Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uber jääb Londonis tegevusloast ilma

    Foto: EPA

    Mõni nädal tagasi oli Taxify kimpus Londoni transpordiametiga tegevusloa tõttu. Täna teatas amet, et ka Eesti idu suurim konkurent Uber võib suu uuest litsentsist puhtaks pühkida.

    Londoni transpordiamet (TfL) andis oma Twitteri-lehel teada, et kui Uberi tegevusluba 30. septembril aegub, siis uut litsentsi sõiduvahendaja enam ei saa. Pärast seda on firmal 21 päeva otsus edasi kaevata.
    Uberi Londoni juht Tom Elvidge ütles avalduses, et transpordiameti otsus on pauk 3,5 miljonile rakenduse kliendist londonlasele ning enam kui 40 000 registreeritud juhile. Ta kinnitas, et firma kavatseb otsuse esimesel võimalusel kohtus vaidlustada.
    Londoni transpordiamet selgitas otsust sellega, et linna taksode ja erasõidupakkujate regulatsioon kehtib reisijate turvalisuse tagamise nimel. "Erasõidupakkujad peavad vastama karmidele reeglitele ning seda ka tegevusloa saamiseks TfLile tõestama,“ seisis kirjas, kus Uberit enam uue litsentsi vääriliseks ei peetud.
    Nimelt leiab amet, et Uber on olnud vastutustundetu mitmes avaliku korra ja turvalisusega seotud aspektis. Näiteks on probleemne sõiduvahendaja lähenemine tõsistele kriminaalsetele rikkumistele ning samuti see, kuidas tervisetõendeid saadakse.
    Probleemne on ameti hinnangul ka Uberi kasutatav niinimetatud Greyballi süsteem, mis annab kasutajale moonutatud pildi liikluses olevatest autodest, kui tuvastab, et tegu võiks olla kellegagi, kes tahab sõiduvahendaja tööd segada – näiteks korrakaitsjaga. Londoni transpordiamet märkis, et süsteem takistab järelevalvel rakendusele täit ligipääsu saamast ning takistab võimude tööd.
    Uberi piirkonnajuht Elvidge teatas aga, et rakenduse keelustamisega on transpordiamet ning Londoni linnapea järgi andnud väikesele grupile inimestele, kes tahavad klientide valikuvabadust piirata. "Kui otsus jõusse jääb, siis teeb see enam kui 40 000 litsentseeritud juhti töötuks ning jätab londonlased ilma mugavast ja taskukohasest transpordiviisist," rääkis ta avalduses.
    Üle-eelmisel nädalal jättis hakkas amet kimbutama eestlaste Taxifyd, mis oli ennast suurlinnas käivitanud vaid paar päeva varem. Amet leidis, et firmal on taksoteenuse osutamiseks lube puudu.
    Enne tegevuse alustamist ostis Taxify litsentseeritud operaatori City Drive Services, mis oleks kasutanud sõiduvahendaja tehnoloogilist platvormi. Omanikuvahetusele ja muudele kaalutlustele viidates tühistas transpordiamet aga City Drive'i litsentsi.
    Eesti sõiduvahendusfirma asutaja Markus Villig tõdes nädal aega tagasi, et otsus pole Londoni sõiduturule kuigi hea. "Uber on praegu monopoolses seisundis. 80% turust on nende käes ja kohalik regulaator on hakanud mõistma, et see olukord pole hea, kuid nad ei oska seda ka lahendada," rääkis ta eelmisel neljapäeval Äripäeva hommikuprogrammis. Samas ei kahtlustanud ta, et Taxify lubade peatamise taga oleks sõidugigandi karvane käsi. "Nii palju neil võimu ei ole, et nad tervet linnatransporti suudaksid Londonis niimoodi manipuleerida," rääkis Villig.
    Taxify asutaja selgitaski, et pigem on asi selles, et Londoni amet ei teagi, kuidas seda valdkonda reguleerida. "Kõige turvalisem on nende jaoks kõik asjad pausile panna, kuni nad selle välja mõtlevad," prgonoosis Villig nädal aega tagasi. Taxify on teatanud, et firma peab juristidega nõu ning usub, et Londonis saab lähinädalatel tegevuse taaskäivitada.
  • Hetkel kuum
Dmitri Fefilov: mida rohkem edasi, seda ohtlikumaks läheb
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Tururiskid tõusevad: Lähis-Ida kriis eskaleerub, inflatsioon ja majandustulemused survestavad Wall Streeti
Kõik üksteist S&P 500’sse kuuluvat sektorit lõpetasid reede kahjumis. Aktsiaturud takerdusid peale raportit potentsiaalsest Iraani rünnakust Iisraeli vastu.
Kõik üksteist S&P 500’sse kuuluvat sektorit lõpetasid reede kahjumis. Aktsiaturud takerdusid peale raportit potentsiaalsest Iraani rünnakust Iisraeli vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nike juht süüdistab kehvas innovatsioonis kaugtööd
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
IMFi juht sai heakskiidu järgmiseks ametiajaks
Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) senine juht Kristalina Georgieva võtab ette uue viis aastat kestva ametiaja.
Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) senine juht Kristalina Georgieva võtab ette uue viis aastat kestva ametiaja.
Suur ühisturu ümberkorraldus võiks süstida majandusse 300 miljardit aastas
Itaalia ekspeaminister Enrico Letta sai Euroopa Komisjonilt ülesande ühisturg päriselt toimima panna. Tema uurimisreisi viimane sihtkoht oli Tallinn.
Itaalia ekspeaminister Enrico Letta sai Euroopa Komisjonilt ülesande ühisturg päriselt toimima panna. Tema uurimisreisi viimane sihtkoht oli Tallinn.