlaste kalleim bränd on aga jätkuvalt Nokia (4,6 miljardit), rootslastel H&M (19,2 miljardit) ja norrakatel Statoil (7,6 miljardit).
Venemaal on esikohal Sberbank (9,1 miljardit), Taanis Lego (7,6 miljardit) ja Hollandis Shell (36,8 miljardit).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurbritannias on suurima väärtusega bränd Vodafone (21,8 miljardit), Jaapanis Toyota (46,3 miljardit).
Edetabelis sai esikoha Google
„Google võitis suuresti selle tõttu, et Apple’i langus oli väga dramaatiline. iPhone'e tootva ettevõtte brändi väärtus kukkus 26 protsenti,“ teatas HowMuch.Net.
Google’i bränd on väärt 109,47 miljardit dollarit, Apple’i oma aga 107,14 miljardit. „Turud on volatiilsed ja ellujäämine pole kindel. Suured brändid võivad oma väärtust väga kiiresti kaotada,“ avaldas HowMuch.
Apple’i järel on kolmandal kohal Amazon.com Inc, mille turuväärtus ulatub 106,37 miljardi dollarini. AT&T on hõivanud 87,2 miljardise brändiga neljanda koha, Microsoft on 76,27 miljardiga aga viies. Edetabelis domineerivad eelkõige USA ettevõtted – 10 parima seas on lausa kaheksa ameeriklaste firmat.
Kuuendal kohal on Korea ettevõte Samsung, mille brändi väärtus ulatub 66,2 miljardi dollarini. Samsungile järgnevad Verizon (65,88 miljardit), Walmart (63 miljardit), Facebook (62 miljardit) ja Hiina panganduskontsern ICBC (47,83 miljardit).
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele