Google on maailma kõige kallimate brändide edetabelis hõivanud Apple’i ees esikoha. Milline on seis aga riigiti?
- BMW on hinnatuim bränd Saksamaal. Foto: Bloomberg
Brändi väärtus ei ole seotud ainult ettevõtete turuväärtusega. See näitab ka abstraktset väärtust – näiteks seda, kui suur on tarbijate kindlustunne brändi suhtes ning kui palju seda ära tuntakse.
Näiteks Saksamaa kõige väärtuslikum bränd on BMW (37,1 miljardit dollarit). Soomlaste kalleim bränd on aga jätkuvalt Nokia (4,6 miljardit), rootslastel H&M (19,2 miljardit) ja norrakatel Statoil (7,6 miljardit).
Venemaal on esikohal Sberbank (9,1 miljardit), Taanis Lego (7,6 miljardit) ja Hollandis Shell (36,8 miljardit).
Suurbritannias on suurima väärtusega bränd Vodafone (21,8 miljardit), Jaapanis Toyota (46,3 miljardit).
Edetabelis sai esikoha Google
„Google võitis suuresti selle tõttu, et Apple’i langus oli väga dramaatiline. iPhone'e tootva ettevõtte brändi väärtus kukkus 26 protsenti,“ teatas HowMuch.Net.
Google’i bränd on väärt 109,47 miljardit dollarit, Apple’i oma aga 107,14 miljardit. „Turud on volatiilsed ja ellujäämine pole kindel. Suured brändid võivad oma väärtust väga kiiresti kaotada,“ avaldas HowMuch.
Apple’i järel on kolmandal kohal Amazon.com Inc, mille turuväärtus ulatub 106,37 miljardi dollarini. AT&T on hõivanud 87,2 miljardise brändiga neljanda koha, Microsoft on 76,27 miljardiga aga viies. Edetabelis domineerivad eelkõige USA ettevõtted – 10 parima seas on lausa kaheksa ameeriklaste firmat.
Kuuendal kohal on Korea ettevõte Samsung, mille brändi väärtus ulatub 66,2 miljardi dollarini. Samsungile järgnevad Verizon (65,88 miljardit), Walmart (63 miljardit), Facebook (62 miljardit) ja Hiina panganduskontsern ICBC (47,83 miljardit).
Seotud lood
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.