Rait Kondor • 4. märts 2018
Jaga lugu:
Börsiuudised
Ainult tellijale

Novaturase IPO – kas märkida?

Novatours.
Novatours.  Foto: Raigo Pajula, Postimees/Scanpix

Novaturas, mis Eestis ja Lätis on tuntud Novatoursi kaubamärgi all, on Baltimaade suurim reisikorraldaja, mis pakub oma aktsiaid müügiks avalikkusele kuni 7. märtsini, kuna üks ettevõtte suuromanikke müüb enamuse oma osalusest.

Novaturas pakub oma klientidele suures valikus pakettreise, mille populaarsemateks sihtkohtadeks on Vahemere ja Musta mere ümbruse riigid. Novaturase puhkusereisid väljuvad nii Vilniusest, Riiast kui ka Tallinnast. Novaturase hinnangu kohaselt on tema turuosa tšarterlendude korraldamisel Baltikumis 44%, sh Leedu vastaval turul on turuosa 49% ning Eestis ja Lätis 39%. Sellega ollakse Baltikumi turuliider ning seda juba alates 2004. aastast.

Novaturas korraldab nii tšarterlende kui ka reise liinilendudega üle 30 sihtkohta üle maailma. Kõige olulisemateks sihtkohtadeks on Türgi, Kreeka, Egiptus, Bulgaaria ja Hispaania (sh Kanaari saared), mis moodustasid ligikaudu 88% kogu ettevõtte lennupakettide käibest 2017. aastal.

Ettevõtte turustuskanalid on mitmekülgsed – reise pakutakse nii läbi enda kontorite (6 kontorit Baltikumis), läbi enda online-müügiplatvormi, kasutatakse ka teiste reisibüroode (400) poolt tehtavat müüki ning lennupiletite müümisel kasutatakse ülemaailmse jaotuse süsteemi (GDS). E-kaubanduse osakaal Novaturase müügitulus pidevalt kasvab, nii et 2017. aastal moodustas see 16% käibest. Nii et valdav osa reiside müügist tuleb siiski läbi teiste reisibüroode ja läbi enda müügikontorite.

Täispikkuses näevad seda lugu Äripäeva tellijad.

Oled tellija, kuid ei pääse lugema?Vaata siia

Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt