Audi automüük vähenes jaanuaris Hiina turul kolmandiku võrra, sest Volkswageni luksumark ei suutnud edasimüüjatega tekkinud vaidlust lahendada, vahendab Bloomberg.
Jaanuaris langes Audi müük Hiinas 35 protsendi võrra (aastatagusega võrreldes) ja kokku müüdi 35 181 sõidukit, teatas ettevõte teisipäeval. Globaalne müük langes 14 protsendi võrra 124 000 autoni, vaatamata sellele, et Euroopas ja USAs suudeti käivet suurendada.
„Euroopas ja Põhja-Ameerikas jõudis meie klientide arv rekordini,“ ütles Audi müügijuht Dietmar Voggenreiter. „Hiina puhul näeme tulevikku optimistlikult.“
Jaanuari langus süvendab Audi probleeme maailma suurimal autoturul, kus konkurendid Mercedes-Benz ja BMW ohustavad Audi positsiooni. Hiina edasimüüjatega tekkinud konflikt tuli Volkswageni jaoks halval ajal, sest Saksa autotootja sõltub suuresti Hiina kasumitest. Üleüldisele kasumlikkusele on karmi hoobi andnud heitgaaside skandaal.
Nimelt tahab Audi alustada Hiinas koostööd ettevõttega SAIC Motor, mis teistele edasimüüjatele ei meeldi. Edasimüüjad on isegi ähvardanud, et lõpetavad Audide müümise täielikult.
Hiina nõudlust pole heitgaaside skandaal eriti mõjutanud, sest diiselautode müük moodustab sealsel turul väikese osa.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.